סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (לשבוע שהסתיים ב- 4 ביולי 2015)

06:14 05.07.2015

קטגוריות: כללי

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שחלף ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

חברת Preqin: השקעות הון סיכון בעולם הסתכמו ברבע השני של 2015 ב- 34 מיליארד דולר לעומת 29 מיליארד דולר ברבע הראשון של השנה; השקעות קרנות הון סיכון במחצית הראשונה של שנה זו גדולות ב- 48% בהשוואה למחצית הראשונה של 2014 ו- 145% יותר מהמחצית הראשונה של 2013.

סטרטג’י אנליטיקס: ב- 2017 תדיח הודו את ארה”ב מהמקום השני (אחרי סין) בשוק הסמרטפונים העולמי שיגיע באותה שנה ל- 1.7 מיליארד יחידות לעומת 1.5 מיליארד יחידות ב- 2015.

מגזר הטלקום האיטלקי רשם ירידה של 5%(-) בהכנסות בשנת 2014

נחתם הסכם רשמי בברלין בין הנהלת CeBIT לבין ICTswitzerland: שווייץ תהיה “המדינה השותפה” של תערוכת סביט 2016 שתתקיים במארס 2016; לפי EITO: גידול של 5.5% בשוק התוכנה השווייצי וגידול של 3.3% בשוק שירותי ה- IT במדינה ב- 2015.

הנציבות האירופית [European Commission] חונכת אתר חדש בשם Startup Europe המוקדש לחברות הזנק אירופאיות; המטרה: חיזוק הסביבה העסקית עבור יזמי אינטרנט ו- ICT לקידום הרעיונות והעסקים שלהם ביבשת.

פורסטר ריסרץ’: משתמשי סמרטפונים בארה”ב מקדישים יותר זמן ליישומוני פייסבוק מאשר ליישומוני גוגל.

דיווח: לאחר שהכחישה וטענה כי אינה מנטרת ומחזיקה באופן לא חוקי מידע של קבוצות זכויות אדם בריטיות, ממשלת בריטניה מודה כי עשתה זאת לגבי ארגון זכויות האדם הבינלאומי Amnesty International שמשרדו הראשי ממוקם במדינה.

במסגרת התוכנית לפיצול לשתי חברות נפרדות: חברת HP הגישה רשמית לרשות לניירות ערך האמריקנית [SEC] את הניירת הדרושה [Form 10] כדי לרשום את HP Enterprise  כחברה עצמאית.

דיווחים: משטרת עזה סגרה בהוראת התובע הכללי בממשלת החמאס את משרדי חברת הסלולר Jawwal [חברה-בת של תאגיד התקשורת הפלסטיני Paltel] בשל “השתמטות מתשלום מס”

דיון ראשון של וועדת הכנסת לזכויות הילד: גלעד בנט היועץ המשפטי במשרד לביטחון פנים: במחצית הראשונה של 2015 דווחו 1,154 מקרים של קטינים שהיו מעורבים בעבירות אינטרנט, בעיקר בעבירות של מוסר, סמים וסדר ציבורי; נסגרו עשרות אתרים שמכרו סמי פיצוציות לילדים ולבני נוער.

וול סטריט ג’ורנל: עם העמקת המשבר היווני, האירופים משקיעים בזהב ובמטבע הוירטואלי Bitcoin; מחירי שניהם עלו לאחרונה כשלגבי ביטקוין מדובר בגידול של 300%.

ה- FBI חוקר התקפה חדשה נוספת על תשתית סיבים אופטיים באיזור המפרץ בסן פרנסיסקו; הפגיעה בשירות האינטרנט מגיעה עד לעיר סיאטל.

יו”ר וועדת החינוך של הכנסת בסיכום דיון בנושא ניסוי לא מבוקר – חיוב הורי תלמידים לרכוש טבלטים כעזר לימודי: משרד החינוך רץ קדימה מידי, פעל בניגוד לחוק ולהוראות הוועדה; וועדת החינוך קוראת למשרד להפסיק לאלתר את הניסוי, להתחיל בפיילוט ובמקביל לערוך מחקר בנושא ודורשת לקבל תגובת המשרד; יתקיים דיון מעקב בנושא.