“עומדת כעת סוגיה מקצועית המופיעה בתיקים רבים בנושא שיעור ההיוון של שירותי מחקר של חברות שנרכשו והפכו למרכזי מו”פ”; נדרש “מידע מקיף וארוך טווח אודות חברות שנרכשו, הפכו למרכזי מו”פ ונסגרו (ככל שנסגרו) ע”מ לנתח את התחום ולמצוא את שיעור ההיוון”

הגוף המפרסם: רשות המיסים בישראל/מחלקת הערכות שווי ושינוי מבנה עסקי/החטיבה העסקית

תקנה: 3 (29)

שם הספק: איי.וי.סי – ריסרצ’ סנטר בע”מ [IVC Research]

מהות ההתקשרות:

התחלת ההתקשרות: 3 במאי 2021; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2021

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: נועה ברנס מנהלת תחום מחלקת הערכות השווי ושינוי מבנה עסקי כותבת בבקשת ההתקשרות בפטור ממכרז כי “בתאריך 23.2.2021 אישרה ועדת המכרזים להתקשר עם חברת איי.וי.סי ריסרצ’ בע”מ כספק יחיד לשם רכישת שירותי אספקת מידע ונתונים על קרנות הון סיכון, רכישות ומיזוגים של חברות טכנולוגיה בישראל.

“מאגר IVC, הוא מאגר המידע המקיף ביותר על תעשיית ההיי-טק וההון סיכון בישראל. המאגר מכיל מידע על כ- 8,000 חברות פעילות (וכ- 8,000 לא פעילות), כ- 1,900 משקיעים (ישראלים וזרים, אנג’לים, קרנות) וכ- 40,000 אנשי מפתח פעילים בתחום. המאגר מכיל מידע שנאסף במשך למעלה מ- 20 שנות פעילות של IVC.

“IVC היא ספק יחיד של ממשלת ישראל בתחום המידע על תעשיית ההיי-טק. בין לקוחות IVC: משרד הכלכלה, משרד החוץ, משרד ראש הממשלה, משרד הביטחון, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ”ס), בנק ישראל, רשות החדשנות וכדומה.

“מעבר לשירותי המאגר, מספקת IVC דו”חות בהם היא מרכזת נתונים פרטניים וסטטיסטיקות הנדרשים ללקוח.

“בפני מחלקת הערכות שווי ושינוי מבנה עסקי עומדת כעת סוגיה מקצועית המופיעה בתיקים רבים בנושא שיעור ההיוון של שירותי מחקר של חברות שנרכשו והפכו למרכזי מו”פ. לצורך כך עלינו לקבל מידע מקיף וארוך טווח אודות חברות שנרכשו, הפכו למרכזי מו”פ ונסגרו (ככל שנסגרו). על-מנת לנתח את התחום ולמצוא את שיעור ההיוון אנו נדרשים למידע מקיף, רב שנים, המכיל, בין היתר, את השדות הבאים: שם חברה, ח.פ., שנת יסוד, סקטור, תת סקטור, תאריך רכישה, סוג הרכישה, סכום רכישה, שם חברה רוכשת, מיקום החברה הרוכשת, סטטוס חברה (פעילה/לא פעילה/מוזגה וכו’), מספר עובדים ושנת הפסקת פעילות (ככל שהופסקה).

“לאחר מספר שיחות שקיימנו עם IVC נמצא, כי יש בידי IVC לתת את מידע כאמור. הצעת המחיר הראשונה שהוגשה הייתה בסכום של 13,500 ש”ח בתוספת מע”מ. לאחר דין ודברים עם החברה, הסכימה לתת הנחה של 25%, כך שהשירות יהיה בסכום של 10,125 בתוספת מע”מ.”