סטרטג’י אנליטיקס: חברת הטלקום הסינית Xiaomi צפוייה להיות יצרנית הסמרטפונים השלישית בגודלה בעולם ב- 2021

Top 5 Smartphone Vendors: Global Smartphone Shipment Market Share %: 2020 vs 2021, דו”ח של חברת המחקר Strategy Analytics שפורסם ב- 17 במארס  2021 אומר כי מכירות הטלפונים החכמים צפויות להסתכם ב- 1.38 מיליארד יחידות בשנת 2021.

מדובר בגידול בשיעור של 6.5% לעומת המכירות העולמיות של סמרטפונים בשנת 2020.

את הגידול מניעים בעיקר שיפור במצב הכלכלי עם היחלשות ההשפעות של מגיפת קורונה, צבר הולך וגדל של מכשירי סמרטפונים ‘מזדקנים’ ברשות המשתמשים והדחיפה של יצרנים וספקים למעבר לדור החמישי.

סטרטג’י אנליטיקס אומרת עוד כי חברת הטלקום הסינית Xiaomi צפוייה להקדים את חברת Huawei ולהיות יצרנית הסמרטפונים השלישית בגודלה בעולם ב- 2021, לאחר חברת Samsung במקום הראשון וחברת Apple במקום השני.

עוד אומרת חברת המחקר כי שנת 2021 תהיה השנה של יצרני הסמרטפונים הסיניים כשבאיזור אסיה/פאסיפיק החברות Vivo/Xiaomi/OPPO צפויות להיות שלושה שחקנים מובילים בעיקר בשל שיווק אגרסיבי ותמחור תחרותי.

בתוך כך, דו”ח של חברת המחקר Counterpoint Technology Market Research שפורסם ב- 5 במארס 2021 מצביע על כך שבחודש ינואר השנה, חברת OPPO הפכה להיות מותג הסמרטפונים בסין – נמל הבית שלה וזאת בפעם הראשונה. באותו החודש היא הקדימה באחוז אחד את נתח השוק שלה בהשוואה לזה של חברת Vivo ובשני אחוזים את נתח השוק של Huawei, שתיהן גם כן יצרניות סיניות. בחודש ינואר בשנה הנוכחית גדלו מכירותיה של OPPO בשיעור של 33% לעומת המכירות בחודש הקודם (דצמבר 2020) ובשיעור של 26% לעומת המכירות בחודש המקביל שנה קודם לכן (ינואר 2020).