סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (שהסתיים ב- 10 בספטמבר 2015)

08:53 11.10.2015

קטגוריות: כללי

תגים: ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

גרטנר: ירידה של 7.7%(-) במכירות המחשבים האישיים ברבע השלישי של 2015 ל- 73.7 מיליון יחידות; התחזקות הדולר מול מטבעות מקומיים מאטה את המכירות; נרשם גידול של 10% במחירים המחשבים.

חברת המחקר IDC: ירידה של 10.8%(-) במכירות המחשבים האישיים ברבע השלישי של 2015 לכ- 71 מיליון יחידות; ההאטה: תוצאה של תנודתיות מטבעות, מלאים ותקופת מעבר מבחינת מערכת ההפעלה.

דיווח: מועצת השורא (Shura Council) של לבנון נענתה לפניית קבוצת התקשורת המצרית Orascom (המתפעלת את חברת הסלולר הלבנונית Alfa) והורתה אתמול ליחידת המכרזים במשרד רוה”מ לבטל פסילתה מהתמודדות על מכרז הסלולר במדינה ולאפשר לה להתחרות גם כן; היום היו אמורים להתפרסם הזוכים במכרז.

דיווח: מועצת השרים של הרשות הפלסטינית אישרה לפטור את חברת הסלולר הפלסטינית (Wataniya Palestine Mobile Telecommunications Company, WATANIYA) מדמי רישיון שנתי (7%) לשנים 2014-2018 בתנאי שתשקיע סכומים אלו בבניית רשת מודרנית ומתקדמת מבוססת תדרי 3G/4G.

דו”ח של Dell SecureWorks: נחשפה רשת של פרופילים מזוייפים בלינקדאין; החשד: האקרים מאיראן משתמשים בהם ליצירת קשרים (באמצעות “social engineering”) עם קורבנות פוטנציאליים ברחבי העולם.

וושינגטון פוסט: לראשונה עצרה סין מספר האקרים סינים עפ”י בקשה של ארה”ב; המעצר בוצע שבוע/שבועיים לפני ביקורו האחרון של נשיא סין בוושינגטון.

דיווח: חברת Dell מציעה לחברת EMC קרוב ל- 30 דולר למנייה, בעיסקת מיזוג/השתלטות אשר עשוייה להסתכם בכ- 50 מיליארד דולר; דיווחים קודמים דיברו על 27 דולר למנייה.

TechCrunch: חברת Dell הגישה מסמכים להנפקה ציבורית IPO של יחידת אבטחת הסייבר שלה SecureWorks, מבלי לתת לכך פרסום.

וול סטריט ג’ורנל: מגעים למיזוג בין Dell לבין EMC ; לא ברור אם המדובר במיזוג מלא או בהשתלטות חלקית על EMC והאם בוודאות תושג עיסקה.

חברת המחקר IDC: ההוצאות על טכנולוגיות מובייל ברחבי העולם יסתכמו ב- 1.2 טריליון דולר ב- 2019 לעומת 901 מיליארד דולר ב- 2014.

גרטנר: מכירות המוליכים-למחצה בעולם צפויות לקטון ב- 0.8%(-) ב- 2015 ל- 337.8 מיליארד דולר; הירידה הראשונה בהכנסות מאז 2012; התחזית הקודמת הייתה לגידול של 2.2%.

דיווח: מנכ”ל BlackBerry רוצה למכור 5 מיליון סמרטפונים בשנה כדי שהחברה תהיה ריווחית; רמז: אם הדבר לא יקרה החברה עשוייה לנטוש התחום לחלוטין; בסוף 2015 צפוייה החברה להשיק את BlackBerry Priv מבוסס- Android.

מכון המחקר היוקרתי Chatham House בלונדון: גובר הסיכון ל”התקפת סייבר רצינית” על מתקני אנרגיה גרעינית ברחבי העולם; התשתית הגרעינית האזרחית במרבית המדינות אינה ערוכה היטב להתגוננות מפני התקפות כאלה.

התאחדות תעשיית המוליכים-למחצה SIA: ירידה קלה [0.5%(-)] מכירות המוליכים-למחצה אוגוסט 2015 לעומת החודש שקדם לו, ל- 27.7 מיליארד דולר וירידה של של 3%(-) לעומת אוגוסט 2014.

בכנס Symposium/ITxpo השנתי של חברת המחקר Gartner המתקיים השבוע באורלנדו: הוצאות ה- IT העולמיות ב- 2016 יסתכמו ביותר מ- 3.6 טריליון דולר, גידול של 1.5% לעומת 2015; ההוצאות על חומרת Internet of Things, IoT יהיו 2.5 מיליון דולר בכל דקה בשנה הבאה; היקף המסחר הדיגיטלי העולמי מידי שנה עומד כיום על 1 טריליון דולר.

בכנס Symposium/ITxpo השנתי של חברת המחקר Gartner המתקיים השבוע באורלנדו: בתוך חמש שנים יתחברו 1 מיליון מכשירים חדשים לאינטרנט בכל שעה.

בכנס Symposium/ITxpo השנתי של חברת המחקר Gartner המתקיים השבוע באורלנדו: ב- 2017 ארגון IT טיפוסי יוציא עד 30% מהתקציב שלו על סיכונים, אבטחה ותאימות ויקצה 10% מכוח האדם שלו למטרות הללו [פי שלושה מאשר 2011].

מיקרוסופט: מערכת ההפעלה Windows 10 מותקנת כיום ביותר מ- 110 מיליון מחשבים אישיים וטבלטים לעומת 75 מיליון לפני חודש; שיווק מערכת ההפעלה החדשה החל ב- 29.7.2015.

דיווח: קבוצת התקשורת המצרית Orascom (המתפעלת את חברת הסלולר הלבנונית Alfa) פנתה אל מועצת השורא (Shura Council) בתלונה בדבר פסילתה מהתמודדות על מכרז הסלולר בלבנון.

סקר בינלאומי חדש של CA Technologies: אימוץ נרחב של טרנספורמציה דיגיטלית: ניצול טכנולוגיה ותקשורת לשינוי היבט אחד או יותר של העסק כדי להשיג מצב של מוכנות דיגיטלית.

מחקר בביה”ח הנרי פורד בדטרויט: בני נוער הגולשים באינטרנט לפחות 14 שעות בשבוע נמצאים בסיכון ללחץ דם גבוה; מחקר ראשון בתחומו אך מצטרף למחקרים אחרים המצביעים על קשר בין הזמן המוקדש לאינטרנט לסיכונים רפואיים אחרים (דוגמת התמכרות, חרדה, דיכאון, השמנה ובידוד חברתי).

להלן ריכוז המכרזים/הפטורים ממכרזים/בקשות לקבלת מידע שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

בקשה של משרד ראש הממשלה/אגף תקציבים ופרויקטים לפטור ממכרז בהתקשרות המשך עם עמותת “המפעל הלאומי לפיתוח חברתי” במסגרת פרוייקט “מחשב לכל ילד” לשנת 2016 בהיקף 9.25 מיליון ₪.

משרד הבריאות מבקש להתקשר בפטור ממכרז עם חברת SAP ישראל עבור רישוי קיים ועתידי של SAP Manage בהיקף כספי של 49 מיליון ₪ לחמש שנים.

שב”ס פירסם בקשה לקבלת מידע (RFI) ליישום פורטל ספקים בשב”ס עבור יחידות פנים ארגוניות שונות המשתמשות במערכות לוגיסטיות ייעודיות שאינן במסגרת מערכת המרכב”ה הממשלתית.