פורסמה כוונה להתקשרות בפטור ממכרז בהיקף כ- 26 מיליון ₪ ל”שימור תשתית ביצועית של חברת פמי עם סיום חובת ביצוע בדיקות קורונה בכניסה לישראל”

פורסמה כוונה של משרד הבריאות/משל”ט קורונה להתקשרות בפטור ממכרז עם חברת פמי פרימיום בהיקף כ- 26 מיליון ₪ ל”שימור תשתית ביצועית של חברת פמי עם סיום חובת ביצוע בדיקות קורונה בכניסה לישראל”.

נעם ויצנר סגן ראש מטה קורונה במשרד הבריאות כותב בין היתר בהודעה בדבר כוונת ההתקשרות כי “בתאריך ה- 20.5.2022 צפוייה להסתיים חובת ביצוע בדיקות קורונה לנכנסים למדינת ישראל ולא תחודש. החל מיום 21.5.2022 לא תחול חובת ביצוע בדיקות קורונה לנכנסים למדינת ישראל.

“הדרג המדיני הינחה את גורמי המקצוע על גיבוש מנגנון לשימור כשירותו של מערך הבדיקות בנתב”ג כדי לאפשר את הפעלתו מחדש במהירות, באופן מלא או חלקי, בעת הצורך.

“הספק פמי פרימיום הינו הספק המפעיל את מערך ביצוע הדגימות לנכנסים לארץ בנתב”ג (כמו גם את נמל התעופה הבינלאומי ע”ש אילן ואסף רמון בסמוך לאילת ונמל התעופה חיפה) מכוח מכרז 03/2022, החל מיום 30.3.2022. יש לציין כי טרם לכך, הספק פמי פרימיום הפעיל את המערך הנ”ל בפטור ממכרז מתאריך יולי 2021.

“לאחר בחינת מספר חלופות הוחלט על התקשרות עם הספק פמי פרימיום בנוהל ספק יחיד. בהתקשרות זאת תישמר היכולת הביצועית של הספק למקרה ויידרש להפעיל מחדש את מערך הדיגום בנתב”ג באופן מלא או חלקי”.

לדבריו, חברת פמי פרימיום הציגה לוחות זמנים לחזרה מדורגת לפעילות מ- אפס בדיקות ליכולת דגמה של 20,000 בדיקות, וזאת בתוך פרק זמן של עשרה ימים. “חלופה זו מאפשר חזרה מהירה יחסית לבדיקות בנתב”ג בהתאם להערכת המצב האפידמיולוגית והנחיות הדרג המדיני” שימור הספק הקיים בנתב”ג יתבסס על תשתית מוכנה לרבות מערכות מידע מתאימות, כ”א ניהולי מיומן ושיתוף פעולה מוכר עם רשות שדות התעופה (רש”ת) וגורמי הניהול בנתב”ג.

“[…] עם ההחלטה על סיום הבדיקות בנתב”ג, חלופת שימור התשתית של חברת פמי תאפשר למדינת ישראל שכבת הגנה להתמודדות עתידית עם חדירת וריאנט למדינה, היות והחלופה תעגן זמינות צוותי דיגום המיועדים לבדיקות בנתב”ג וזאת לצד צוותי דיגום הפועלים בקהילה ויידרשו, קרוב לוודאי, גם הם לגידול בפעילות בעת עלייה בתחלואה.

“לכן נכון כי בשלב זה יהיו למדינה שתי שכבות הגנה לבדיקות קורונה ולא רק הסתמכות על שכבת הגנה אחת בלבד של צוותי הדיגום בקהילה”.