סקר של IBM בתשע מדינות בעולם: מסע החיסונים בקרב הצרכנים מצביע על התאוששות אפשרית של תעשיות הקמעונאות והנסיעות

An Injection of Hope: Life after the Covid-19 Vaccine, דו”ח של חברת IBM Institute for Business Value, IBV המבוסס על ממצאי סקר שפורסמו ב- 8 באפריל 2021 אומר כי מסע החיסונים בקרב הצרכנים מצביע על התאוששות אפשרית של תעשיות הקמעונאות והנסיעות.

הסקר נערך בפברואר 2021 בקרב 15,000 בגירים בתשע מדינות: ארצות הברית, הודו, בריטניה, קנדה, גרמניה, מקסיקו, ספרד, ברזיל וסין. הוא נועד להבין טוב יותר את הפרספקטיבות של צרכנים לגבי קבלת חיסונים מפני קורונה, מה הצרכנים מתכוונים לעשות לאחר שיתחסנו וכיצד נושא החיסונים משפיע על תפיסותיהם בשורה של נושאים ובהם כוונת הוצאות בתחומי הקמעונאות, הנסיעות והתיירות, על החזרה לעבודה ועל השתתפות באירועים המוניים שונים.

בסך הכל ממצאי הסקר מצביעים על רמת אופטימיות  גבוהה בקרב הצרכנים במדינות השונות כשיותר ממחצית מהנשאלים מצפים שהחיסון ישמור עליהם מוגנים והביעו תקוה

רבים מהמשתתפים בסקר הביעו ביטחונם בעיקר בבטיחות, ביעילות ובהפצה של החיסונים.

התקדמות כלכלית עשוייה להתרחש בהדרגה אבל מרבית המשיבים הצביעו על רמת חיסונים בשיעור של יותר מ- 70% כדי שהם יוכלו לחוש נוח לחזור לחיים שהיו להם קודם לפרוץ המגיפה. בקצב ההתחסנות הנוכחי, החזרה לרמות של לפני פרוץ המגיפה תתרחש רק עמוק לתוך שנת 2022.