עדכונים לגבי פרוייקט הענן הממשלתי “נימבוס”

להלן מספר עדכונים לגבי פרוייקט המחשוב הממשלתי בענן “נימבוס“:

ועדת חוץ וביטחון של הכנסת בראשות ח”כ רם בן-ברק תקיים ב- 24 בינואר 2022 דיון לגבי פרויקט נימבוס. בשלב זה טרם ידוע האם הדיון ישודר (במלואו/בחלקו בפורטל הוועדה או שיהיה דיון סגור. פנייה כפולה במייל אל הוועדה טרם נענתה.

מטה רשות התקשוב הממשלתי פירסם את הנחיות ראש רשות התקשוב לגבי “פרויקט נימבוס – הכשרות ענן”. המטרה היא “היכרות עם הליך הכשרות ענן, היכרות עם תפקיד המנמ”ר בהליך ההכשרה והיכרות עם תרבות ‘ארגון לומד ענן. הנחיה זו מהווה מסמך מדיניות ועל כן תוכנה מחייב את קהל היעד”.

משרד האוצר/החשב הכללי/מינהל הרכש הממשלתי פירסם את “פרויקט נימבוס – פנייה לקבלת מידע לטיוטת מכרז מרכזי בנושא הוספת שירותים לשוק הדיגיטלי הממשלתי בענן”.

בין היתר נאמר כי “פרויקט נימבוס הוא פרויקט דגל רב שנתי ורחב היקף שנועד לתת מענה מקיף מתוך הסתכלות על מחזור החיים הכולל של אספקת שירותי ענן עבור ממשלת ישראל. רבדי הפרויקט נועדו לתת מענה ליצירת הערוץ לאספקת שירותי ענן בפועל, לגיבוש מדיניות ממשלתית בנושא, הגירה לענן ומודרניזציה של שירותים, ביצוע בקרה ואופטימיזציה על הפעילות בענן, אספקת שירותי צד ג’ על פלטפורמות הספקים הזוכים.

“במסגרת הפרויקט פירסם מינהל הרכש הממשלתי באגף החשב הכללי, בין היתר, את מכרז מרכזי 01-2020 לאספקת שירותי ענן על גבי פלטפורמה ציבורית עבור משרדי הממשלה ויחידות הסמך. במכרז זכו החברות Amazon Web Services, AWS ו- Google,  כזוכה ראשון וזוכה שני, בהתאמה, והן מספקות שירותי ענן ציבורי לממשלת ישראל בהתאם למגוון השירותים הרחב המוצע על ידן.

“בהתאם לרבדי הפרויקט, ובמטרה להנגיש עבור הממשלה את עושר השירותים הרחב אשר ניתן לצרוך ולממש על גבי פלטפורמות הענן של הזוכים במכרז הענן, מגובש בימים אלו מכרז מרכזי שמטרתו יצירת ערוץ לרכישה וצריכה של שירותי צד ג’ הזמינים ב- Marketplace של הזוכים במכרז הענן עבור המזמינים במסגרת מכרז הענן, וזאת על ידי הוספתם לשוק דיגיטלי ממשלתי ושווקים דיגיטליים נוספים שיוקמו על ידי הממשלה.

“מטרת הליך זה היא לייצר תשתית לשיתוף וקבלת מידע כדי לייצר מסגרת מכרזית מיטיבה אשר תביא לכדי מיצוי הן את צרכי הממשלה והן את יכולת המציעים להציע את שירותיהם. בפנייה פומבית זאת, אנו מזמינים כל מי שמעוניין להעביר התייחסויות בנוגע לטיוטת המכרז המתוכנן וכל מידע רלוונטי אחר הרלוונטי לגיבוש המכרז המרכזי”.

■ במספר אתרים פורסם לאחרונה כי חברת אורקל עשוייה להגיש ערעור לבית-המשפט העליון לגבי דחיית הצעתה בהתמודדות על מכרז נימבוס של המדינה. נכון להיום, לפי אתר בית-המשפט העליון לא הוגש הליך כזה [אלא אם כן מדובר בהליך חסוי שאינו מתפרסם בפומבי].