סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (שהסתיים ב- 8 באוגוסט 2015)

07:38 09.08.2015

קטגוריות: כללי

תגים: ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

משרד התקשורת פירסם הוראת שעה ל- 3 חודשים (עד 1.11.2015): עמידה בדרישות “גורמי הביטחון המוסמכים” (מ- 30.7.2015) לגבי יישום אספקת שירותים לפי תיק שירות סיטונאי שימוש בתשתיות פיזיות.

[4.8.2015] הודעה באתר האינטרנט של דואר ישראל: שירותי הדואר המקוונים אינם זמינים כעת עקב תקלה. אנא נסו שוב מאוחר יותר. אנו מתנצלים על אי הנוחות הזמנית”; דיווחים: בשל תקלת תקשורת לא ניתן לקבל בסניפים בנק הדואר ודואר רשום ומערכות ניהול התורים בסניפים אינן פועלות.

[5.8.2015] הודעה המתפרסמת הבוקר באתר האינטרנט של דואר ישראל: “פעילות דואר ישראל ובנק הדואר חזרה לסידרה. אתמול בשעות הערב תוקנה התקלה. הבוקר נבדקו שנית כלל המערכות וניתן לקבל את שירותי דואר ישראל ובהם בנק הדואר בכלל הסניפים ברחבי הארץ”.

הצעת תקציב המדינה לשנים 2015-2016: “התאמת תקציב המנהלה של משרד התקשורת: במסגרת מאמצי הממשלה לעמוד במסגרות הפיסקליות הקבועות בחוק, הן מסגרת ההוצאה התקציבית והן יעד הגרעון השנתי,  מוצע להפחית בשנת 2106 סך של 206  אלפי ש”ח מבסיס תקציב המנהלה של משרד התקשורת”; הקיצוץ לא אמור להשפיע על מצבת כ”א במשרד.

מנכ”ל משרד התקשורת שלמה פילבר לחברות הטלקום: האסדרה בנושא שירותי פרימיום בתעריף פרימיום תכנס לתוקף ב- 1.9.2015 [לאחר שהעתירה בנושא נדחתה ע”י בג”ץ].

דיגיטיימס ריסרץ’: ירידה במכירות הטבלטים בעולם ברבע השני של 2015 לעומת הרבע הראשון של שנה זו ולעומת הרבע השני של 2014.

חוקרים ב- IBM רשמו במהלך 2015 יותר מ- 400 פטנטים חדשים בתחום הענן. ב- 18 החודשים האחרונים הבטיחה יבמ כמעט 1,200 פטנטים כאלה; ב- 22 השנים האחרונות ברציפות יבמ ניצבת בראש רשימת מקבלי הפטנטים בארה”ב.

דיגיטיימס ריסרץ’: מכירות הטבלטים העולמיות צפויות לקטון ב- 15%(-) ברבע השלישי של 2015 ל- 51.88 מיליון יחידות.

ביזנס אינסיידר: חברת Apple מתכוונת לנסות שירות סלולרי וירטואלי Mobile Virtual Network Operator, MVNO משלה בארה”ב ובאירופה; אין כל ביטחון שהשירות יושק בסופו של דבר וגם אם כן – זה לא יהיה בעתיד הקרוב; גורם בענף הטלקום: יידרשו לפחות 5 שנים עד שהחברה תשיק השירות באופן מלא.

אינטל תכפיל את היקף הבונוס שהיא מעניקה לעובדיה הממליצים (“חבר מביא חבר”) על עובדים פוטנציאלים – נשים ובני מיעוטים – כדי להגביר את הגיוון המגדרי והמוצא של עובדיה.

ICANN – חברה ללא כוונת רווח האחראית על ניהול שמות המתחם באינטרנט – אישרה כי סיסמאות מוצפנות, שמות משתמשים וכתובות מייל נגנבו בשבוע האחרון מאתר האינטרנט שלה; הדבר קורה פחות משנה לאחר התקפת האקרים קודמת על ICANN.

ראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו החליט למנות את דני דיין לשגריר ישראל בברזיל, המדינה הגדולה בדרום אמריקה בעלת כ-200 מיליון אזרחים והיא הכלכלה השביעית בגודלה בעולם; דיין היה במשך שנים ממקימי ובעלי חברת אלעד מערכות תוכנה ושימש כיו”ר מועצת המנהלים שלה ושל החברות הבנות.

שלוש חברות ישראליות נכללות ברשימה השנתית המכובדת Technology Pioneers 2015 של הפורום הכלכלי העולמי: חברת Consumer Physics, חברת ElMindA וחברת Novocure.

להלן ריכוז המכרזים/הפטורים ממכרזים/בקשות לקבלת מידע שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

רשות שדות התעופה: בקשה לקבלת מידע (RFI) בנושא הצגת מידע אינטראקטיבי ומערכות תצוגת מידע מתקדמות וחדשניות לקהל הרחב.

משרד הרווחה ייצא בהליך תחרותי: רכישה (באמצעות יועץ תקשורת חיצוני) של שירותי תקשורת הנוגעים להתקפות על בכירי המשרד ברשתות חברתיות ותופעת ביוש (שיימינג).

התקשרות של מ”י בפטור ממכרז: יועץ הנדסי חיצוני לצורך סיוע למהנדסת התנועה המחוזית במשטרה בבדיקת תוכניות הרכבת הקלה בת”א.

בקשה לפטור ממכרז: נ.ת.ע – נתיבי תחבורה עירוניים/WAZE [משלוח התראות והכוונות בזמן אמת לציבור לגבי העבודות על הרכבת הקלה בת”א].

נ.ת.ע: מכרז למתן אספקת שירותי סלולר (רט”ן) ומכשירים סלולריים.

באישור החשכ”ל: פטור ממכרז בהתקשרות המשך של משרד ראש הממשלה/התקשוב הממשלתי וישראל דיגיטלית עם טלדור מערכות מחשבים בהיקף 3.34 מיליון ₪ לשנה: אספקה ותחזוקה של עמדות שירות [האופציות הקיימות במכרז הנוכחי (מכרז פומבי של מימשל זמין) הסתיימו והמכרז המרכזי של מנהל הרכש בנושא אמור להתפרסם רק לקראת סוף 2015; לכן נדרשת הארכת התקשרות עם החברה לשנה נוספת].

מכרז חדש של עיריית ב”ש: מכרז לאספקה והתקנת פרטי מחשוב בעיריית ב”ש ובמוסדותיה.

מכרז חדש של עיריית חיפה: מכרז לאספקה ותמיכה בפורטלים למוסדות חינוך בעירייה.

מכרז חדש של עיריית ק. אונו: מכרז למתן שירותי תמיכה והטמעה של תוכניות מתוקשבות בבתי-הספר.

מכרז חדש של מ”מ אפרת: מכרז למערכת מידע ממוחשבת לניהול שכר ונוכחות.

שב”ס: בקשה לקבלת מידע (RFI): יישום מערכת למידה והדרכה בשירות בתי-הסוהר.

מכרז חדש של משרד הבריאות: מכרז למערכת לאיסוף, ניהול ואנליזה של מידע בטכנולוגיות Big Data.

מכרז חדש של משרד הבריאות: מכרז למערכת לניהול תיק רפואי ממוחשב עבור המשרד.