פורסטר ריסרץ’: הגידול בהוצאות ה- IT יניע התאוששות כלכלית; הוצאות ה- IT העולמיות גדלות – מדינות מתחילות להתאושש מהירידה הכלכלית שנגרמה בעקבות הקורונה

Global tech market outlook for 2022-2023 Report, דו”ח של חברת המחקר Forrester Research  שפורסם ב- 1 במארס 2022 אומר כי הגידול בהוצאות ה- IT יניע התאוששות כלכלית וכי הוצאות ה- IT העולמיות גדלות לאור כך שמדינות מתחילות להתאושש מהירידה הכלכלית שנגרמה בעקבות מגבלות קורונה.

לפי הערכת חברת המחקר, בשנים 2022 ו- 2023 מדובר בשיעור גידול של 6% בהוצאות, קצב מהיר יותר מאשר ברמות שקדמו למגיפת קורונה.

עוד מצביעה חברת המחקר על כך שספקי שירותי ענן ובהם חברת Amazon Web Services, AWS, וכן  Google Cloud Platform, GCP ו- Microsoft Azure, גדלו בשיעור של 43% במהלך 12 חודשים [בין הרבע השלישי של שנת 220 לבין הרבע השלישי של שנת 2021]. הוצאות הענן הציבורי צפויות יותר מלהכפיל עצמן בשנת 2025.

בתחום התוכנה, צפוי גידול בשיעור של עולמי בשיעור של 10.5%.

על-פי הדו”ח של פורסטר, תחום שירותי ה- IT צפוי לגדול בשיעור של 6.8%, קצב מהיר יותר מאשר ברמות שקדמו למגיפת קורונה. זאת בעקבות השקעות בדיגיטל ובענן והמומנטום של שנת 2021. אשתקד חוו החברות שיעורי גידול כמצויין: חברת Accenture (שיעור גידול של 21%), חברת Wipro (שיעור גידול של 18%) וחברת Infosys (שיעור גידול של 14%).

הגידול המהיר ביותר  של הוצאות טכנולוגיית מידע צפויות להיות בצפון אמריקה (גידול בשיעור של 7%) ובאיזור אסיה/פאסיפיק (גידול בשיעור של יותר מ- 6%).

לגבי ההוצאות בקרב מדינות אירופה, חברת המחקר אומרת כי תחומי התוכנה ושירותי ה- IT יניעו יותר מ- 80% מהוצאות הטכנולוגיה האירופאיות במהלך שלוש השנים הקרובות. אירופה היא היבואנית הגדולה ביותר של תוכנה שמקורה בארה”ב. פחות משליש מהוצאות התוכנה של אירופה מפותח באירופה עצמה אולם האיחוד האירופי מתכוון להוציא סכום של עד 10 מיליארד אירו במהלך שבע השנים הקרובות כדי לפתח את מגזר מחשוב הענן ביבשת תוך אתגורן של Amazon/Google/Alibaba.

ביבשת אסיה, הפיליפינים (שיעור גידול של 9.1%), ויאטנם (שיעור גידול של 9%) והודו (שיעור גידול של 8.7%) הן שיובילו את הגידול בתחום הוצאות הטכנולוגיה [רכש סחורות ומוצרים].

בדרג השני: מלסיה ואינדונסיה (עם שיעורי גידול של כ- 8%) וכן תאילנד (עם שיעור גידול של 7.1%.

שיעור הגידול בסין יואט מ- 9.7% בשנת 2021 ל- 8.2% בשנת 2022.