פורסמה החלטת המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין לגבי בקשת בעל הרישיון לשידור בערוץ הכנסת לאישור פעילות בפלטפורמות דיגיטליות נוספות

ב- 29.1.2023 פורסמה החלטת המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין מספר 2-1/2023 מיום 9.1.2023 בעניין בקשת בעל הרישיון לשידור בערוץ הכנסת לאישור פעילות בפלטפורמות דיגיטליות נוספות.

בהחלטה נאמר בין היתר כי “לפנינו בקשת בעל הרישיון לשידור בערוץ הכנסת, חברת ערוץ 10 – כנסת ישראל בע”מ לקבל את אישור המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין לפעילות הערוץ בפלטפורמות דיגיטליות נוספות”.

נקבע כי “[…] הוספת פרופילים וערוצים מעבר לאלה המפורטים בסעיף מצריכה את אישור המועצה מראש ובכתב, לאחר התייעצות עם צוות התיאום. בנוסף, יקים, יתפעל ויתחזק בעל הרישיון פרופילים וערוצים בפלטפורמות הבאות: יוטיוב; פייסבוק; טוויטר; אינסטגרם; אפליקציית ערוץ הכנסת שידורים בפרופילים ובערוצים שלעיל יכללו רק את שידורי הכנסת, בין אם הם משודרים בטלוויזיה ובין אם לאו, ואת המשדרים המוספים ששודרו או המשודרים בטלוויזיה.

“בשימוש נוסף מטעם בעל הרישיון, שאינו בגדר שידורים, יימנע בעל הרישיון מהעברת מידע שיש בו משום הבעת דעה, נקיטת עמדה, פרשנות או שיפוט ערכי ויעמוד בשימוש כאמור בהוראת סעיף 12 לחוק, בשינויים המחויבים וכן בהוראת כל דין. בכל אופן, בעל הרישיון לא יאפשר באותם פרופילים וערוצים פגיעה חמורה בכבוד הכנסת כבית הנבחרים של המדינה. הוספת ערוצים ופרופילים, מעבר לאלה המפורטים לעיל, מצריכה את אישור המועצה מראש ובכתב, לאחר שהתייעצה עם צוות התיאום. כמו-כן, המועצה רשאית בכל עת, לאחר שהתייעצה עם צוות התיאום, לדרוש מבעל הרישיון להוסיף פרופילים, ערוצים ופלטפורמות דומים, בכפוף למתן זכות טיעון לבעל הרישיון.

“[…] בעל הרישיון ציין בבקשתו כי הוא פועל בכל הפלטפורמות הדיגיטליות עוד קודם לכניסת המנכ”ל החדש לתפקידו. ואולם, לאחרונה הסתבר בעקבות פנייה שהתקבלה בעניין כי לא ניתן לכל הפלטפורמות אישור כנדרש ברישיון. בעל הרישיון טען כי לא הכיר את החלטת התיקון (ההחלטה הדורשת אישור לפעילות זו) אך מכל מקום מדובר בפעילות חיונית מאד לערוץ המאפשרת את חשיפתו לקהלים רחבים ומגוונים. על כן, בעל הרישיון מבקש לקבל את אישור המועצה לפעולתו גם ברשתות ובפלטפורמות הדיגיטליות שאינן מופיעות בנוסחו הנוכחי של הרישיון.

+ רשת הטיקטוק – לטענת הערוץ מדובר ברשת חברתית מובילה כיום, המאפשרת חשיפה רחבה בדגש על הקהל הצעיר וכן ברשת פופולארית שאף חברי כנסת רבים פעילים בה.

+ פלטפורמות השמע ספוטיפיי, אפל וגוגל פודקסט – פלטפורמות אלו מאפשרות הפצת תכניות בצורה של הסכתים. הערוץ טוען כי אלו פלטפורמות מובילות וכי יש חשיבות גדולה ליתן נגישות לתכני הערוץ גם במתכונת אודיו כפי שנוהגים גופי שידור אחרים.

+ בנוסף לכך, בעל הרישיון מסר כי הוא פועל גם בפלטפורמת טלגרם אך מכיוון שפעילות זו החלה עוד טרם החלטת התיקון, כאשר קודם לה לא היה נדרש אישור להפעלת פרופילים בפלטפורמות נוספות, סבור הערוץ כי אין הוא נדרש לגביה לאישור נפרד.

“בעל הרישיון ביקש להדגיש כי בכל אופן הפעילות בכל הרשתות החברתיות והפלטפורמות הדיגטליות מושתתת על בסיס עקרונות של איזון, הוגנות ואי פגיעה חמורה בכבוד הכנסת”.

בהחלטת המועצה נאמר כי “אכן, תחום הרשתות החברתיות התפתח בצורה ניכרת בשנים האחרונות. לפיכך, לאחר שבחנה את בקשת הערוץ ומבלי לקבל את טענותיו לגבי החלטת התיקון ולאחר שקויימה ההתייעצות עם צוות התיאום והמועצה עיינה בעמדת צוות התיאום, ולאור החשיבות הרבה שרואה המועצה בחשיפת הערוץ לקהלים רבים ומגוונים ובהנגשת הערוץ לציבור, מחליטה המועצה לאשר לערוץ לשדר בפלטפורמות הדיגיטליות טיקטוק ופלטפורמות השמע וכן לאשר לערוץ לפעול בפלטפורמת הטלגרם.

“המועצה שבה ומדגישה את חשיבותן של הוראות הרישיון הקובעות שבשימוש נוסף מטעם בעל הרישיון בפלטפורמות הדיגיטליות, שאינו בגדר שידורים, יימנע בעל הרישיון מהעברת מידע שיש בו משום הבעת דעה, נקיטת עמדה, פרשנות או שיפוט ערכי ויעמוד בשימוש כאמור בהוראת סעיף 12 לחוק, בשינויים המחוייבים וכן בהוראת כל דין. בנוסף, המועצה מבהירה כי הצוות המקצועי של המועצה ימשיך לקיים פיקוח ובקרה שוטף ומוקפד לגבי הפלטפורמות הדיגיטליות של הערוץ כדי לוודא עמידה בהוראות.

“אשר על כן, בהתאם לסמכותה על פי כל דין ובהתאם להוראות הרישיון, מחליטה המועצה לתקן את סעיף 7.31 לרישיון בכך שיוספו לו הפלטפורמות הדיגיטליות שאושרו בהחלטה זו”.