סטרטג’י אנליטיקס: מכירות הסמרטפונים העולמיות גדלו ב- 6% ברבע השלישי של 2016 ל- 375 מיליון יחידות

דו”ח של חברת המחקר Strategy Analytics  שפורסם ב- 27 באוקטובר 2016 אומר כי מכירות הטלפונים החכמים (סמרטפונים) העולמיות גדלו בשיעור של 6% ברבע השלישי של שנת 2016 ל- 375 מיליון יחידות. לדברי חברת המחקר זה שיעור הגידול המהיר ביותר לסמרטפונים זה שנה.

חברת סמסונג שמרה על המקום הראשון למרות ירידה במכירות מנתח של 23.7% ל- 20.1%, כשהמכירות ירדו מ- 83.8 מיליון יחידות ל- 75.3 מיליון יחידות. לאחר פרשת ה- Galaxy Note 7 החברה מקווה כי ה- Galaxy S8 בשנה הבאה יביא להתאוששות שלה.

חברת אפל שנייה ברבע השלישי של שנה זו עם נתח של 12.1% לעומת 13.6% כשהמכירות ירדו מ- 48 מיליון יחידות ל- 45.5 מיליון יחידות.

את המקום השלישי תופסת חברת Huawei שהגדילה את נתח השוק שלה מ- 7.5% ל- 9% והמכירות כמותית גדלו מ- 26.7 מיליון יחידות ל- 33.6 מיליון יחידות.

חברת OPPO במקום הרביעי הגדילה את נתח השוק שלה מ- 2.5% ל- 5.8% כשהמכירות גדלו מ- 9 מיליון יחידות ל- 21.6 מיליון יחידות.

את המקום החמישי תופסת חברת Vivo, לראשונה אי-פעם. החברה הגדילה את נתח השוק שלה מ- 3% אשתקד ל- 5% עתה.

בדו”ח נפרד שפירסמה סטרטג’י אנליטיקס ב- 28 באוקטובר 2016 היא אומרת כי מכירות הסמרטפונים בסין גדלו בשיעור של 15% ברבע השלישי של שנת 2016 והן הסתכמו ב- 120.9 מיליון יחידות לעומת 105 מיליון יחידות ברבע השלישי של שנת 2015.

במקום הראשון ממוקמת חברת Huawei עם נתח שוק בשיעור של 15% כששתי יריבותיה – חברת OPPO וחברת Vivo (במקומות השני והשלישי, בהתאמה) סוגרות לאט את הפער.