פטור ממכרז למשרד החינוך [פרוייקט דו שיח המיועד ללימוד משותף של תולדות השואה במסגרת הסכמי אברהם’] ופטור ממכרז/מיזם משותף [התקשרות להפקת טורניר גיימינג בינ”ל עם מדינות השלום]

להלן שני פטורים ממכרז (שונים ונפרדים) שפורסמו לאחרונה ומשכו את העין:

+ פטור ממכרז למשרד החינוך [פרוייקט דו שיח המיועד ללימוד משותף של תולדות השואה במסגרת הסכמי אברהם’]. ההתקשרות היא לתקופה של שנתיים עם מוסד יד ושם בהיקף של 3 מיליון ₪.

“בהמשך לפנייה שהגיעה למשרד ירושלם ומורשת מאת מר ארמין לאשט, לשעבר ראש ממשלת מדינת נורד-ריין ווסטפליה בגרמניה, בנושא פרוייקט דו שיח המיועד ללימוד משותף של תולדות השואה, במסגרת ‘הסכמי אברהם’ במדינת המפרץ, נתבקשנו לבחון האם מוסד ‘יד ושם’ יוכל להוביל תוכנית ללימוד השואה, עבור בני נוער בגרמניה, בישראל ובאיחוד האמירויות הערביות. התוכנית תעסוק בשואת העם היהודי ועתידה לעול בארצות השונות, באמצעות מפגשים מקוונים ופיזיים ותכלול, בין השאר, סיור משלחות בירושלים ובמוסד ‘יד ושם’. מוסד ‘יד ושם’ יוביל צוות היגוי משותף לתוכנית שבו ישתתפו נציגי משרד מורשת ומשרד החינוך, נציגים מגרמניה ונציגי איחוד האמירויות הערביות.

+ פטור ממכרז/מיזם משותף עם חברת קומטק ניהול קונגרסים בע”מ [התקשרות להפקת טורניר גיימינג בינ”ל עם מדינות השלום]. היקף ההתקשרות הוא 1.5 מיליון דולר כשחלקה של המדינה יהיה חצי מיליון דולר.

“בעקבות רעיון משותף של משרד החוץ והנדבן היהודי סילבן אדמס והשגריר האמריקאי בישראל הוחלט לקיים טורניר גיימינג בינ”ל יחד עם נבחרות לאומיות של מדינות הסכמי אברהם ומדינות האיזור. מדובר בטורניר גיימינג ראשון מסוגו  ברוח הסכמי אברהם שיתקיים בתל אביב, 28-26 בינואר 2023. לטורניר יוזמנו נבחרות מארה”ב, ישראל, בחריין, מרוקו, איחוד האמירויות, ירדן, מצרים ועוד, כולל אורחים מיוחדים וגיימרים מובילים.

“עולם הגיימינג הוא עולם חדשני הפונה לעשרות מיליוני גולשים. הוא כולל משחקים תחרותיים מגוונים. הטורניר צפוי להביא לחשיפת פעילות בידורית וספורטיבית בישראל למיליוני גולשים שיצפו במשחקים ואף ישתתפו בהם. שווי התעשייה הבינלאומית צפוי להגיע ל- 1.8 מיליארד דולר עד 2025 . הספורט האלקטרוני – Esports,  Electronic Sports –  הוא תופעה עולמית צומחת שמושכת קהל גדול בהיקף של 400 מיליון איש ברחבי העולם, על פי סטטיסטיקות התעשייה. השחקנים יתחרו בנפרד או כצוותים, עם תחרויות הכוללות פרסים בהימורים גבוהים וימשכו חסות המונית ותשומת לב עולמית.

“האירוע צפוי למשוך אלפי צופים מרחבי הארץ, שיוכלו ליהנות גם מפסטיבל משחקים פתוח שיתקיים לצד הטורניר, ויאפשר לקהל להתחבר אחד לשני, דרך עולם המשחקים.

“בנוסף, המשתתפים מרחבי העולם המבקרים בטורניר יערכו סיורים וביקורים באתרים ברחבי ישראל.

“הגורם המפיק שנבחר ע”י סילבן אדמס לקבל את המימון הוא חברת קומטק בשיתוף עם העמותה לגיימינג תחרותי. להם יש את המומחיות, הידע והקשרים הנדרשים עם צוותי המשחקים במדינות הסכמי אברהם ושאר מדינות ערב ובעולם. העמותה הפיקה בשנה שעברה, יחד עם ארגון מכבי עולמי טורני דומה שנערך באילת. סילבן אדמס עבד עם קבוצת Comtec כדי להפיק מספר אירועים בינלאומיים בפרופיל גבוה.

“[…] השגריר האמריקאי וסילבן אדמס הסכימו להקצות עבור העמותה את הסכום הנדרש להפקה. לאור חשיבות מעורבותה של ארה”ב בקידום פירות השלום, נאות השגריר האמריקאי לממן 500,000 דולר גם מטעם השגרירות (כספי תרומות) ולקחת חלק פעיל בהפקת הטורניר. תקציב ההפקה בסך 1.5 מיליון דולר ישמש בעיקרו עבור הבאת והלנת הנבחרות, שכירת האצטדיון לקיום התחרויות, ציוד הפקה ותשתיות תקשורת שיאפשרו שידור התחרויות בכל המדיות הרלבנטיות, סיורי הנבחרות בארץ, בינוי עמדות הגיימינג, ניהול הטורניר, אבטחה, וניהול מערך התקשורת והיח”צ סביב הטורניר”.