פורסמו החלטות שר התקשורת לגבי ניהול ענף התקשורת בעקבות משבר נגיף הקורונה

משרד התקשורת פירסם אמש (רביעי, 18.3.2020) הודעה בדבר החלטות שר התקשורת לגבי ניהול ענף התקשורת בעקבות משבר נגיף הקורונה.

בין היתר נאמר בהודעה כי “אנו מזהים כי קיימת גלישה מוגברת המכבידה על רשת האינטרנט בשעות הערב המאוחרות, מנתונים שהוצגו על-ידי החברות הן ערוכות למתן מענה גם בעומסים משמעותיים יותר”.

ב’עיקרי תמונת המצב’ נאמר:

“העומסים בתעבורת האינטרנט עלו באופן צפוי בהיקף שבין 20% ל-30%, מבדיקה עם החברות עולה כי הן ערוכות למתן מענה גם בעומסים משמעותיים יותר.

“החברות נמצאות בשלב התארגנות מתקדם למצב החדש, על מנת לעמוד בהנחיות משרד הבריאות וכתוצאה מכך זמני המענה ללקוחות במוקדי השרות התארכו.

“תחום הדואר – חברת דואר ישראל נערכה כנדרש, בשלב זה לא עולים פערים משמעותיים במתן השרות לאזרח – חלוקת הדואר נמשכת, מסתמן עומס בתחום דואר השליחים”.

בין החלטות שר התקשורת דוד אמסלם:

+ אישור הקצאת תדרים לחברות בתדרי שידור נוספים לזמן מוגבל, לשם שיפור וטיוב רשתות הסלולר.

+ מועד המענה לכלל השימועים (תהליך קבלת החלטות שהועבר להתייחסויות) שהפיץ המשרד ידחה ל- 1/5/2020. כמו כן פיקוחים ומתן עיצומים על הפרות של החברות יוקפאו עד למועד זה ובהמשך תבחן דחייה נוספת בהתאם לצורך.

+ ועדת מכרז דור 5 החליטה על דחיית המועד האחרון להגשת ההצעות המשותפות ל- 22/4/2020.

= = = = = = = = = = = = = =

להלן מבזקים שפירסמתי ברביעי (18.3.2020) אחרי הצהריים ובערב בחלון המבזקים של אתר זה:

■ אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ מציג חדשות כזב ‘בלעדיות’: היום (18.3.2020) בשעה 16:27 הוא מפרסם באתר שלו אייטם ‘בלעדי’ על השימוע קצר-המועד של משרד התקשורת [“אתמול בלילה, בלי כל הודעה לאיש, משרד התקשורת הוציא שימוע, שנגמר היום בשעה 10:00″]; זאת למרות שב- Read IT Now (הראשון לעשות זאת) פורסמה על כך ידיעה כבר בשעה 10:18 [יותר מארבע שעות לפני הידיעה ה’בלעדית’ של מומחה הטלקום]; בדה מארקר נתי טוקר דווח על כך בשעה 12:32; בגלובס גד פרץ דווח על כך בשעה 13:27.

■ משרד התקשורת מפרסם היום (18.3.2020) “שימוע מספר 1 – מתן הוראות בשל נסיבות עקב המחלה הנגרמת על ידי נגיף קורונה”; מדובר בשליחת חשבונית בדואר במקום שליחת חשבונית ללקוחות פרטיים בלבד; שינוי בתפריט הניתוב של מערכת ה-IVR; תיעוד על ידי הקלטת שיחה; “נוכח דחיפות העניין ניתן להעביר התייחסויות לנוסח טיוטת ההוראה עד מחר, 19 במרץ 2020 בשעה 19:00 בערב”.

■ משרד התקשורת מפרסם הערב (18.3.2020) “שימוע מספר 2 – מתן הוראות בשל נסיבות עקב המחלה הנגרמת על ידי נגיף קורונה”; “בשל נסיבות עקב המחלה הנגרמת על ידי נגיף קורונה שוקל המשרד לאשר חריגה מהוראות הרישיונות בנושא המפורט להלן כמפורט בטיוטת ההחלטה”; “נוכח דחיפות העניין ניתן להעביר התייחסויות לנוסח טיוטת ההוראה עד מחר, 19 במרץ 2020 בשעה 19:00 בערב”.

■  שר התקשורת דוד אמסלם שוקל לאשר חריגה מהוראות רישיונות חברות התקשורת בכל הקשור לאיוש מוקד פניות טלפוני: בעל רישיון יהיה רשאי לאייש מוקד פניות טלפוני ל- 8 שעות ביממה לפחות, וזאת במקום 10 שעות ביממה לפחות כפי שקבוע כיום;  החרגה זו לא תחול על  איוש מוקד פניות טלפוני לטיפול בפניות מנויים בעניין כל תקלה בקבלת שירותי רט”ן, בעניין גניבה או אובדן של ציוד קצה רט”ן, ובעניין שירות נדידה בין-לאומית.

■ משרד התקשורת הודיע (18.3.2020) כי הוא “נערך על-מנת להמשיך לתת מענה ומידע לציבור בימים אלו. המשרד הרחיב את שעות המענה הטלפוני, כדי לספק תשובות לשאלות ובקשות בנושא משבר קורונה. בהתאם להנחיות משרד הבריאות, קבלת קהל פרונטלית בכל יחידות המשרד תפעל במתכונת מצומצמת ולשירותים דחופים בלבד. עקב העבודה המצומצמת והטיפול בהמשך מתן שירותי תקשורת למשק, יצומצמו שירותי אגף בכיר רישוי”.

= = = = = = = = = = = = = =