פורסמו הכרעת הדין וגז”ד של ביה”ד למשמעת לעובדי המדינה לגבי שלושה עובדי דואר ישראל

16:15 31.01.2021

קטגוריות: דואר/שירותי דואר משפט

תגים:

בשנה האחרונה פירסמתי באתר מספר פסקי דין וגזרי דין של עובדי מדינה אשר נשפטו בבית-הדין למשמעת של עובדי המדינה ואשר פורסמו בידי נציבות שירות המדינה (נש”מ).

בין ההחלטות האחרונות שפורסמו יש שלוש החלטות לגבי עובדים ומנהלים בחברת דואר ישראל:

+ בד”מ 82.20 – הנאשם, עובד חברת הדואר המשמש מנהל סניף דואר ברחוב רבי עקיבא בבני ברק הועמד לדין משמעתי, בגין רשלנות שאפשרה גניבת סכום כסף גדול מהסניף. ביום 16.4.2019 עבד הנאשם בסניף. כמה דקות לפני השעה 16:30 קיבל הנאשם לידיו כסף מזומן בסך 37,000 ₪. מתוך סכום כולל זה הניח הנאשם מאחת העובדות בסניף 25,000 ₪ בכספת הסניף. את שאר הסכום 12,000 ₪ לקח העובד והניח במגירה העליונה באשנב בו  עבד. סכום זה הצטרף לכ- 13,000 ₪ שהיו באותה העת במגירה העליונה באשנב, כך שסך הכל היו במגירה העליונה באשנב כ- 25,000 ₪.

באותו היום, בסמוך לשעה 16:30, עזב הנאשם את האשנב כדי להביא חבילה עבור לקוח, הנאשם לא נעל את המגירה העליונה כנדרש. בעת שהנאשם היה רחוק מהאשנב, רכן אדם אחר לעבר האשנב וגנב מתוך המגירה העליונה כסף מזומן בסך 20,700 ₪.

התביעה טענה כי במעשיו האמורים לעיל פעל הנאשם בניגוד להנחיה בכך שהחזיר במגירה העליונה באשנב סכום כסף גדול מהמותר ולא נעל את המגירה כשעזב את האשנב, במחדלו האמור איפשר גניבת סכום כסף גדול. עוד נטען כי הנאשם פגע בכך במשמעת שירות המדינה, הפר הנחיות להן היה כפוף (על פי סעיף 2.4.2 בהנחיית אבטחת כספים מס’ 3.24.9 שעודכנה במאי 2017 אין להחזיק יותר מ- 10,000 ₪ במגירה העליונה באשנב; על פי סעיף 2.4.5 בהנחיה חובה לנעול את המגירה כאשר האשנב לא מאוייש), והתנהג התנהגות שאינה הולמת עובד מדינה.

בדיון שהתקיים בפני בית-הדין ביום 5.1.21 הודה הנאשם, במסגרת הסדר טיעון, באישום ובעבירות המשמעת שיוחסו לו בתובענה, והורשע על פי הודאתו.

+ בד”מ 85.20 — הנאשמת עובדת חברת הדואר, שהועסקה כמנהלת סניף תעשיה ירושלים של חברת הדואר, הועמדה לדין משמעתי בגין רשלנותה שהביאה לגניבת שק שהכיל כספים (מט”ח) בסך של 9,500 דולר 2,202 אירו.

מתוקף תפקידה הנאשמת אחראית בין היתר, על הכנת משלוח הכספים של הסניף לצורך העברתם לבנק הדואר. ביום 24.6.2018 הכינה הנאשמת שלושה שקי כספים – ביניהם שק אחד שהכיל את סכומי המט”ח הנ”ל.

בתאריך 25.6.2018 בשעות הבוקר יצאה הנאשמת לכנס מנהלים של המרחב. בשל אי סדרים בהכנת שק המט”ח למשלוח, השק לא נאסף מהסניף באותו היום על ידי הבלדרים. בעקבות כך, בהמשך היום ומשחזרה הנאשמת לסניף בשעה 14:00 ניגשה לטפל בתעודת המשלוח של שק המט”ח. לשם כך הוציאה הנאשמת את שק המט”ח והניחה אותו על השולחן במשרדה.  בטרם סיימה הנאשמת את הטיפול בשק האמור (שק המט”ח שנשאר על שולחנה) עזבה במהירות את הסניף, זאת כדי לצאת לקורס השתלמות. למחרת בשעה 07:00 הגיעה הנאשמת לסניף וגילתה כי שק המט”ח נעלם.

התביעה טענה כי במעשיה אלה, התרשלה הנאשמת במילוי תפקידה כשהשאירה את שק המט”ח ללא השגחה ובמקום שאינו מאובטח לשמירת כספים ובכך גרמה לנזק כספי לדואר ישראל.

בדיון שהתקיים בפני בית-הדין ביום 5.1.2021 הודתה הנאשמת, במסגרת הסדר טיעון, באישום ועבירות המשמעת שיוחסו לה בתובענה והורשעה על פיהם.

+ בד”מ 34.20 — הנאשמת עובדת חברת הדואר ששימשה דוורית בחברת הדואר בראשון לציון, הועמדה לדין משמעתי בגין הפרת הוראות חוק ונהלים של חברת הדואר שעניינם מסירת דואר רשום.

בתאריך 30.1.2017 דיווחה הנאשמת באופן כוזב, ברישומי הדואר, כי מסרה דבר דואר רשום אשר הכיל זימון לדיון בבית המשפט לתעבורה, לנמען המתגורר בראשון לציון,  לו היה מיועד מכתב הדואר הרשום. הנאשמת דיווחה דיווח זה, על ידי זיוף חתימתו של הנמען, באופן שכתבה על גבי אישור המסירה, במקום המיועד לחתימת שם מקבל דבר הדואר, את שמו המלא של הנמען בכתב ידה.

כתוצאה ממעשה הזיוף, הנמען לא קיבל את הזימון לדיון בבית-המשפט וניתן פסק דין בהיעדרו, שהסב לו עוול בהמשך.

בדיון שהתקיים בפני בית-הדין ביום 6 בינואר 2021 הודתה הנאשמת, במסגרת הסדר טיעון, באישום ובעבירות המשמעת שיוחסו לה בתובענה והורשעה בהתאם.