עובדת בהב”ה הורשעה בשימוש לרעה וניצול הרשאות גישה שניתנו לה למערכת “נט המשפט”

06:56 29.06.2021

קטגוריות: משפט

תגים:

עובדת הנהלת בתי-המשפט (הב”ה), המשמשת כקלדנית בבית-המשפט המחוזי בחיפה, הורשעה בבית-הדין המשמעתי של נציבות שירות המדינה (נש”מ) בשימוש לרעה וניצול הרשאות גישה שניתנו לה למערכת “נט המשפט”.

הכרעת הדין מתפרסמת כאן; גזר הדין מתפרסם כאן.

מהכרעת הדין עולה כי הנאשמת הייתה נשואה בעבר והשניים התגרשו. בעלה לשעבר מצוי בהליכים של פשיטת רגל, והנאשמת היא צד לתיק פש”ר  המנוהל בבית-המשפט המחוזי בנצרת בעניינו של בעלה לשעבר.

בהכרעת הדין מצויין כי ביום 10 בפברואר 2019 שלח מר קימי אבולעפיה, סגן מנהל הנהלת בתי-המשפט דוא”ל לכלל העובדים בהנהלת בתי המשפט בו כתב: “… אבקש להזכיר כי אין להיכנס לתיק משפטי במערכת “נט המשפט”, ללא צורך ושלא במסגרת תפקיד העובד. כניסה לתיק ללא הרשאה מתאימה ומבלי שהדבר נדרש לצורך עבודתו של העובד עלולה להוות עבירה משמעתית”.

עפ”י הכרעת הדין, בתקופה של קצת יותר מחצי שנה במהלך שנת 2019, “שלפה הנאשמת מידע ממערכת ‘נט המשפט’ שלא כדין ושלא לצרכי עבודתה, כאשר נכנסה לתיק הפש”ר ב- 69 הזדמנויות, באמצעות ההרשאה שניתנה לה בדרך של הזדהות ממשלתית על ידי הכרטיס החכם שלה, זאת חרף האיסור בתקשי”ר וחרף הודעתו לעיל של מר אבולעפיה”.

בדיון שהתקיים בבית-הדין למשמעת ביום 13 ביוני 2021 “הודתה הנאשמת באישום ובעבירות המשמעת שיוחסו לה בתובענה, והרשעה על פי הודאתה”.