סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (שהסתיים ב- 30 באפריל 2016)

21:48 30.04.2016

קטגוריות: כללי

תגים:

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ בית-המשפט העליון קיבל בקשת רשות ערעור של רשות המסים נגד רו”ח עופר מינרב לגבי תובענה ייצוגית על גביית תשלומים שלא כדין ממייצגי נישומים (רואי חשבון, עורכי דין ויועצי מס) בגין התחברות ושימוש במערכת שירות עיבודים ממוכנים (שע”מ); למרות ביקורת על התנהגות רשות המסים, העליון מעניק לה ארכה עד 8.8.2016 כדי להתאים את מע’ המחשוב שלה לביצוע השבה של 40 מיליון ₪ כספי ציבור.

■ אנליסטים: המכירות של Apple’s Watch היו גדולות יותר ממכירות ה- iPhone בשנה הראשונה למכירות [שהסתיימה בראשון, 24.4]: מכירות השעון החכם הסתכמו בכ- 12 מיליון יחידות (במחיר ממוצע של 500 דולרים = עסק של 6 מיליארד דולרים) לעומת מכירות של 6 מיליון אייפונים בשנה הראשונה לתחילת שיווקו.

■ אמו של Perry Cohen  נער בן 14 מפלורידה שנעלם במסע דיג עם חבר מבקשת מפרקליט המדינה לכפות על משפחת הצעיר השני למסור את האייפון שלו למומחים בתקווה שניתן יהיה לדלות מידע מהסלולר לגבי היעלמות בנה; האייפון נמצא בסירה שאותרה באוקיינוס האטלנטי ליד ברמודה; אביו של הנער השני לא מאפשר לחוקרי Florida Fish and Wildlife Conservation Commission לבדוק את האייפון.

■ סימנטק: יותר ממחצית מיישומוני הקמפיינים הפוליטים של המתמודדים בבחירות המקדימות בארה”ב שולחים נתונים אישיים כשהם לא מוצפנים וחושפים מספרי טלפון, מיקום והעדפות פוליטיות בפני האקרים.

■  חוקר אבטחה אמריקני גילה מחדל אבטחה חמור: מסד נתוני מצביעים הכולל פרטים אישיים  (שמות, כתובות, תאריכי לידה ומספרי ת.ז.) של 87 מיליון מקסיקנים היה נגיש לכל באינטרנט; בעקבות הגילוי נתוני הבוחרים המקסיקנים הוסרו מהרשת.

■ וול סטריט ג’ורנל: דו”ח חדש קובע שמממני טרור שהוכנסו ל”רשימה שחורה” של משרד האוצר האמריקני עדיין פעילים במדיה החברתית, בגיוס כספים ותומכים.

■ גרטנר: הוצאות האבטחה על ה- Internet of Things יסתכמו ב- 348 מיליון דולר ב- 2016, גידול של 23.7% לעומת 2015 ו- 547 מיליון דולר בשנת 2018.

■ וול סטריט ג’ורנל: ה- FBI אינו מתכוון להודיע ל- Apple מהי הפירצה שנמצאה ב- iPhone 5c  של הרוצח מסן ברנרדינו; הארגון יודע להשתמש בכלי שרכש לביצוע הפריצה למכשיר אך אינו יודע בפרוטרוט ובצורה מדוייקת כיצד המכשיר עובד.

■ שר התקשורת של הודו: החל משנת 2017 כל הסלולרים שיימכרו במדינה יחוייבו לכלול כפתור התראת מצוקה (לאור ריבוי מקרי האונס וההטרדות נגד נשים); מ- 2018 יכללו כל הניידים גם מערכות ניווט GPS.

■ וירוס מחשבים נמצא בכור גרעיני ב- Gundremmingen (מדינת באוואריה בגרמניה); הרשויות טוענות כי אינו בעל סיכון לציבור או לעובדים במקום.

■  James Comey  ראש ה- FBI בכנס אבטחת מידע ב- Georgetown University בשלישי (26.4): בקרוב יוחלט האם לדווח לבית הלבן כיצד נפרץ אייפון של הרוצח מסן ברנרדינו; הדבר עשוי, בסופו של דבר, לחשוף בפני Apple את נקודת התורפה במכשיר.

■ דו”ח של חברת המחקרIDC Financial Insights : הוצאות ה- IT של תעשיית השירותים הפיננסיים בעולם ב- 2016 יסתכמו ב- 480 מיליארד דולר; הנתח הגדול ביותר יהיה הוצאות ה- IT של הבנקים שיגיעו השנה ל- 275 מיליארד דולר; ההוצאות על ניהול סיכונים בקרב שירותים פיננסיים יגיע השנה ל- 85 מיליארד דולר.

■ דיווח: Danish Anonymous  מתפצלים ומתנתקים לחלוטין מהארגון-האם AnonHQ; לדברי Anonymous DK, ההתנהגות וקבלת ההחלטות של הארגון-האם התרחקו ממה שמצופה מהם ברחבי העולם.

 חברת המחקר IDC: ברבע הראשון של 2016 נמכרו 334.9 מיליון סמרטפונים בעולם לעומת 334.3 מיליון יחידות ברבע הראשון של 2015: הגידול הקטן ביותר (בהשוואה שנתית לרבעון המקביל) אי-פעם.

להלן ריכוז המכרזים/הפטורים ממכרזים/בקשות לקבלת מידע שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

■ משרד האוצר/החשכ”ל/מינהל הרכש הממשלתי: מכרז לאספקת שירותי תשתית לקישור לרשת האינטרנט עבור משרדי הממשלה, תוך בניית “רשימת ספקים רשומים” ועריכת תיחור דינמי מקוון ביניהם כל תקופה.