פורסמה אסטרטגיית הענן הממשלתית

ביום ראשון, 11.12.2022, 22 פורסמה אסטרטגיית הענן הממשלתית, אשר גובשה כחלק מפרוייקט נימבוס, בעבודה משותפת של מערך הדיגיטל הלאומי, מינהל הרכש הממשלתי, מערך הסייבר הלאומי, הממונה על התקציבים במשרד האוצר ואגף ממשל וחברה במשרד ראש הממשלה.

בהודעה לעיתונות שפורסמה בנושא נאמר כי “אסטרטגיית הענן הממשלתית רואה בפרוייקט נימבוס הזדמנות לא רק למהפכה טכנולוגית, אלא גם מהפכה ארגונית ועסקית, המשנה את תפקידה של הטכנולוגיה בארגון, מציבה במרכז את צורכי המשתמשים ואת המיקוד ביצירת ערך, ומייצרת מרחב הזדמנויות חדש, לרבות השפעה כלכלית ומשקית נרחבת.

“מתוך הבנה זו, גובש חזון עתידי לאימוץ שירותי ענן ציבורי מתקדמים, הרואה בפרוייקט נימבוס זרז לשינוי תהליכי עומק, המשפיעים על עבודת הממשלה בכל רבדיה, באמצעות היכולת לממש פתרונות טכנולוגיים הנותנים מענה לקצב התדיר של השינויים בצרכים, באופן צריכת השירותים ובסדרי העדיפויות. מימוש מלא של החזון יוביל לאפקט אדווה, שגליו ישפיעו על כל היבטיה של פעילות הממשלה, המגזר הציבורי הרחב והמשק כולו.

“על-מנת לממש את מטרות הענן ואת יעדיו גיבשה הממשלה תפיסת הפעלה הוליסטית, הכוללת עקרונות אופרטיביים וכיווני פעולה בכל אחד מהיבטי השינוי שמחולל הענן.

“במסגרת זו, אסטרטגיית הענן נועדה לשמש כמצפן וכמסגרת מארגנת לכלל הפעילות הממשלתית בתחום הענן, כאשר ממנה תיגזר במעלה הדרך מדיניות מפורטת בכל אחד מתחומי הליבה המוגדרים באסטרטגיה – מדיניות, טכנולוגיה, התנהלות פיננסית, ניהול השינוי הארגוני והגנת הסייבר”.