פורסמה טיוטת מבחנים למתן כספי תמיכות של משרד התקשורת לרשויות מקומיות המפעילות תכניות העשרה לצעירים בתחום התקשורת והמדיה

15:17 16.06.2023

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

תגים:

משרד התקשורת פירסם באתר החקיקה הממשלתית את טיוטת מבחנים למתן כספי תמיכות של משרד התקשורת לרשויות מקומיות המפעילות תכניות העשרה לצעירים בתחום התקשורת והמדיה.

מדובר בזמן הפצה מקוצר: המועד האחרון לתגובות הוא 21 ביוני 2023 דקה לפני חצות.

“המשרד רואה חשיבות רבה בחינוך ובהקניית מיומנויות לנוער ישראלי בתחומי התקשורת והמדיה בכלל והיצירה המקומית הישראלית בפרט, ככלי להעשרה, חיזוק וגיוון של עולמות התוכן הללו, להם חשיבות והשפעה גדולה על החברה הישראלית ותרבותה. כמו כן, מבקש המשרד לצמצם פערים בין יישובי הפריפריה החברתית והגאוגרפית בישראל למרכז הארץ באופן בו צעירים בפריפריה יחשפו, יעברו הכשרות ויפתחו מיומנויות בתחומים אלו. נוער זה ייחשף לעולמות תוכן חדשים, ובשאיפה ישתלב בעשיה וביצירה בענפי התקשורת השונים, כך שעולם התקשורת והיצירה הישראלית יהיה איכותי, עשיר, ומגוון יותר ויטיב לספר את הסיפור הישראלי. מתוך כך, המשרד בוחר לתמוך ברשויות מקומיות שיקדמו תכניות העשרה לצעירים בתחום התקשורת והמדיה בתוך הרשויות”.

“מטרות התמיכה הן לקדם הכשרות ולהקנות כלים ומיומנויות בתחום התקשורת לצעירים ובמיוחד בפריפריה החברתית והגיאוגרפית: חשיפה למקצועות העיתונאות והמדיה בתחומי הרדיו, הטלוויזיה, המדיה הדיגיטלית והרשתות החברתיות והקניית מיומנויות בתחומים אלו; קידום הכשרות ביצירת תוכן, בדגש על יצירה מקורית ישראלית”.

“לא ייתמכו לפי מבחנים אלה  תוכנית העשרה נתמכת או מתוקצבת, כולה או חלקה, על ידי משרד ממשלתי אחר; תוכנית העשרה המקדמת או המנסה לקדם את עניינה של קבוצה פוליטית, מפלגתית או אידיאולוגית כלשהי”.