סקר של אמנסטי אינטרנשיונל: התנגדות עולמית לניטור שעושה ארה”ב לגבי השימוש של אנשים באינטרנט

סקר בינלאומי שערך הארגון הבינלאומי Amnesty International  ב- 13 מדינות וממצאיו פורסמו ב- 18 במארס 2015 מצביע על התנגדות עולמית (71% מהנשאלים) לניטור שעושה ארה”ב לגבי השימוש של אנשים באינטרנט.

כשני-שלישים (60%) מהמשתתפים בסקר אמרו שהם רוצים כי חברות טכנולוגיה – דוגמת חברת Google, חברת Microsoft וחברת Yahoo – לאבטח את התקשורות שלהם במטרה למנוע גישה ממשלתית לעומת 26% שאמרו כי הם בעד שהחברות יאפשרו לממשל האמריקני גישה לנתונים.

ההתנגדות העזה ביותר ליירוט, האחסון והניתוח האמריקני לגבי השימוש באינטרנט הייתה בגרמניה (81%) ובברזיל (80%), שתי מדינות שהיו בין היעדים המובילים לניטור האמריקני לפי הדלפות של אדוארד סנודן.

גם במדינה בעלת רמת ההתנגדות הנמוכה ביותר לניטור האמריקני – צרפת – מרבית האנשים (56%) עדיין מתנגדים לכך.

במהלך חשיפותיו של סנודן הסתבר כי ארצות הברית חולקת את ממצאי המעקבים שלה עם ארבע מדינות החברות ב- Five Eyes Alliance: אוסטרליה, קנדה, ניו זילנד ובריטניה. גם בארבע המדינות הללו יש אחוז גבוה (70%) המתנגדים למעקבים לעומת אחוז המחייבים אותם (17%).

בכל 13 המדינות בהן נערך הסקר היו 59% נגד ו- 26% בעד ניטור, אחסון וניתוח השימוש של אזרחים בטלפון ובאינטרנט בידי המימשל במדינה.

הגישות לגבי מעקבים וניטור היו שונות לחלוטין כאשר מדובר בזרים המתגוררים במדינות המארחות: 45% מהנשאלים חייבו פעילות כזו מצד השלטונות לעומת 40% שהתנגדו לכך.