פטור ממכרז [“התקשרות דחופה למניעת נזק של ממש”]: הפעלת מכלול תעופה ומעברי גבול

הגוף המפרסם: משרד הבריאות

תקנה: תקנה 3(2) – התקשרות דחופה למניעת נזק של ממש

שם הספק: אאוטדיגיטל מדיה בע”מ

מהות ההתקשרות: הפעלת מכלול תעופה ומעברי גבול

התחלת ההתקשרות: 14 במארס 2022; סיום ההתקשרות: 31 במאי  2022, או עד לבחירת הזוכה במכרז החדש, לפי המוקדם ביניהם

החלטה: אושר ע”י וועדת הפטור המשרדית של משרד הבריאות [בראשות המנכ”ל פרופ’ נחמן אש, היועמ”ש עו”ד דנה נויפלד ומ”מ חשב המשרד רו”ח אתי פיטוסי]

הערות: בין השאר אומרת וועדת הפטור ממכרז במשרד הבריאות (מב”ר) בנימוקיה כי במסגרת עבודת משל”ט הקורונה הלאומי, “הוקם צוות תעופה אשר הוביל עבודת מטה בין ארגונית להתנעתה מחדש של התעופה האזרחית לישראל ומישראל כ- ‘פיילוט תעופה’. פיילוט זה הותנע ע”י צה”ל, המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים ומשרד הבריאות בכפיפות ישירה למשנה למנכ”ל משרד הבריאות.

“חברת אאוטדיגיטל צברה ידע וניסיון בפרוייקט ספציפי זה, מאחר שבפרוייקט מיוחד מעין זה יש צורך להכיר את גורמים השותפים למהלך, להכיר את המתווה של מרד הבריאות ומדיניותו, וכן להוות גורם מתכלל בין כל הגורמים ומשרדי הממשלה הנוגעים בדבר.

“[…] לקראת תום תקופת ההתקשרות, פירסם משרד הבריאות מכרז מס’ 11/2022 להפעלת דסקים לאוכלוסיות החברה הכללית, החרדית והערבית, וכן דסק תעופה ומעברי גבול, לקטיעת שרשראות ההדבקה בנגיף קורונה. במכרז הוגשו הצעות עבור כל הדסקים, אולם בשל פגמים שונים בהצעות המציעים, לא נבחר זוכה, בין היתר עבור דסק תעופה ומעברי גבול. החלטה בעניין זה התקבלה ביום 10.3.2022 ע”י וועדת המכרזים של המשרד.

“היחידה המקצועית מכירה בצורך לפרסם מכרז חדש, ואולם עד לסיומו של מכרז נוסף, ולאור הניסיון המורכב הנדרש להפעלת דסק תעופה, מבקש סגן ראש מטה קורונה, מר נעם ויצנר, לאשר התקשרות בפטור ממכרז עם חברת אאוטדיגיטל, לתקופת מעבר עד לבחירת זוכה במכרז החדש”.