פאניקה ותַּבְהֵלָה במשרד התקשורת? “נשקלת” האפשרות להגיש עתירה נוספת לבג”ץ נגד המשרד

אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ פצח את השבוע החדש וביום הראשון לחודש אוגוסט הוא פירסם אייטם ‘בלעדי‘: ביום א’ (1.8.2021), בשעה 07:12:28 (לדברי אתר אגרגציית חדשות המתעד, בין שלל אתרים, גם את זמני העלאת הידיעות באתר שלו) או בשעה 07:00 (כמו שאבי וייס, ככל הנראה בצורה ידנית, כתב) העלה אייטם חדש [אגב: כמיטב המסורת, ביום שלישי, 3.8.2021, בשעה 17:34:26, שינמך אבי וייס את הסיווג של האייטם הזה מ’בלעדי’ (כפי שהיה בתחילה) ל’ראשונים לדווח’].

בכותרת המשנה של האייטם ה’בלעדי‘, כביכול, כתב אבי וייס: “המזימה של שר התקשורת, יועז הנדל, והמנכ”לית, לירן אבישר בן-חורין, לאפשר להפעיל את המוקדים הטלפונים של חברות התקשורת לרבות HOT ו- YES  בימי שישי ב”מתכונת שבת” (חליף ל- 5 שעות ביום, שקבועות ברישיון עד לשינוי, שנולד כחלק מהמזימה), מתקדמת, עם פרסום שימוע משלים בנושא זה, במועצת הכבלים והלוויין“.

ראשית, כדאי לשים לב שאבי וייס כנראה נדבק מידידו [מי שהגיע הזמן, לדעתי, לכנותו: “יועץ תוכן” של האתר ‘טלקום ניוז’ המתמחה בעיקר במשרד התקשורת ובחברות סלקום וקבוצת HOT]: למרות שככל הנראה לאיש מהם אין השכלה משפטית פורמלית, הרי שאותו ידיד מרבה להשתמש במונח המשפטי ‘חליף’ (במקום המלה ‘במקום’). עכשיו אבי וייס כנראה מצטט את הידיד וגם הוא משתמש בביטוי חליף [רק לי זה מזכיר את הביטויים בערבית: Khalifah/khilafah?]. מה רע להשתמש במלה העברית: בִּמְקוֹם?

באשר לביטוי ‘בלעדי’: אם זה ‘בלעדי’ [לדעתו של מי שטוען שהוא לא עיתונאי פשוט אלא עורך ראשי (צ’יף) של עיתון], קוראי Read IT Now ודאי מגחכים להם עכשיו: זאת משום שכבר ביום רביעי, 28.7.2021, בשעה 06:20 פירסמתי אייטם חדש תחת הכותרת: “ספוילר: הנושאים בהם עשוי האתר ‘טלקום ניוז’ לעסוק היום“.

באותו אייטם כתבתי בין השאר: “גורם בכיר המעורה בענף התקשורת בארץ העריך בשיחה סגורה אמש כי אבי [“הלוחם היחיד בעוולות משרד התקשורת”] וייס עשוי לעסוק היום (28.7.2021) באתר שלו ‘טלקום ניוז’ בנושאים הבאים [בכולם, בחלקם או באף לא אחד מהם (בעקבות פרסום אייטם זה כאן)]: “החלטת המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין מספר 2-13/2021 מיום 22.7.2021 בעניין: הזמנה להצגת עמדות באשר לאפשרות תיקון הוראות נספח ח’1 לרישיונות השידורים הרב-ערוציים בנוגע לשעות הפעילות של מוקדי הפניות הטלפוניים והפעלת מוקד דיגיטלי”. המועצה תאפשר לכל המעוניין בדבר להגיש את עמדתו בכתב בלבד,  עד ליום 17 באוגוסט 2021, במשרדי מינהלת הסדרת השידורים לציבור, רחוב אחד העם 9 תל אביב”.

= = = = = = = = =

באותו אייטם שלו כותב אבי וייס: “מה התחדש בשבוע החולף? ביום 29.7.21, לפתע, מועצת הכבלים והלוויין יצאה בשימוע בנושא הורדת שעות הפעילות של מוקדי השירות של החברות HOT ו- YES  בעקבות ההחלטות של שר התקשורת בנוגע לחברות התקשורת. השימוע המפורט נמצא כאן”. [הערה: ההדגשות – במקור; המשפט כולל קישורים שהשמטתי אותם כאן].

+ כשאומרים – ביום ראשון בבוקר – “השבוע שחולף” מתכוונים לשבוע הנוכחי (שהחל במוצאי שבת, הערב הקודם) והלאה, בכל הימים הקרובים (עד כניסת השבת ביום שישי הבא); מן הסתם, כוונתו של אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ הייתה לומר דווקא ‘השבוע שחלף’. וזו טעות נפוצה אצל אבי וייס במהלך שנות קיומו של ‘טלקום ניוז’ [כמו השימוש התכוף בביטוי השגוי ‘ממזמן’].

+ ראוייה לציון ההתעקשות הבלתי מובנת של אבי וייס להשתמש בביטוי “כיאוס” (עם האות י’ לאחר האות כ’). ביום ראשון בבוקר הוא כתב באייטם הראשון שלו: “מי יעצור את הכיאוס האנטי-צרכני המחריד והמזעזע הזה של הורדת ס”ה 10 שעות שירות שבועיות וכעת מתן חופש מוחלט לחברות לקבוע מתי יופעלו המוקדים?“.

ובאייטם הנוסף שפירסם בצהריים כתב: “האחריות לכיאוס ולחדלון המתמשך בצמרת משרד התקשורת הישראלי, בשגרה ובחירום, גם בתחום הפיקוח והאכיפה, וזניחת כל האינטרסים הציבוריים והצרכניים של כל תושבי מדינת ישראל, מונחת כעת לפתחם של המנכ”לית והשר החדש-ישן, יועז הנדל“. [ההדגשות – במקור].

+ הדברים של המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין לא פורסמו ב- 29.7.2021 אלא יום קודם לכן, ב- 28.7.2021 [דבר שניתן לראות בקלות באתר של המועצה; המסמך הוכן לפרסום אף יום קודם לכן, ב- 27.7.2021]. וזה לא קרה ‘לפתע‘, כמו שכותב אבי וייס, אלא מתייחסים להחלטה של המועצה מיום 22.7.2021. ואולם, במועצה טיפחו להם הרגל לא-ברור של דחייה קבועה במועד פרסום החלטות ומסמכים אחרים.

= = = = = = = = =

החידוש היחיד באייטם החדש של אבי וייס מהבוקר הוא החדשה המסעירה לפיה סיני ליבל “[…] החליט להעביר למנכ”לית משרד התקשורת, עו”ד לירן אבישר בן-חורין,  טיוטת עתירה לבג”ץ, שהוא שוקל להגיש“. בנושא זה.

איני קנאי לשפה העברית אבל אני מחבב אותה מאוד. עד היום, למרות גילי, לא הצלחתי להבין בדיוק מהי הגדרת פרק הזמן המדוייק הנדרש לאדם “לשקול” עמדה כלשהי או לקבל החלטה ואחרי כמה זמן בדיוק של “שקילה”, נופל הפור והוא נוקט צעד ממשי כלשהו לכאן או לכאן.

אולי כפארפראזה על הקלישאה המפורסמת ניתן לומר במקרה הזה: אם אתה רוצה לירות – תירה. אל תדבר וגם אל תשקול (לבצע ירי).

תעשה טובה, אבי וייס: תפרסם (עם אסמכתא) כשתוגש בפועל אותה עתירה לבג”ץ. כל דיבור על “שקילה” שווה אתה יודע למה. נדמה לי שבעבר היו כבר כמה איומים בהגשה אפשרית של בג”צים שכתבת עליהם וכנראה לא באו לידי מימוש. עד אז אני הולך לישון.

מסע במינהרת הזמן: איני בטוח שאתה, אבי וייס, זוכר אבל החודש לפני חמש שנים (וליתר דיוק, ב- 15 באוגוסט 2016 בבוקר), בישרת בכותרת אייטם ‘בלעדי’ כי “הבג”ץ בעניין הכניעה המחפירה של משרד התקשורת לחברות הסלולר – בדרך“.

באותו אייטם כתבת בין היתר כי “סיני ליבל יגיש בקרוב תביעה כפולה בבג”ץ נגד משרד התקשורת: גם בהתקפלות מול חברות הסלולר וקיצוץ שעות הפעילות של מוקדי השירות ללקוחות מ-13 שעות ביום ל-10 שעות, וגם באי אכיפת החוק כנגד פרטנר, שמצפצפת על ההנחיות ברישיונה בלי למצמץ”. [ההדגשה – במקור].

והנה זה פלא, סיני ליבל טיקבק לאותו אייטם וכתב בין השאר: “לא יוגש בג״ץ! מהטעם הפשוט שלא יהיה צורך להגיש בג״ץ”. מה קרה עם שתי העתירות הללו?

החודש לפני חמש שנים. כמה נעים להיזכר, הלוא כך?! 

= = = = = = = = =