פורסם קול קורא למחקרים העוסקים בשירותי בריאות דיגיטלית

13:13 27.05.2022

קטגוריות: בריאות/רפואה

תגים:

אגף רפואה דיגיטלית בשיתוף עם לשכת המדען הראשי של משרד הבריאות הודיעו על קול קורא לקבלת הצעות מחקר בנושא מחקרים העוסקים בשירותי בריאות דיגיטלית.

סכום המימון הוא עד 250,000 ₪ למחקר. היקף המימון יקבע על פי שיקול דעת ועדת השיפוט ומשרד הבריאות. מתוכנן מימון לעד שמונה מחקרים.

המועד האחרון להגשת מועמדויות הוא 31 ביולי 2022.

“בשנים האחרונות אנו עדים להתפתחות שירותים דיגיטליים חדשים בארגוני הבריאות בישראל. מגמה זו מתחזקת על ידי תעשייה עניפה, ארגוני בריאות מעודדי חדשנות, אוכלוסייה מקומית עם אוריינות דיגיטלית גבוהה יחסית ונכונות לאמץ פתרונות חדשים.

“כמו כן, המגמה האמורה מתחזקת על ידי עידוד ממשלתי,  המתבטא בפיתוח תשתיות, קידום תהליכי שיתוף ולמידה ויצירת תכניות האצה שונות. ניתן לצפות כי שירותי בריאות דיגיטלית חדשים יניבו יתרונות רפואיים, חברתיים וכלכליים, אולם השערה זו לא נבחנה דיה בסביבת מערכת הבריאות הישראלית.

“האגף לבריאות דיגיטלית במשרד הבריאות אמון על פיתוח וקידום הטרנספורמציה הדיגיטלית במערכת הבריאות בישראל. במסגרת זו, פועל האגף לקידום מחקר והערכה, תוך התמקדות במדידת התועלת בטכנולוגיות בריאות דיגיטלית ולמידה על ההיבטים השונים המושפעים משילוב טכנולוגיות אלה במערכת הבריאות בישראל”.

“במסגרת הקול הקורא הנוכחי, נתמוך במחקרים רב תחומיים ורב מרכזיים, שייבחנו את האפקטיביות הקלינית והמשמעויות הכלכליות וכן היבטים נוספים המושפעים מהטמעה של שירותי בריאות המבוססים על טכנולוגיות דיגיטליות חדשות.

“מטרת הקול הקורא: קידום מחקרים שיבחנו את התועלת הקלינית והחברתית והמשמעויות הכלכליות של שירותי בריאות המשלבים טכנולוגיות בריאות דיגיטלית”.