עובדי מדינה ביוון יאבדו בונוס של שישה ימי חופשה בתשלום מידי שנה שניתן להם במהלך שני העשורים האחרונים עבור נכונותם להשתמש במחשב

09:10 15.09.2013

קטגוריות: משאבי אנוש

תגים: ,

העיתון וול סטריט ג’ורנל מדווח כי עובדי המגזר הציבורי ביוון עומדים לאבד בונוס של שישה ימי חופשה בתשלום מידי שנה שניתן להם עבור נכונותם להשתמש במחשב. תחילת מתן הבונוס הזה הייתה בשנת 1989.

ביום שישי 13 בספטמבר 2013 החליטה ממשלת יוון על ביטול הפריבילגיה הזאת שהייתה ידועה בשם “חופשת מחשבים” והתייחסה לעובדי ממשלה אשר עבודתם הצריכה אותם לשב מול מחשב יותר מחמש שעות עבודה ביום [למעשה מרבית העובדים במשרדי הממשלה ובמגזר הציבורי כולו].

Kyriakos Mitsotakis השר לענייני רפורמות מינהליות אמר כי כיום, “בעידן של משבר, איננו יכולים לשמר פריבילגיות אנכרוניסטיות”. לדבריו מדובר ב”צעד קטן אך סמלי בהשבחת (מודרניזציה) של המינהל הציבורי”.

איגוד העובדים במגזר הציבורי Adedy אמר כי יילחם בהחלטה. מזכ”ל האיגוד אמר כי לפי הרגולציה האירופית אלה המשתמשים במחשבים חייבים לצאת להפסקה בת 15 דקות כל שעתיים של עבודה. כיוון שלא תמיד נוח לבצע את ההפסקות הללו הוחלט שיינתן יום חופשה עבור כל שני חודשי עבודה [מה שמצטבר יחדיו לשישה ימי חופשה בשנה].