פורסם פרק ‘דיוור דיגיטלי’ במסגרת תזכיר חוק התכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית ל- 2021/2022)

07:01 10.08.2021

קטגוריות: דואר/שירותי דואר

תגים:

האורות במשרד האוצר דלקו אמש עד לאחר חצות: המשרד פירסם באתר החקיקה הממשלתי שורה של תזכירי חוק לגבי התוכנית הכלכלית כשהאחרון שבהם הועלה לאתר בשעה 01:36.

משרד האוצר פירסם ביום שני (9.8.2021) בשעה 22:28 את תזכיר חוק התכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנות התקציב 2021 ו-2022), פרק ___’: דיוור דיגיטלי.

השפעת תזכיר החוק המוצע על תקציב המדינה: “העלות הכרוכה בהעברת מסרים באופן דיגיטלי נמוכה בהרבה מעלותה של העברת מסרים באמצעים פיזיים, ולכן המעבר לדיוור דיגיטלי צפוי להביא לחיסכון משמעותי בעלויות הדיוור והביול של הגופים הציבוריים. עלויות אלה ביחס לממשלה בלבד מוערכות בכ- 200 מיליון ש”ח בשנה לכל הפחות”.

“תזכיר זה מיישם את החלטות הממשלה מיום 1 באוגוסט 2021, והוא צפוי לעלות על סדר יומה של ועדת השרים המיוחדת לעניין התכנית הכלכלית לשנים 2021 ו-2022, לאחר המועד האחרון למתן הערות הציבור”. [זמן הפצה מקוצר עד 16.8.2021 דקה לפני חצות].

מטרת החוק המוצע והצורך בו: “כיום, הדרך הרווחת להעברת מסרים מגופים ציבוריים לציבור היא באמצעות דיוור פיסי, על אף שדרכי ההתקשרות המקובלות והרווחות היום בציבור נעשות באמצעים דיגיטליים (דואר אלקטרוני, מסרונים יישומונים ואתרים שונים שמאפשרים תקשורת בין אנשים).

“מוצע להתאים את אופן שליחת המסרים על ידי גופים ציבוריים לעידן הדיגיטלי, ולאפשר שליחה של מסרים על ידי גופים ציבוריים באמצעים דיגיטליים תוך קביעת סטנדרטים מחייבים לשליחת מסרים אלה.

“דיוור דיגיטלי יאפשר את שליחת המסר באופן מידי בערוץ זמין, אמין, נגיש מאובטח, מהימן וזול, תוך שמירת פרטיותו של הנמען. בכך, בכוחו של הדיוור הדיגיטלי לייעל את תהליך ההתקשרות עם גופים ציבוריים, הן מנקודת המבט של מקבל המסר והן מנקודת המבט של הגוף הציבורי השולח אותו.

“[…] מוצע לתקן את חוק פנייה לגופים ציבוריים באמצעי קשר דיגיטליים, התשע”ח – 2018, כך שאופן שליחת המסרים על ידי גופים ציבוריים יותאם לעידן הדיגיטלי, ולאפשר שליחה של מסרים על ידי גופים ציבוריים באמצעים דיגיטליים תוך קביעת סטנדרטים מחייבים לשליחת מסרים אלה. כיום, הדרך הרווחת להעברת מסרים מגופים ציבוריים לציבור היא באמצעות דיוור פיסי, על אף שדרכי ההתקשרות המקובלות והרווחות היום בציבור נעשות באמצעים דיגיטליים (דואר אלקטרוני, מסרונים, יישומונים ואתרים שונים שמאפשרים תקשורת בין אנשים).

“[…] מוצע לשנות את שם החוק – חוק פנייה לגופים ציבוריים באמצעי קשר דיגיטליים, התשע”ח – 2018, לחוק תקשורת דיגיטלית עם גופים ציבוריים, התשע”ח – 2018, זאת על מנת לשקף את השינוי המוצע בחוק, לפיו יקבעו בו הוראות שעניינן שליחת מסרים באופן דיגיטלי מגופים ציבוריים לאדם, בנוסף להוראות הקבועות בחוק כיום הקובעות את חובתו של גוף ציבורי לאפשר לכל אדם לפנות אליו באופן דיגיטלי.

“[…] מוצע לקבוע חובה על יחיד להודיע לרשם האוכלוסין על מענו הדיגיטלי וכן לקבוע כי יחיד יהיה רשאי במועד הרישום להודיע לרשם כי הוא אינו מעונין לקבל מסרים דיגיטליים למענו הדיגיטלי. לעניין יחיד מען דיגיטלי הוא כל אחד מהפרטים הבאים – מספר טלפון נייד וכתובת דואר אלקטרוני שמצויים בחזקתו של התושב והוא עושה בהם שימוש לקבלת מסרים. כמו כן מוצע לקבוע כי במועד הרישום פקיד הרישום יוודא כי לתושב יש גישה למענו הדיגיטלי וכי הוא יודע לעשות בו שימוש”.