סקר חדש: 60% מהעסקים בארה”ב הגדילו את הוצאות האבטחה הסייברית שלהם בעקבות גל התקפות הסייבר האחרונות על Target וגופים נוספים

Business and the Cyber Threat: the rise of Digital Criminality, סקר חדש של חברת BAE Systems Applied Intelligence שפורסם ב- 25 בפברואר 2014 אומר כי 60% מהעסקים בארה”ב הגדילו את הוצאות האבטחה הסייברית שלהם בעקבות גל התקפות הסייבר האחרונות על Target ועסקים בינלאומיים (לרבות מתחומי הבנקאות והקמעונאות) שהיו בדצמבר 2013 וינואר 2014.

מקרב אותם עסקים המתכננים להגדיל את תקציב אבטחת הסייבר שלהם במהלך 12 החודשים הקרובים, 78% ציינו את ההתקפות האחרונות כבעלות השפעה משמעותית על החלטותיהם

מרבית החברות האמריקניות (53%) רואות בהתקפות סייבריות מוכוונות [targeted cyber attack] כאחד משלושת הסיכונים העסקיים המובילים. יצויין כי בדו”ח Global Risks 2014 של ה- World Economic Forum, WEF שפורסם בינואר השנה נאמר כי התקפות סייבריות הן בין חמישה האיומים הגדולים ביותר בעולם בשנת 2014.

עוד מצביע הסקר על כך ש- 82% מהנשאלים מצפים שמספר ההתקפות הסייבריות המוכוונות יגדלו במהלך השנתיים הקרובות.

29% מהנשאלים בארצות הברית העריכו כי התקפה סייברית מוצלחת תעלה לארגון שלהם יותר מ- 75 מיליון דולר; 20% נוספים העריכו כי מדובר ביותר מ- 15 מיליון דולר.

88% ממשתתפי הסקר הביעו ביטחונם כי הארגון שלהם הוא בעל יכולת למנוע התקפות סייבריות מוכוונות ו- 77% הביעו ביטחונם שהמגזר שלהם יכול למנוע התקפות כאלה.

28% מהארגונים שנסקרו אמרו כי אין להם או אינם מודעים לתוכנית לניהול משברים [crisis plans] למקרה של התקפות סייבריות עליהם.

ממצאי הסקר פורסמו במהלך הכנס השנתי RSA Conference 2014 המתקיים ע”י חברת RSA Security [חטיבת האבטחה של חברת EMC Corporation] בסן פרנסיסקו ב- 24-28 בפברואר 2014.