סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (שהסתיים ב- 7 במאי 2016)

20:47 07.05.2016

קטגוריות: כללי

תגים: ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ שלושה ימים לפני יום השואה: הקונגרס היהודי העולמי מוחה בפני היחידה הגרמנית של YouTube ; דורש פעולה נחרצת יותר כדי להסיר  קטעי וידיאו בלתי חוקיים המשבחים את השואה ואדולף היטלר; “מדוע Google בעקשנות מסרבת לנקוט פעולה נגד התפשטות של חומר גזעני ואנטישמי בפלטפורמות שלה?”.

■ ביום שני (2.5): וועדת המשנה של וועדת החוץ והביטחון בכנסת תקיים דיון מעקב בנושא הכיסוי הסלולרי באיו”ש [בהמשך לדיונים קודמים בנושא שקיימה בעבר].

■ FireEye: ישראל במקום השלישי בין המדינות המותקפות ביותר ב- EMEA בנוזקת איומים מוכוונים מתקדמים במחצית השנייה של 2015; טורקיה מובילה בפער גדול בעיקר בשל המתיחויות האיזוריות והפנים-מדינתיות.

■ שתי בקשות לפטור ממכרז של משרד התקשורת לחניות לעובדיו בי”ם ובת”א בהיקף כולל של 2 מיליון ₪ לשנה: נדרשת קירבה של החניון למקום העבודה (“כל ריחוק וודאי במקום סואן יש בו לפגוע ברווחת העובד ובזמן העבודה היקר”); “פעמים רבות העובדים נדרשים להגיע עם מחשבים ניידים, תיקים ומסמכים הנוגעים לפעילות העבודה”; “לעתים קרובות העובדים מסיימים עבודתם בשעות לילה מאוחרות”.

■ בכנס EMC World 2016 בלאס וגאס: בעקבות המיזוג של Dell ו- EMC עליו הוכרז ב- 10/2015, המשפחה המשולבת של עסקים תיקרא Dell Technologies ותקיף את המותגים, החברות והיכולות שכיום בכ”א מהחברות [לרבות הפעילויות השונות של Vmware, SecureWorks, Pivotal, Virtustream & RSA]; השם ותת-המותג של העסקים הארגוניים יהיה “Dell EMC”; השם ותת-המותג של פיתרונות ללקוחות צרכניים, עסקיים ומוסדיים יהיה “Dell”; השלמת המיזוג תהיה במסגרת הלו”ז שנקבע במקור.

■ דו”ח חדש של Flashpoint: דאעש ממזג יחדיו צוותי האקרים שונים המאוגדים אליו וזאת מתוך ניסיון ליצור איום אמין של צבא סייבר תחת השם United Cyber Caliphate; ההתקפות של תומכי ISIS עדיין אינן מתוחכמות דיין.

■ חברת Facebook פירסמה את דו”ח השקיפות החצי-שנתי שלה: מספר הבקשות של ממשלת ארה”ב הפעם כמעט כפול מהפעם הקודמת; פייסבוק נענתה ל- 81% מהבקשות של ממשלת ארה”ב.

■ חברת Asustek מכחישה כוונה לפצל את פעילותה העסקית – קבוצת עסקי Open Platform [הכוללת לוחות אם, כרטיסים גרפיים צגים וציוד היקפי] ו- הקבוצה העסקית System [הכוללת מחשבים אישיים, סמרטפונים וטבלטים] – לשתי חברות עצמאיות.

■ בהמשך לצעדים קודמים בנושא, דמי הנדידה (roaming) [לאזרחים תושבי האיחוד האירופי בזמן שהם שוהים במדינה אחרת מארצם בתוככי האיחוד] ירדו היום (30.4.2016) בצורה משמעותית, השלב האחרון לפני ביטולם סופית ב- 15.6.2017.

■ דיווחים: לאחר שהודיעה על פיטורים מתוכננים של 12,000 עובדים, Intel עשוייה לנטוש את שוק הסמרטפונים והטבלטים וזאת לאחר שכבר השקיעה מיליארדי דולרים להתרחב בשווקים הללו; החברה מבטלת את שבבי Atom (בעלי שמות הקוד Sofia ו- Broxton).

■ בדיון משפטי ביום שישי (29.4.2016) הסכימה Apple לבדוק את האייפון מפלורידה ולמסור ממצאיה לשופט: Perry Cohen  נער בן 14 מפלורידה נעלם במסע דיג עם חבר; האייפון של החברה שהיה עימו נמצא בסירה של השניים שאותרה באוקיינוס האטלנטי ליד ברמודה; בתחילה סירב אביו של הנער השני לאפשר לחוקרי Florida Fish and Wildlife Conservation Commission לבדוק את האייפון. [תזכורת לידיעה קודמת שפירסמתי בחלון המבזקים: אמו של Perry Cohen  נער בן 14 מפלורידה שנעלם במסע דיג עם חבר מבקשת מפרקליט המדינה לכפות על משפחת הצעיר השני למסור את האייפון שלו למומחים בתקווה שניתן יהיה לדלות מידע מהסלולר לגבי היעלמות בנה; האייפון נמצא בסירה שאותרה באוקיינוס האטלנטי ליד ברמודה; אביו של הנער השני לא מאפשר לחוקרי Florida Fish and Wildlife Conservation Commission לבדוק את האייפון].

■ בכנס EMC World 2016 בלאס וגאס: בעקבות המיזוג של Dell ו- EMC עליו הוכרז ב- 10/2015, המשפחה המשולבת של עסקים תיקרא Dell Technologies ותקיף את המותגים, החברות והיכולות שכיום בכ”א מהחברות [לרבות הפעילויות השונות של Vmware, SecureWorks, Pivotal, Virtustream & RSA]; השם ותת-המותג של העסקים הארגוניים יהיה “Dell EMC”; השם ותת-המותג של פיתרונות ללקוחות צרכניים, עסקיים ומוסדיים יהיה “Dell”; השלמת המיזוג תהיה במסגרת הלו”ז שנקבע במקור.

■ התאחדות תעשיית המוליכים-למחצה Semiconductor Industry Association, SIA : מכירות המוליכים-למחצה העולמיות הסתכמו ב- 26.1 מיליארד דולר במארס 2016, גידול של 0.3% לעומת המכירות בפברואר השנה; המכירות ברבע הראשון של 2016 הסתכמו ב- 78.3 מיליארד דולר, ירידה של יותר מ- 5%(-) בהשוואה לרבעון הקודם ולרבעון המקביל בשנה הקודמת.

■ וול סטריט ג’ורנל: האיחוד האירופי צפוי לחסום את ניסיון ההשתלטות שלCK Hutchison Holdings Ltd  על חברת הסלולר הבריטית O2 שבבעלות Telefónica SA  (בהיקף 14 מיליארד דולר); רגולטור ההגבלים העסקיים האירופי חושש מעליית תעריפים ופחות חופש בחירה לצרכנים הבריטים ולפיכך נוקט מדיניות נוקשה לגבי קונסולידציה של חברות טלקום.

■ דיווח: קבוצה של מפעילי סלולר קטנים יותר ו- MVNOs [שהתאגדו כ- roaming coalition] קוראים לאיחוד האירופי לפעול מהר יותר להפחתת דמי הנדידה הסיטונאיים אם האיחוד אכן רוצה לממש את הרעיון של ‘roam like home’ ביוני 2017.

■ ילד פיני בן 10 איתר פירצת אבטחה ב- Instagram וזכה מהחברה (שבבעלות Facebook) בפרס של 10,000 דולר; רשמית – יוכל להשתמש באינסטגרם רק בעוד 3 שנים בהגיעו לגיל 13; התקלה – תוקנה כבר ע”י החברה; מאז 2011 שילמה פייסבוק 4.3 מיליון דולר ל”ציידי באגים”.

■ תחזית: מכירות ה- iPhone יהיו בטווח 40-43 מיליון יחידות  ברבע השני של 2016 [או הרבעון הפיסקלי השלישי של Apple] ובטווח 45-48 מיליון יחידות ברבע השלישי של שנה זו; ברבע הראשון חלה ירידה של 16.5%(-) ל- 51.19 מיליון יחידות.

■ דנמרק: תלמידים מפקידים את הסלולר שלהם לשמירה במהלך יום הלימודים; בהיעדר המטרד התלמידים ממוקדים ורגועים יותר בכיתות וחברותיים יותר במהלך היום.

להלן ריכוז המכרזים/הפטורים ממכרזים/בקשות לקבלת מידע שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

■ משרד התקשורת מאריך בשנה נוספת (1.4.2016-31.3.2017) את ההתקשרות בפטור ממכרז עם פרופ’ ראובן גרונאו לשם “סיום פרוייקט” לגבי “מתן יעוץ כלכלי לקביעת תעריפי שוק סיטונאי בתחום התקשורת”; ההתקשרויות עימו החלו ב- 2012; לא פורסם עתה פרוטוקול וועדת המכרזים המשרדית.

■ משרד התקשורת מאריך את ההתקשרות בפטור ממכרז עם רותם אסטרטגיות עסקיות 2003 בע”מ (30.5.2016-31.12.2017) לשם “יישום מבנה ארגוני חדש” במשרד; לא פורסם עתה פרוטוקול וועדת המכרזים המשרדית.

■ משרד הפנים/רשות האוכלוסין וההגירה: מכרז למתן שירותי דיוור לתיעוד ביומטרי: “בשנים האחרונות הונפקו 215,000 מסמכי נסיעה ביומטריים ו-230,000 תעודות זהות ביומטריות בשנה בממוצע. היקף התיעוד הביומטרי שנופק בכל חודש משתנה בהתאם למספר משתנים, ביניהם עונות השנה ופרסום האפשרות לקבל תיעוד ביומטרי; בימים אלה חלה תקופת מבחן שהוגדרה בחוק, שבה מבקש התיעוד רשאי לבחור האם להנפיק תיעוד ביומטרי או תיעוד שאינו ביומטרי. תקופה זו צפויה להסתיים ב- 31.12.2016. יצויין כי קיימת אפשרות שתקופה זו תוארך. הרשות צופה שעם סיום תקופת המבחן היקף התיעוד הביומטרי שיונפק ויימסר למבקשי התיעוד במסירה אישית יגדל”.

■ משרד הבריאות מפרסם היום (5.5.2016) שישה מכרזי מחשוב: 2 מכרזי מסגרת למתן שירותי ייעוץ/אינטגרציה בתחום סייבר ואבטחת מידע; 2 מכרזי מסגרת למתן שירותי מחשוב בתחומי SharePoint ו- Dynamics CRM של Microsoft; מכרז מסגרת לתמיכה ורכש תשתיות מחשוב; מכרז לקבלת שירותי הדרכה והטמעה של מערכות ERP עבור המשרד ובתי-החולים.