פורסמה הארכה להגשת הצעות לבקשה לקבלת מידע (RFI) בנושא ניסוי להפעלת שירות תחבורה ציבורית אוטונומי

14:32 20.08.2021

קטגוריות: רכב חשמלי/אוטונומי

תגים:

“במסגרת קידום ועידוד פעילות הרכב האוטונומי בישראל, תוך קידום היעדים התחבורתיים של הממשלה, מעוניין המשרד לבחון את שילובו של הרכב האוטונומי במערך קווי השירות המסיע נוסעים כחלק ממארג התחבורה הציבורית. ככל שהמשרד יקבל החלטה לבצע בחינה זו, היא תבוצע במסגרת פיילוט שבו ייבחנו אספקטים שונים של שילובו של הרכב האוטונומי כחלק ממערך קווי השירות (בשלב ראשון במערך העירוני).

“אפשרויות הייעוד לבחינה במסגרת הפיילוט עשויות להיות כקו שירות תוספתי על קווי השירות שכבר קיימים, כפתרון תחבורתי להסעת נוסעים למרכזי תעסוקה ו\או בילוי, כקו המהווה פתרון לבעיית ק”מ ראשון\אחרון או לכל ייעוד אחר כפי שיחליט המשרד לאחר בחינת התגובות לפנייה זו. מטרת פנייה זו היא לסייע למשרד בקבלת החלטה עתידית לבחון ביצוע פיילוטים לבחינת שילובו של הרכב האוטונומי במערך התחבורה הציבורית ואין בו כדי לחייב ו\או להגביל את המשרד, החלטה או הסכם עתידיים”.

כך נאמר בבקשה למידע שפירסמה הרשות הארצית לתחבורה ציבורי במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים שפורסמה בחודש שעבר. עתה פורסמה הודעת עדכון לפיה המועד האחרון להגשת הצעות נדחה ל- 9 בספטמבר 2021.

בפנייה המקורית של משרד התחבורה נאמר עוד כי משרד התחבורה פונה ומבקש לקבל “מידע אודות הפעלת ניסויים שבמסגרתם תיבחן הפעלת רכב אוטונומי ככלי תחבורה ציבורית, כחלק ממערך קווי השירות העירוני”.

“הפנייה ממוענת לחברות המפעילות או שיש ביכולתן להפעיל רכבים אוטונומיים (בישראל או במדינות אחרות) וכן לבעלי רישיון להפעלת תחבורה ציבורית בישראל שבחנו או שצפויים לבחון הפעלת רכבים אוטונומיים, לרבות, על דרך שיתוף פעולה עם חברות טכנולוגיה, כחלק ממערך קווי השירות או שיש להם מידע בנושא.

“לאחר קבלת המידע במסגרת פנייה זו יבחן המשרד הפעלת ניסוי לבחינת היתכנות ואופן שילובו של הרכב האוטונומי במערך תחבורה ציבורית עירוני בכפוף לשיקולים תקציביים, מקצועיים ותחרותיים”.

“יובהר, כי ניסוי כאמור, ככל שייצא אל הפועל יהיה בכפוף לדין הקיים במועד הניסוי וממנו ייגזרו תנאי הניסוי הנוגעים, בין השאר לרמות האוטונומיות של הרכב, לחובת נוכחות נהג ברכב”.

מטרת הפנייה של משרד התחבורה: “קבלת מידע אודות היתרונות והחסרונות שבהפעלת רכבים אוטונומיים כחלק ממערך קווי השירות העירוניים; קבלת מידע אודות המודלים האפשריים והאופטימליים שבמסגרתם יפעל הרכב האוטונומי במסגרת קווי השירות העירוניים, ובמקביל לרכבים שאינם אוטונומיים, במערך קווי השירות העירוניים ובכלל; קבלת מידע אודות האפשרויות הקיימות לתכנון, הזמנה ותשלום עבור נסיעה ברכב האוטונומי הפועל במערך קווי השירות העירוניים; קבלת מידע אודות הנתונים שניתן לאסוף ולנתח במסגרת הפעלת הפיילוט; קבלת מידע אודות עלות ביצוע ניסוי במסגרתו תיבחן הפעלת רכב אוטונומי כחלק ממערך קווי השירות העירוניים; קבלת מידע אודות הרכבים שעשויים לפעול במסגרת ביצוע פיילוט כאמור; קבלת מידע אודות בטיחות הפעלת רכבים אוטונומיים במערך קווי השירות העירוני בהיבטים שונים; הערכה באשר למשך זמן ההתארגנות הדרוש מרגע הסכמה להפעלת פיילוט ועד לתחילת הפעלתו; מידע נוסף לגבי הפיילוט/ שירות אפשרי”.