סקר בינלאומי חדש של IBM: מנהלי שיווק ראשיים צריכים לאמץ “Creative Disruption” כדי לבנות נאמנות למותג

Redefining Markets: Insights from the Global C-suite Study —The CMO Perspective , דו”ח של Institute for Business Value   שפורסם ב- 18 בפברואר 2016 מציג את תחומי ההתמקדות הראשיים עבור מנהלי השיווק הראשיים [Chief Marketing Officers, CMOs] בארגונים במהלך שנת 2016.

הדו”ח מבוסס על ממצאי סקר שנערך בקרב 723 מנהלי שיווק ראשיים בצפון, מרכז ודרום אמריקה; במערב, מרכז ומזרח אירופה; במזרח התיכון; באפריקה; באסיה/פאסיפיק וביפן.

שני-שלישים מכלל מנהלי השיווק הראשיים שנדגמו בסקר של IBM מאמינים כי האתגר העסקי הגדול ביותר שהם ניצבים בפניו כיום הוא industry convergence כיוון שטכנולוגיות פורצות דרך [דוגמת האינטרנט של הדברים, מחשוב ענן וטכנולוגיות מובייל] מנתצות גבולות שהיו קיימים בעבר בין תעשיות שונות ומאלצות אותם להמציא-מחדש את האופן בו הם מבצעים אינטראקציה עם לקוחותיהם. כתוצאה מכך, 63% ממנהלי השיווק מעניקים עדיפות להשקעות סביב מתן התנסות וחוויית לקוח עמוקה ורלבנטית יותר השנה.

ארבעה תחומי ההתמקדות הראשיים עבור מנהלי השיווק הראשיים בארגונים במהלך שנת 2016 לדעת משתתפי הסקר:

+ יצירת התנסויות וחוויות לקוח טובות יותר – העדיפות המובילה; שימוש בשיווק מבוסס אירועים והתנסויות שונות לצרכנים.

+ הערכה של הכיוון האסטרטגי בשיווק של הארגון ואימוץ של מודלים עסקיים פתוחים ושיתופיים יותר כדי להניע חדשנות בצורה יעילה יותר.

+ הגברת השימוש ב- 3-5 השנים הקרובות בתובנות מבוססות נתונים במסגרת קמפיינים שיווקיים.

+ הגדלת גיוס עובדים בעלי מיומנויות דיגיטליות לשיפור ההיבטים הדיגיטליים במכלול פעילויות השיווק שלהם.