סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (שהסתיים ב- 5 בספטמבר 2015)

15:23 07.09.2015

קטגוריות: כללי

תגים: ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

תערוכת האלקטרוניקה הצרכנית הגדולה ביותר בעולם IFA תיערך בברלין מיום שישי 4.9 ועד רביעי 9.9.2015

מנכ”ל משרד התקשורת שלמה פילבר היום [2.9.2015]: “בעקבות עתירה שהוגשה ופניות נוספות של ספקי תוכן לעניין קשיים שהתעוררו בשל פערי הזמנים שנוצרו בין כניסת האסדרה של ‘פרימיום בתעריף פרימיום’ ובין איסור על התקשרות לשירותי תוכן בחיוג ליעד בינלאומי”, מודיע על ביטול איסור ההתקשרות ליעדי תוכן בחיוג בינ”ל עד לכניסת האסדרה של ‘פרימיום בתעריף פרימיום’ לתוקף ב- 11.10.2015.

מנכ”ל משרד התקשורת שלמה פילבר: “נוכח פניות של מפעילים לעניין קשיים טכנולוגיים בהחלת שירותי הרגולציה [שירותי פרימיום בתעריף פרימיום] ביום ראשון שלאחר חג, מועד הכניסה לתוקף יהיה 11.10.2015”.

סמנכ”ל פיקוח ואכיפה במשרד התקשורת מימון שמילה במכתב הבהרה לחברות התקשורת: “גם בחיוג אל מנויים ברשתות הפלסטניות נדרש בעל רישיון רט”ן לחייב ביחידות של שנייה אחת בלבד; עם זאת,  רשאי בעל רישיון לקבוע את התעריף ליחידת זמן בת שנייה אחת; חיוב ביחידות אחרות הינו בניגוד להוראות ויהווה הפרה לכל דבר”.

הבלוג של וויקימדיה: וויקיפדיה חוסמת 381 חשבונות משתמשים בשל “עריכה לא-הוגנת” [קבלת תשלום בחשאי עבור כתיבה מוזמנת של תכנים]; נמחקו 210 ערכים שנכתבו על-ידם.

דו”ח האיומים החדש של Intel Security/McAfee Labs  בוחן 5 שנות התפתחות איומי החומרה והתוכנה [מאז אינטל רכשה את מקאפי] ונתונים לגבי הרבע השני של 2015: גידול של 127% בתחום הכופרה (Ransomware) ושל 17% בדגימות הנוזקה הניידת (mobile malware).

ג’וניפר ריסרץ’: הכנסות תעשיית הבידור הנייד והמקוון יגדלו מ- 195 מיליארד דולר ב- 2015 ליותר מ- 300 מיליארד דולר ב- 2019 בעקבות אימוץ מוגבר של שירותי טלוויזיה ו- וידיאו.

ג’וניפר ריסרץ’: ההוצאות על טכנולוגיות Internet of Things (מבחינת עלויות חומרה והתקנה) יגדלו מ- 670 מיליון דולר ב- 2015 ל- 2.5 מיליארד דולר ב- 2020 בה יהיו 38.5 מיליארד יחידות מחוברות.

הדו”ח השנתי VMware/Business Mobility Report: רק 17% מהחברות האמריקניות מעבירים כיום למובייל תהליכי ליבה שלהם למובייל ו- 61% צפויים לעשות זאת בעתיד הקרוב; 44% מהחברות מחייבות עובדיהן לעבוד עם מכשירים שבבעלותן והיתר מאפשרות BYOD.

מחקר של Forbes Insights עבור TERADATA ועבור McKinsey ב- 6 תעשיות: קיימים השקעות משמעותיות באנליטיקת ביג דאטה (Big Data Analytics); החזר משמעותי על ההשקעה (ROI) והשפעה מדידה ומשמעותית על ההכנסות.

להלן ריכוז המכרזים/הפטורים ממכרזים/בקשות לקבלת מידע שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

משרד התקשורת פירסם מכרזי “דרושים” בנושאי רגולציה ופטור בנושא בנות שירות לאומי למשרד

המוסד לביטוח לאומי: אספקה, התקנה ואחזקת מחשבים ומערכות טכנולוגיה מסייעת למבוטחים עיוורים ולקויי ראייה המטופלים ע”י אגף השיקום במוסד ברחבי הארץ

מכרזים חדשים שמפרסם משרד הבריאות

רשות שמורות הטבע: מכרז למתן שירותים שונים לגבי תשתיות פאסיביות למערכות מחשוב, תקשורת וטלפוניה ביו”ש

חח”י: מכרז לתחזוקת שרתים ותחנות עבודה מתוצרת חברת DELL

בקשה לפטור ממכרז: המשרד לשירותי דת/מיקרוסופט [3 מיליון ₪ לשלוש שנים]