תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית לפי חוק הגנת הצרכן) של 7 תובעים נגד 5 נתבעות המייבאות ומשווקות לישראל גלגינוע (קורקינט) של שיאומי הסינית

לבית-המשפט המחוזי בתל אביב יפו הוגשה (6 ביוני 2019) תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית לפי חוק הגנת הצרכן) של 7 תובעים נגד 5 נתבעות המייבאות ומשווקות לישראל גלגינוע (קורקינט) של חברת שיאומי הסינית.

התובעים בתיק זה הם אוריה רפאלי, מיכאל קואינוב, אלון טירר, שגיא אהרון, רוברט סלומון, נועה בודנשטיין ואילן קלניצקי.

הנתבעות הן המילטון חשמל ואלקטרוניקה בע”מ,  קריסטלינו בע”מ קאיה מולטימדיה בע”מ, ל.מ.ד גרופ גולד בע”מ ושי מוצרי איכות בע”מ.

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “עניינה של תובענה זו הוא בהתנהלותן הפסולה של המשיבות, אשר משווקות ומייבאות לישראל גלגינוע (קורקינט) מדגם Xiaomi Mi Electric Scooter, זאת בידיעה שבקורקינט יש רכיבים הנוטים להישבר, בקלות ותוך שימוש סביר, והמשיבות מסתירות זאת מידיעת לקוחותיהן עת שהן משווקות את הקורקינט, הכל תוך חשיפת לקוחותיהן לסכנת חיים, ממש כך.

“אם בכך לא די, המשיבות עושות ‘עסק’ שלם בעל מחזור של מיליוני שקלים בשנה, בעבור ‘תיקון’ אותם רכיבים בעייתיים. לאחר שהקורקינט של לקוחותיהן נשבר והכידון שלו ‘מתפרק’ בשלמותו (לעיתים תוך כדי נסיעה), וזאת מספר חודשים בודדים מעת הרכישה ובתוך תקופת האחריות, מסרבות המשיבות לתקן ללא עלות את הנזק שנגרם, וגובות סכומים אסטרונומיים של מאות שקלים (בעבור נזק שניתן היה לתקן בעלות מזערית) ובכך מפרות באופן בוטה את חובתן לספק שירות תיקונים בלא תמורה בתקופת האחריות לגלגינוע החשמלי, בהתאם להוראות תקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה), תשס”ו – 2006, ומתעשרות שלא כדין במיליוני שקלים”.

■ יצויין כי נכון למועד העלאת ידיעה זו כאן לאתר, טרם פורסם הנוסח המלא של כתב הטענות.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד משה בן דרור.