סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (שהסתיים ב- 9 בינואר 2016)

18:16 09.01.2016

קטגוריות: כללי

תגים:

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

בג”ץ דחה (3.1.2016) עתירת ראש הממשלה והממונה על חופש המידע במשרד רוה”מ לעיכוב ביצוע פס”ד לחשוף בפני חדשות 10 ורביב דרוקר פרטי מידע הנוגעים למועדי שיחות שקיים נתניהו עם בעליו של עיתון “ישראל היום” שלדון אדלסון ועורכו הראשי עמוס רגב; הנימוק לדחייה: טרם הושלם ההליך בבית-המשפט המחוזי בנושא.

בדיון הוועדה לענייני ביקורת המדינה (5.1.2015) נמסר: משרד הבריאות מפתח יישומון שיאפשר לזקוקים לטיפול בחדר מיון (במקרים שאינם דחופים) לדעת באיזה חדרי מיון באיזור הגיאוגרפי שלהם יש בזמן נתון עומס פחות רב; היישומון יספק מידע מ- WAZE לגבי מצב התנועה והפקקים בדרך לחדר המיון.

מיקרוסופט: מערכת ההפעלה Windows 10 פועלת כיום ביותר מ- 200 מיליון מכשירים ברחבי העולם; גירסת הווינדוז בעלת שיעור הגידול המהיר ביותר.

יו”ר הכנסת וסגני היו”ר אישרו היום הצעה של הח”כים נורית קורן, מיקי לוי, אוסאמה סעדי וזוהיר בהלול לקיום “דיון דחוף” בוועדת הכלכלה בנושא “פעילות בזק לסיכול רפורמת האינטרנט המהיר תוך כדי הטעיית צרכנים”.

יו”ר הכנסת וסגני היו”ר אישרו היום הצעה של הח”כים עבדאללה אבו מערוף, מירב בן-ארי, מיכל רוזין, רויטל סויד ועליזה לביא לקיום “דיון דחוף” בוועדת המדע והטכנולוגיה בנושא “השפעות חברתיות אפשריות של היישומון החדש בליינדספוט”.

יו”ר הכנסת וסגני היו”ר אישרו הנחה על שולחן הכנסת של הצעה פרטית: הצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון – סינון אתרי הימורים ותכנים המציגים דברי תועבה באינטרנט).

יו”ר הכנסת וסגני היו”ר אישרו הנחה על שולחן הכנסת של הצעה פרטית חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון – הודעת התנתקות משירות כהודעת סירוב לקבל פרסומות).

יו”ר הכנסת וסגני היו”ר אישרו הנחה על שולחן הכנסת של הצעה פרטית הצעת חוק לתיקון פקודת מס הכנסה (ביטול מס בגין זקיפה סלולרית).

דיווח: טוויטר פנתה בחמישי (7.1.2016) לבית-משפט טורקי בערעור על קנס של 50,000 דולרים שהושת עליה ע”י רגולטור התקשורת במדינה לגבי מסרים שנטען כי הם “תעמולת טרור” והקשורים לתנועת הכורדים.

גרטנר: ירידה של 1.9%(-) בהכנסות המוליכים-למחצה העולמיות: מ- 340.3 מיליארד דולר ב- 2014 ל- 333.7 מיליארד דולר ב- 2015; גידול של 0.2% בהכנסות המשולבות של 25 היצרנים המובילים [שהיוו 73.2% מכלל הכנסות השוק]; אינטל וסמסונג שמרו על המקום הראשון והשני.

להלן ריכוז המכרזים/הפטורים ממכרזים/בקשות לקבלת מידע שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

מכרז למתן שירותי ייעוץ טכנולוגי לתחום הדיגיטל: לשכת הפרסום הממשלתית מעוניינת להתקשר עם שני יועצים חיצוניים לכל אורך שלבי העבודה על פרוייקטים טכנולוגיים.

משרד האוצר: מכרז לתפעול ותחזוקת מערכת לדיווח ברמת הנכס הבודד.

משרד הרווחה: בקשה לקבלת מידע לאספקת מערכת ממוחשבת קיימת לניהול התהליך המכרזי על שלביו.