סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (שהסתיים ב- 6 בפברואר 2016)

18:50 06.02.2016

קטגוריות: כללי

תגים: ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

פרטנר תקשורת מודיעה: תקיים אירוע ב- 16.2.2016 לגבי המיתוג מחדש שלה עם סיום קשריה עם חברת אורנג’ העולמית; באירוע ההשקה תודיע כי תחל לספק את רוב מוצרי החברה ושירותיה תחת שם מותג חדש. החלטת החברה מבוססת על מחקר השוק שבצעה החברה בחודשים האחרונים על מנת להעריך את מיצובה בשוק התקשורת הישראלי.

בית-המשפט המחוזי בירושלים בי”ם התיר קיצור תקופת הצינון של עו”ד איתן צפריר – לשעבר ראש מטה שר התקשורת –  כדי שיוכל להעניק שירותים משפטיים לחברת “רשת” ובלבד שלא ייצג את החברה מול הרשות השנייה.

דיווח: בזק הגישה עתירה מינהלית נגד משרד התקשורת לביטול עיצומים כספיים שהוטלו עליה.

חברת המחקר IDC: הוצאות ה- IT העולמיות יגדלו מ- 2.46 טריליון דולר ב- 2015 ל- 2.8 מיליארד דולר ב- 2019.

סקר של סימנטק באירופה: כמחצית ממשתמשי אתרים ויישומוני היכרויות נופלים קורבן להונאות/תרמיות, לסחיטה או ל- SPAM; משלמים מחיר כספי ולעיתים רגשי בשל כך.

דו”ח חדש של Palo Alto Networks/Ponemon Institute בוחן את ההכנסות הממוצעות של תוקפים סייברים, היקף הזמן הנדרש לביצוע התקפות סייבר וכיצד למנוע כשלי ואירועי אבטחה ע”י הגדלת ההוצאות הנדרשות לניהולן.

חברת המחקר IDC: ירידה של 13.7%(-) במכירות הטבלטים העולמיות  ברבע הרביעי של 2015 וירידה של 10.1%(-) במכירות ב- 2015 כולה.

סטרטג’י אנליטיקס: ירידה בשיעור של 11%(-) במכירות הטבלטים העולמיות  ברבע הרביעי של 2015 וירידה בשיעור של 8%(-) במכירות הטבלטים  ב- 2015 כולה.

גרטנר: סמסונג ו- אפל המשיכו להיות צרכניות המוליכים-למחצה הגדולות ביותר בשנת 2015.

התאחדות תעשיית המוליכים-למחצה [Semiconductor Industry Association, SIA]:  מכירות המוליכים-למחצה בעולם במהלכה של שנת 2015 הסתכמו ב- 335.2 מיליארד דולר. מדובר בירידה בשיעור של 0.2%(-) לעומת המכירות בשנת 2014, שהייתה שנת שיא במכירות אי-פעם.

אוטודסק מתכננת לקצץ 925 מישרות או כ- 10% מכוח העבודה שלה ולאחד מספר יחידות; רוצה להאיץ את המעבר לענן ולמודל עסקי מבוסס-מנויים.

דו”ח חדש של אינטל: ב- 2017 החברה תוכל לחסוך מידי שנה לפחות 100 מיליון דולר על תהליכי הייצור הודות לשימוש בטכנולוגיות  Big Data ו- Internet of Things, IoT.

שלטונות שבדיה הקדימו את הפרסום הרשמי ביום והודיע בחמישי כי פאנל של האו”ם החליט לטובתו של יוליאן אסאנג’ מייסד WikiLeaks; שלטונות בריטניה הודיע כי יעצרו אותו בכל זאת אם ייצא מהמקלט של ב- 3.5 השנים האחרונות בשגרירות אקוודור בלונדון.

יוליאן אסאנג’ מייסד WikiLeaks: אם חקירת האו”ם – שממצאיה יתפרסמו ביום שישי הצהריים – תמצא אותי אשם, אצא מהמקלט שלי בשגרירות אקוודור בלונדון ואסגיר עצמי לשלטונות בריטניה ושבדיה.

חברת Cisco Systems רוכשת את Jasper Technologies  יצרנית פלטפורמת IoT תמורת 1.4 מיליארד דולר.

גרטנר: השוק העולמי של תובנה עסקית ואנליטיקה (Business Intelligence/Analytics) יגדל ב- 5.2% ויסתכם ב- 16.9 מיליארד דולר.

Javelin Strategy & Research: ב- 2015 — גידול של 3% במספר קורבנות גניבת ותרמיות זהויות; ירידה של 6%(-) בהיקף הסכום הכולל שנגנב,  ל- 15 מיליארד דולר.

דו”ח חדש של סוכנות אכיפת החוק האירופית Europol: אין ראיות מוצקות שיתמכו בדיווחים הקושרים את ארגון המדינה האיסלמית (דאע”ש) לשימוש ב- Bitcoin או בכל מטבע דיגיטלי אחר למימון פעילויות הטרור שלו.

חברת Xerox מאשרת רשמית שתתפצל לשתי חברות ציבוריות נפרדות: חברת Document Technology  (ששווייה 11 מיליארד דולר) וחברת Business Process Outsourcing (ששווייה 7 מיליארד דולר); הפיצול צפוי להסתיים עד סוף 2016; מודיעה על תוכנית טרנספורמציה אסטרטגית שצפוייה לחסוך 2.4 מיליארד דולר לשתי החברות בשלוש השנים הקרובות.

“אינדיה טיימס”: בחצי השנה האחרונה דאע”ש מגייסת האקרים הודיים תמורת 10,000 דולרים לאדם עבור כל משימה, כדי שיגנבו מידע רגיש מאתרי הממשלה ההודית; מומחים מעריכים שכ- 30,000 האקרים הודיים כבר קיבלו פניות  בנושא מארגון המדינה האיסלמית.

וול סטריט ג’ורנל: Hon Hai Precision Industry/Foxconn ו- Sharp היפנית נכנסו לשיחות אקסקלוסיביות לאחר שפוקסון הגדילה את הצעת הרכש שלה ל- 5.45 מיליארד דולר; אינה מעוניינת ברכישה של כל שארפ אלא להזרים לחברה 60% מהסכום תמורת מניות חדשות ותהיה בעלת השליטה בכשני-שלישים משארפ.

וול סטריט ג’ורנל: Hon Hai Precision Industry/Foxconn  מגדילה את הצעת הרכש שלה לרכישת חברת Sharp היפנית, ל- 5.45 מיליארד דולר; אינה מעוניינת ברכישה של כל שארפ אלא להזרים לחברה 60% מהסכום תמורת מניות חדשות ותהיה בעלת השליטה בכשני-שלישים משארפ.

וול סטריט ג’ורנל: מאריסה מאייר מנכ”לית Yahoo צפוייה להודיע על תוכנית לקיצוץ בהוצאות, סגירת מספר יחידות ופיטורי 15% מכוח העבודה של החברה.

נוקיה תקבל לפחות 1.4 מיליארד דולר בשנים 2016-2018 במזומן עבור הקניין הרוחני שלה לרבות הכנסות הנובעות מהסכם הפטנטים שלה עם חברת סמסונג שנחתם ב- 2013; פאנל בוררות החליט כמה סמסונג תשלם לה אך לא גילתה את הסכום המדוייק.

להלן ריכוז המכרזים/הפטורים ממכרזים/בקשות לקבלת מידע שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

פרסום ראשון: וועדת הפטור ממכרז הממשלתית בביקורת חריפה על משרד הבריאות ועל וועדת המכרזים שלו: בקשה לפטור ממכרז על שראל פתרונות לוגיסטיים ומוצרים לרפואה מתקדמת בהיקף יותר מ- 4 מיליארד ₪ לשלוש שנים הוגשה “ברגע האחרון” – 31.1.2016, היום בו מסתיים הפטור הקיים; אושרה התקשרות לחודש וחצי בלבד בהיקף 171 מיליון ₪; החשכ”לית אישרה החלטת הוועדה.

בקשה לפטור ממכרז: המשרד להגנת הסביבה/Wave Guard Technologies [שדרוג המערכת לפיקוח רציף על מוקדי השידור הסלולריים].

משרד האוצר/אגף טכנולוגיות מידע: מכרז לשירותי עריכת מכרזים טכנולוגיים וליווי טכנולוגי עבור אגף מערכות מידע במשרד.

הרשות הממשלתית למים ולביוב/אגף מערכות מידע: מכרז לייעוץ ולסיוע להנגשת אתר האינטרנט של רשות המים.

המרכז הרפואי תל אביב (מרת”א) ע”ש סוראסקי, איכילוב: מכרז לחידוש/תוספת רישוי מוצרי חברת  McAfee – Intel Security [על המציע להיות משווק מורשה מטעם חברת McAfee].