סקר המנכ”לים העולמי השנתי ה- 18 של PwC: מנכ”לים פחות אופטימיים לגבי הכלכלה העולמית ב- 2015; מאמינים שהגידול בחברות שלהם יישאר קבוע

Responding to disruption boundaries? A marketplace without , סקר המנכ”לים העולמי השנתי ה- 18 של PwC שממצאיו פורסמו ב- 20 בינואר 2015 בכנס הפורום הכלכלי העולמי שנערך השבוע (21-24 בינואר 2015) בעיירה דאבוס שבשווייץ דגם  1,322 מנכ”לים  ב- 77 מדינות במהלך הרבע הרביעי של שנת 2014.

הסקר [PwC’s 18th Annual Global CEO Survey] מצביע על כך שפחות מנכ”לים (37% השנה לעומת 44% בשנה שעברה) חושבים שגידול בכלכלה העולמית ישתפר במהלך 12 החודשים הקרובים. יותר מנכ”לים (17% בשנה זו לעומת 7% בשנה הקודמת) חושבים שגידול בכלכלה העולמית יילך וירד במהלך השנה הנוכחית. היתר חשובים שלא יהיה שינוי השנה לעומת אשתקד.

עם זאת, האמון של המנכ”לים ביכולת שלהם עצמם להשיג גידול בהכנסות של החברות שלהם נשאר יציב.

לראשונה זה 5 שנים ארצות הברית מחליפה את סין כיעד הראשי והשוק החשוב ביותר לגידול וצמיחה עבור המנכ”לים שמחוץ לארה”ב (38% לעומת 34%, בהתאמה). גרמניה עם 19%, בריטניה עם 11% וברזיל עם 10%.

המנכ”לים הדגישו כי אי-ודאות גיאופוליטית מהווה בין המקורות הראשיים לדאגה עבור מנהיגים עסקיים כשהמקור המוביל (שוב) הוא אסדרת-יתר (Over-regulation).

העידן הדיגיטלי

עליית הטכנולוגיה הדיגיטלית שינתה לחלוטין את הדרך בה חברות עושות עסקים כיום. 58% מהמנכ”לים שנדגמו השנה מודאגים מקצב השינויים הטכנולוגיים (לעומת 47%).

טכנולוגיות ניידות נתפסות ע”י 81% מהמנכ”לים כחשובות ביותר לארגונם ולאחר מכן כריית נתונים ואנליטיקה [data mining and analysis] (לדעת 80% מהנשאלים), אבטחה סייברית (78%), תהליכים עסקיים socially enabled (לדברי 61% מהמנכ”לים) ומחשוב ענן (60%).

חברות מקבלות את התועלות הרבות ביותר מטכנולוגיות דיגיטליות בתחומי יעילות תפעולית (88%), נתונים ואנליטיקת נתונים (84%) והתנסות וחוויית הלקוחות (77%).

“מנכ”לים יודעים שהם חייבים להסתגל לשינויים שוברי מבנה ותבניות (Disruptive Changes) בטכנולוגיה ובשווקים שלהם. הם חייבים להציב את הטכנולוגיה בליבת עסקיהם כדי ליצור ערך ללקוחות. מציאת דרכי חשיבה ועבודה בנוף תחרותי חדש זה היא קריטית להצלחה”.