סקר בינלאומי חדש ב- 28 מדינות של IBM Security ושל IBM’s Institute for Business Value קובע: “עולם פשיעת הסייבר מתפתח במהירות אבל מנהלים בכירים רבים בדרג C-level טרם עידכנו את הבנתם לגבי האיומים”

20:21 20.02.2016

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר

תגים: ,

Securing the C-Suite, Cybersecurity Perspectives from the Boardroom and C-Suite, סקר בינלאומי חדש ב- 28 מדינות וב- 18 תעשיות שונות של IBM Security ושל IBM’s Institute for Business Value  שפורסם ב- 17 בפברואר 2016 אומר כי קובע כי “עולם פשיעת הסייבר מתפתח במהירות אבל מנהלים בכירים רבים בדרג C-level טרם עידכנו את הבנתם לגבי האיומים”

לדברי עורכי הסקר הבינלאומי, מנהלים בכירים [בדרג C-level] די מבולבלים לגבי מי היריב האמיתי שלהם בתחום אבטחת הסייבר וכיצד להילחם בהם בצורה יעילה.

“על הנייר”, נתפסת כדאגה העיקרית של 68% מקרב המנהלים הבכירים [בדרג CxOs]  ו- 75% מאמינים כי תוכנית אבטחה מקיפה היא חשובה. אלא שממצאי הסקר מצביעים על כך שקיים צורך שאותם מנהלים ישתפו יותר פעולה עם מנהלי אבטחת המידע שלהם לא רק בשלב התכנון אלא לאורך כל פעילות אבטחת הסייבר של הארגון.

70% מהנשאלים אמרו כי יחידים הם שמהווים את האיום הגדול ביותר לארגון שלהם אלא שבמציאות 80% מהתקפות הסייבר מבוצעות מקבוצות פשע מאורגן [לפי הדו”ח  UNODC Comprehensive Study on Cybercrime 2013 של האו”ם].

יותר מ- 50% מהמנכ”לים שנדגמו הסכימו כי שיתופיות [collaboration] נחוצה להילחם בפשיעת הסייבר אולם רק שליש מהמנכ”לים הסכימו חלוק את מידע אירועי אבטחת הסייבר של ארגונים עם גורמי חוץ.