סקר של Visa Europe: מחצית מבני 16-24 סבורים שבשנת 2020 הזיהוי הביומטרי יחליף את סיסמאות הגישה ומספרי ה- PIN

15:21 03.04.2015

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר

תגים: ,

סקר של Visa Europe שנערך בקרב אלפיים אנשים וממצאיו פורסמו ב- 28 בינואר 2015 אומר כי מחצית מבני 16-24 [המכונים דור ה- ‘Generation Z’] סבורים שבשנת 2020 הזיהוי הביומטרי יחליף את סיסמאות הגישה ומספרי ה- PIN.

לדברי 69% מהנשאלים זיהוי ביומטרי יהיה קל ומהיר יותר לשימוש לעומת סיסמאות.

עוד עולה מהסקר כי 76% חשים נוחות לבצע תשלומים תוך שימוש בנתונים ביומטריים. דור ה- ‘Generation Z’ מעדיפים סריקת טביעות אצבעות על-פני צורות זיהוי אחרות של ביומטריה. כמעט 70%  הביעו רצון להשתמש בזיהוי מבוסס טביעיות אצבעות על-פני שימוש בסיסמאות הרשאה לגישה לעומת 39% שמעדיפים זיהוי מבוסס רשתית העין ו- 27% שמעדיפים זיהוי באמצעות תווי פנים.

חברת Visa Europe אומרת כי השימוש באימות זהות ביומטרי במכשירי הטלפונים החכמים (סמרטפונים) – כפי שקורה במכשירי ה- iPhone האחרונים –  יניע את הביקוש לטכנולוגיה וכי ביומטריה מבוססת טביעות אצבעות נכנסת כיום כאמצעי אבטחה למיינסטרים.

יחד עם זאת החברה מעריכה כי השימוש בסיסמאות לא ייעלם לחלוטין אלא יהפוך לשכבה שנייה של אבטחה וזאת במטרה להפחית את הסיכונים לתרמיות והונאות.

בתוך כך נמסר כי צבא ארצות הברית משקיע מיליוני דולרים במערכת זיהוי ביומטרית אשר עשוייה להחליף את השימוש בסיסמאות גישה. רשת סקיי דיווחה כי הצבא האמריקני חתם על חוזה בהיקף מיליוני דולרים עם חוקרים ב- West Point למחקר בנושא “טביעות אצבע קוגניטיביות” אשר אינן בודקות מאפיינים פיזיים כדי לזהות אדם אלא סימנים התנהגותיים. החוקרים מקווים לפתח אלגוריתמים של “טביעות אצבע קוגניטיביות” אשר לומדות ומזהות דפוסי התנהגויות בהתבסס על אופן השימוש של אדם בטלפון הנייד שלו.

Human Interface @ Biometric Technologies: Emerging Ecosystems, Opportunities & Forecasts, דו”ח של חברת המחקר Juniper Research שפורסם ב- 20 בינואר 2015 אומר כי בשנת 2015 יורדו 6 מיליון יישומוני זיהוי ביומטרי ונתון זה צפוי לגדול ליותר מ- 770 מיליון יישומונים בשנת 2019. לדברי חברת המחקר יקטין את התלות בסיסמאות אלפא-נומריות בשוק הטלפונים הניידים.