פורסמה טיוטת מבחנים לחלוקת כספי תמיכות של משרד הבריאות לצורך כניסה והטמעה של טכנולוגיות ויישומים מתקדמים על בסיס תשתיות הדור ה- 5 בקופ”ח ובתי-חולים ציבוריים כלליים (לפי חוק יסודות התקציב)

פורסמה טיוטת מבחנים לחלוקת כספי תמיכות של משרד הבריאות לצורך כניסה והטמעה של טכנולוגיות ויישומים מתקדמים על בסיס תשתיות הדור החמישי בקופות החולים ובתי-חולים ציבוריים כלליים (לפי חוק יסודות התקציב), התשמ”ה – 1985. הטיוטה, עליה חתום שר הבריאות משה ארבל, פתוחה להערות הציבור עד ליום 22.10.2023, דקה לפני חצות.

“בהתאם לסעיף 3א לחוק יסודות התקציב, ובהתייעצות עם היועצת המשפטית לממשלה, מתפרסמים בזה מבחנים לחלוקת כספי תמיכות של משרד הבריאות לצורך כניסה והטמעה של טכנולוגיות ויישומים מתקדמים על בסיס תשתיות הדור ה- 5 בקופות חולים ובתי חולים ציבוריים כלליים”.

מערכת דור 5 מוגדרת בטיוטה כמערכת רט”ן המורכבת מליבת רשת ומוקדי רדיו, אשר מאפשרת העברת נתונים בהתאם לתקינת 3GPP  החל מ-  16 Release לצורך אספקת שירותים.

“ועדת התמיכות של המשרד תדון בעניין תמיכה מתקציב המשרד לפי הנוהל להגשת בקשות לתמיכה מתקציב המדינה במוסדות ציבור. התמיכה עצמה צריך שתינתן, אם אכן נכון וראוי לתתה, על פי עקרונות של סבירות ושוויון בין מקבלי התמיכה השונים.  בבואה לדון ולהחליט בכל בקשה לתמיכה, תשקול הוועדה את כל נסיבותיו של העניין, תוך יישום שוויוני, אחיד וענייני של המבחנים שנקבעו.  כל שיקוליה של הוועדה יהיו ענייניים, תוך הפעלת אמות מידה מקצועיות, ככל שיידרש לפי נסיבות העניין; הוועדה תנמק את החלטותיה”.

מטרת התמיכה לפי מבחנים אלה היא: להאיץ את פריסת תשתיות התקשורת המתקדמות במערכת הבריאות בישראל. הטמעת טכנולוגיות בריאות דיגיטלית בארגוני הבריאות על בסיס תשתיות דור 5. אספקת שירותי בריאות מתקדמים ושיפור איכות הטיפול ושירותי הבריאות הניתנים על ידי ארגוני הבריאות בישראל באמצעות שימוש בטכנולוגיות עדכניות. יצירת מנוע צמיחה למשק הישראלי באמצעות סיוע לחברות להגיע לאבן דרך משמעותית בפיתוח ושימוש במוצריהן”.

בין תנאי הסף: הארגון הציג התקשרות קיימת עם ספק תשתית דור 5 או מכתב הצהרת כוונות להטמעה של רשת דור 5. הארגון מינה נציג מטעמו האחראי על העבודה השוטפת מול משרד התקשורת ומשרד הבריאות עבור הפעילות הנתמכת באמצעות מבחנים אלה. הארגון מדווח באופן קבוע ובהתאם לדרישות צוות הבדיקה על אודות התקדמות תוכנית העבודה בכל אחד מאבני הדרך בפרוייקט;

אבני הדרך ליישום תוכנית למימוש הפרוייקט: ארגון יהיה זכאי לתמיכה עבור התוכנית בהתאם לעמידתו באבני הדרך המפורטות להלן, כאשר אישור עמידת הארגון בכל אבן דרך תיבחן  בכפוף לעמידתו בהנחיות ובדרישות צוות הבדיקה:

+ אבן דרך ראשונה – לאחר השלמת אבן דרך זו יועברו 20% מכספי התמיכה – בניית צוות ייעודי להטמעת טכנולוגיות בריאות דיגיטליות על בסיס תשתיות מערכת דור 5 בארגון; תכנון והגשת תוכנית בהתאם לפורמט המצורף למבחן זה;  הצגת התקשרות קיימת עם ספק תשתית דור 5 או מכתב הצהרת כוונות להטמעה של רשת מתקדמת חתום ע”י מנהל מערכות המידע ומנהל הכספים של הארגון.

+ אבן דרך שנייה – לאחר השלמת אבן דרך זו יועברו 20% מכספי התמיכה – הגשת תוכנית מפורטת למימוש הטמעת הפרוייקט בתוך 4 חודשים מאישור בקשת התמיכה, הכוללת השלמת תוכנית ארכיטקטורה ולוחות זמנים להקמת מערכת דור 5 ומערכות עבור הטכנולוגיות הדיגיטליות אשר יוטמעו במסגרת הפעילות, אפיון השינויים הנדרשים במערכות הליבה של הארגון ותכנון שלב ההטמעה – הכול בהתאם לפורמט ההגשה שיופץ לאחר השלמת אבן הדרך הראשונה. יובהר כי ככל שביצוע אבן דרך זו יתעכב מעבר לזמן האמור, בשל הליכי מכרז של הארגון לצורך התקשרות עם ספק תשתית, המשרד יהיה רשאי לאשר הארכת הגשה בגין אבן דרך זו בארבעה חודשים נוספים [הערה: במקור נכתב: בארבע חודשים].

+ אבן דרך שלישית – דיווח על סטטוס הפרוייקט בהתאם לפורמט שיוגדר ע”י צוות הבדיקה בתוך חצי שנה מביצוע אבן הדרך השנייה.

+ אבן דרך רביעית – לאחר השלמת אבן דרך זו יועברו 60% מכספי התמיכה – הטמעה מלאה של תוכנית העבודה וכן הגשת דו״ח סיכום בהתאם לפורמט שיוגדר ע”י צוות הבדיקה”.