סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (שהסתיים ב- 31 באוקטובר 2015)

19:16 31.10.2015

קטגוריות: כללי

תגים: ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

העיתון וול סטריט ג’ורנל דיווח ב- 29 באוקטובר 2015 כי חברת Google תשלב בשנת 2017 את מערכת ההפעלה Chrome OS [המיועדת למחשבים אישיים ובעיקר למחשבים ניידים הנקראים Chromebooks] עם מערכת ההפעלה הניידת Android למערכת הפעלה אחידה. הדבר מעיד על הדומיננטיות הגוברת של מחשוב נייד [mobile computing].

חב’ IMPERVA הישראלית: קיים גידול מתמשך בפעילות botnet להשתלטות על מצלמות טלוויזיה במעגל סגור (CCTV) ובאמצעותן להפעיל התקפות מניעת שירות מבוזרות (Distributed Denial of Service, DDoS).

חברתMonaco Telecom  טוענת ליישום הראשון באירופה של LTE-Advanced Category 9 [בשיתוף עם חברת Huawei]; החברה ממונקו חנכה שירותי LTE-A בתחילת השנה ומציעה כיום מהירות של 223 Mbps; עם השדרוג תוכל להציע בשנה הבאה מהירויות של 450 Mbps.

חברת הסלולר הפלסטינית השנייה Wataniya Palestine Mobile Telecommunications WATANIYA: ירידה של 21.88%(-) בהפסד הנקי: הפסד נקי של 8.33 מיליון דולר בתשעה החודשים הראשונים של 2015 לעומת 10.67 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב- 2014.

חברת Yahoo ממנה מנהל אבטחת מידע [Chief Information Security Officer, CISO] חדש: השלישי שנבחר לתפקיד זה בתוך פחות משישה חודשים.

חב’ האבטחה Trend Micro: קבוצת ריגול סייבר רוסית (הנוהגת לתקוף מוסדות ממשלתיים בקרב המדינות החברות ב- NATO) ניסתה להסתנן לחקירה הבינלאומית של התרסקות המטוס המלזי [Malaysia Airlines Flight 17, MH17] שטס מאמסטרדם לקואלה לומפור והתרסק בגבול אוקראינה-רוסיה ביולי 2014.

חבר קונגרס אמריקני: רשת תקשורת ליחידות צבאיות וביון אמריקניות [Distributed Common Ground System, DCGS] לא הייתה תפעולית בזמן ההפצצה השגוייה של האמריקנים ב- 3.10.2015 את בית-החולים באפגניסטן שהופעל ע”י חברי “רופאים ללא גבולות” וגרמה למותם של 23 אנשים;  טרם ברור אם להשבתת המערכת הייתה השפעה ישירה על החלטת התקיפה המוטעית.

האיחוד האירופי: משתמשי פס-רחב במדינות האיחוד מקבלים רק 75% ממהירויות ההורדה המובטחות בפרסומים של ספקי השירות; נמשכת הירידה בעלויות הפס-הרחב.

בביקור במטה חברת התקשורת הרב-לאומית Telenor שבסיסה בנורבגיה אמרה Erna Solberg  ראש ממשלת נורבגיה שעל נשים למלא יותר תפקידים בכירים בחברות במדינה מאשר מספרן כיום; רק 3 מתוך 21 המנהלים הבכירים של טלנור – נשים.

סקר חדש: הכנסות חברות שירותי הטלקום הגרמניות צפויות לרדת ב- 1%(-) ב- 2015 ל- 57.9 מיליארד אירו.

דו”ח חצי-שנתי של IDATE: ההכנסות העולמיות של שירותי הטלקום יגדלו מ- 1,097 מיליארד דולר ב- 2014 ל- 1,219 מיליארד דולר ב- 2019 (גידול שנתי ממוצע מצטבר של 2.1%).

להלן ריכוז המכרזים/הפטורים ממכרזים/בקשות לקבלת מידע שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

משרד ראש הממשלה מפרסם מכרז פנימי לתפקיד ראש אגף (מדיניות ותכנון) ביחידת הממונה על היישומים הביומטריים. מועד הגשה אחרון: 2.11.2015.

בקשה לפטור ממכרז: משרד הבריאות/dbMOTION [בהיקף כספי של עד 3.7 מיליון ₪ לשנת 2016].

בקשה לפטור ממכרז: משרד הבריאות/בריזומטר [בהיקף כספי של 3.9 מיליון ₪ לשלוש שנים; מע’ מחשוב לניטור נתונים בריאותיים בזמן אמת והצלבתם מול נתונים סביבתיים ומחקר על הקשרים בין תופעות סביבתיות ובריאותיות].