על שולחן הכנסת הוגשה הצעת חוק להגבלה לאחר סיום כהונה של שר התקשורת

16:34 27.02.2023

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

תגים: ,

ביום שני (27.2.2023) הוגשה ליו”ר הכנסת והסגנים והונחה על שולחן הכנסת הצעת חוק להגבלה לאחר סיום כהונה של שר התקשורת [פ/2662/25] של ח”כ דן אילוז.

המטרה של הצעת החוק היא ש”מי שסיים את כהונתו כשר התקשורת, לא יתמנה לעובד או לא יקבל שכר בעבור עבודה בגופים שהיו נתונים לפיקוח של משרד התקשורת למשך תקופה שלא תפחת משישה חודשים מיום סיום כהונתו“.

בדברי ההסבר נאמר כי “תופעת ‘הדלת המסתובבת’ היא תופעה המסכנת את היכולת לשמור על האינטרס הציבורי מפני הכפפתו לצרכי גורמים חיצוניים ופוליטיים.

“התופעה מתייחסת למעבר של עובד מהמגזר הציבורי שפרש מתפקידו למשרה בשוק הפרטי במגזר שעליו היה אחראי במסגרת תפקידו הציבורי. כדי להגן על האינטרס הציבורי ולמנוע פגיעה באמון הציבור בדרך קבלת ההחלטות בדמוקרטיה הישראלית, נוצרו באמצעות חקיקה בישראל ובעולם מנגנונים להגבלת התופעה שמוכרים גם כ-“תקופות צינון”.

“הצעת חוק זו נועדה להסדיר ולהחיל ‘תקופת צינון’ של שישה חודשים לפחות על שר תקשורת מרגע שסיים את תפקידו ועד שיוכל להתמנות למשרה באחד מהגופים שעליהם היה אחראי כשר, ועליהם הייתה לו השפעה רבה במהלך כהונתו.

“זאת, על מנת להבטיח את אי-תלותה של העיתונות בשלטון, למנוע שימוש פוליטי וציני בכלי התקשורת, ובכך לשמור על חופש העיתונות שהוא אחד מערכי היסוד של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית”.