פגיעות הקשורות למכשירי סלולר אינן מוגבלות רק לשימוש בסלולר ע”י נהגים תוך כדי נהיגה ולהולכי רגל הפוסעים בכביש

רבות נכתב על בעיית השימוש בטלפונים סלולרים ע”י נהגים תוך כדי נהיגה כשדעתם מוסחת מהדרך או על הולכי רגל אשר משתמשים בסלולר תוך כדי צעידתם בכביש מבלי לחוש מה קורה סביבם. ליתר דיוק, בקטגוריה השנייה מדובר בהולכי רגל ו/או ברצים ו/או במדוושים על אופניים שדעתם מוסחת מהדרך בשל הסלולר.

ואולם פגיעות הקשורות לשימוש בסלולר אינן רק לגבי שני התרחישים הללו. מדובר בשורה של מקרים כמו, למשל, צלצולים וצרצורי סלולר המפחידים כלבים וחתולים וגורמים להם לפגוע באנשים שלידם כשחלק מהפגיעות הן משונות למדי.

האתר Network World בחן שורה של מקרים עפ”י נתוני ה- Consumer Product Safety Commission שנאספו מכמאה בתי-חולים המדווחים על מטופלים שהגיעו לחדרי מיון.

בשנת 2014 [השנה האחרונה לגביה זמינים נתונים] דווח על 523 פציעות כתוצאה ישירה ועקיפה משימוש במכשירי טלפון ניידים ונייחים כאחד. שניים מהמקרים הם של סבתות שנכדיהן הקטנים השליכו עליהן את הסלולר וכתוצאה מכך נאלצו להגיע לחדר המיון. 220 מהמטופלים מתוך ה- 523 היו גברים ו- 303 היו נשים; כמחצית מהמטופלים היו בני 25 ופחות וכעשרים אחוזים היו בני 65 ויותר.

יצויין כי בשנת 2013 אוניברסיטת Ohio State פירסמו ב- Accident Analysis and Prevention ממצאי מחקר שערכו ואשר הצביעו על כך שבין השנים 2005 ל- 2010 הכפיל עצמו מספר המקרים בהם הולכי רגל שהשתמשו בסלולר תוך כדי הליכה – נפצעו בעקבות הסחת דעתם, בין אם בפגיעה עצמית (נפילה ופציעה בדרגות שונות בשל כך) או ע”י רכב חולף.

במקרה מסויים דווח על אדם בן 33 שדיבר בסלולר שלו, התלהב מאוד במהלך השיחה ונפל במקום. התוצאה – כאבים בברכיים.

יש מקרים של פגיעה כתוצאה משבר בזכוכית של צג הסלולר כשלעתים מדובר בפגיעה פיזית בעיניים או באיברי גוף אחרים כתוצאה משברי זכוכית.

בעיר בגרמניה התקינו רמזורים ברצפה כדי שמשתמשי סמרטפונים ‘כבדים’ ייזהרו בכביש (במידה ואינם שמים לב לרמזור שמולם)

העירAugsburg   בדרום-מרכז גרמניה (במדינת בוואריה) החליטה לאחרונה להתמודד בדרך מקורית עם הולכי הרגל המכורים לסמרטפונים שלהם ואינם מודעים לסכנות שמסביבם: העירייה התקינה פנסים ברצפת המדרכות ובהם אורות אזהרה אדומים הנדלקים כל אימת שמתקרבת רכבת קלה (טראם) מולם או כאשר ברמזור שממול האור מתחלף לאדום. פנסי האתרעה הללו הותקנו ופועלים מאז 19.4.2016 בשתי תחנות. לדברי העירייה, לאור מקרי התאונות שהתרחשו בגרמניה, ובהן תאונות קטלניות, ראוי שתהיה מערכת התראה נוספת המיועדת בעיקר לצעירים, המשתמשים הכבדים בטלפונים החכמים.

התגובות היו מעורבות. העיתון Augsburger Allgemeine דיווח שהיו אנשים שתמכו ברעיון והיו כאלה שאמרו כי מפחיד עד כמה הטכנולוגיה המודרנית מסיחה את הדעת ועלולה לגרום לפגיעות.

נער (משתמש סמרטפון כמובן) שרואיין אף הוא אמר כי לא שם לב כלל לפנסי ההתראה הללו עד שנשאל על כך ע”י אנשי העיתון. לדבריו ייתכן שזה יהיה בולט יותר בחשיכה…