עשר שפות התווספו לרשימת השפות הארוכות הזמינה כיום ב- Google Translate ומונה עתה 90 שפות; בין היתר נוספה בורמזית – השפה הרשמית של מיאנמר

06:18 24.12.2014

קטגוריות: כללי

תגים: , , ,

האתר Techcrunch  מדווח כי עשר שפות התווספו לרשימת השפות הארוכות הזמינה כיום ב- Google Translate  ובסך הכל השירות זמין עתה ב- 90 שפות. הוספת עשר השפות הללו היא שעוד 200 מיליון איש בעולם יוכלו מעתה להשתמש בשירות של גוגל בשפת אימם.

בין היתר נוספה בורמזית – השפה הרשמית של מיאנמר.

שפה נוספת שהתווספה לרשימה היא  Malayalam, שפה הודית – אחת משש השפות הקלסיות של הודו – שלה 38 מיליון דוברים כיום.

החברה משקיעה מאמצים להגדיל את מספר המשתמשים בשירותיה בהודו. במסיבת עיתונאים אמר Rajan Anandan  מנהל גוגל בהודו כי יעד החברה הוא להגיע ל- 500 מיליון משתמשים במדינה בשנת 2017. מוקדם יותר החודש חנכה החברה את Indian Language Internet Alliance המיועד לדוברי הינדית לרבות חיפוש קולי בהינדית.

השפות הרשמיות של הודו הן הינדי ואנגלית והממשלה גם מכירה בעוד עשרים שפות. לפי People’s Linguistic Survey of India אנשים בהודו מדברים כיום 780 שפות שונות במדינה. ההערכות הן שרק 198 מיליון הודים שולטים היטב באנגלית.

לדברי גוגל יש כיום כ- 200 מיליון משתמשי אינטרנט בהודו. מידי חודש מתווספים עוד חמישה מיליון משתמשים חדשים. עפ”י ההערכה, בשנת 2015 תעבור הודו את ארצות הברית במספר מנויי האינטרנט שלה.