סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (שהסתיים ב- 3 בינואר 2016)

18:14 02.01.2016

קטגוריות: כללי

תגים: ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

בג”ץ דחה היום [31.12.2015] עתירה [8728/15] נגד בנימין נתניהו: “בעתירה זו מבקש העותר כי נורה לראש הממשלה ולנגידת בנק ישראל להקצות משאבים לרכישת חברת  Nobel Energy וזאת מחשש שגורמים עויינים ישתלטו על חברה זו, ובכך תפגענה עתודות הגז של מדינת ישראל”.

ממשלת ישראל תצביע ביום ראשון (3.1.2016) על מינויו של ברוך (בוקי) כרמלי לתפקיד ראש הרשות הלאומית להגנת הסייבר לשלוש שנים עם אופציה לשנתיים נוספות; ועדת המינויים בחנה ביום ראשון האחרון את מועדותו של כרמלי ואישרה אותה; נערך לו הסכם ניגוד עניינים שכבר חתם עליו.

דווח מיידי של בזק לבורסה (30.12.2015): נגד החברה-הבת בזק בינלאומי הוגשה בביהמ”ש המחוזי מרכז תובענה (+ בקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) בטענה כי בזק בינלאומי חייבה לקוחות המנויים לתכנית חיוג לחו”ל, ב”תעריף פרימיום” הגבוה מהתעריף המוסכם והקבוע בתכנית ההתקשרות וכי בזק בינלאומי החריגה מתחולת התכנית, יעדים נייחים בחו”ל והגדירה אותם כ”יעדי פרימיום”, ללא בסיס ותוך הטעיית הלקוחות; התובעים לא ציינו סכום התובענה כנגד בזק בינלאומי; בזק בינלאומי לומדת את פרטי התובענה והבקשה לאשרה כייצוגית ואין באפשרותה ו/או באפשרות החברה להעריך, בשלב זה, את סיכוייהן.

בג”ץ לא נעתר להוציא צו ביניים בעתירה נוספת [8493/15] של אסף אשר ודוד בנינו שהוגשה נגד שר התקשורת, משרד התקשורת ושורה ארוכה של חברות טלקום ועניינה “שירותי פרימיום”; השופט סלים ג’ובראן: העתירה תידון בפני הרכב של 3 שופטים.

מטה הסייבר הלאומי במשרד רוה”מ מפרסם קול קורא לקבלת מידע על מסוגלות לביצוע פרוייקטים מדינתיים ומגזריים בהגנת הסייבר (כדי לספק מידע מדוייק ועדכני לפניות המתקבלות מגורמים שונים בעולם לגבי יכולות כאלו).

מנכ”ל משרד התקשורת שלמה פילבר מפרסם היום (27.12.2015) הנחיות בנושא “מדיניות הטיפול בתלונות הציבור – משרד התקשורת”.

משרד התקשורת מפרסם שני שימועים בנושאי דואר: שימוע “הוראת מינהל – פתיחת מרכזי חלוקת הדואר” ושימוע “פתיחת ענף הדואר לתחרות 2016”.

הממונה על היישומים הביומטריים במשרד ראש הממשלה פירסם שינוי לו”ז לגבי הקול קורא שלו לחברות הסלולר בארץ בנושא “בדיקת היתכנות לשימוש בכרטיסי USIM לצורך אימות אלקטרוני ממכשירי טלפון ניידים”.

וול סטריט ג’ורנל: חברת EMC צפוייה לפטר מספר לא ידוע של עובדים במסגרת תוכנית ההתארגנות-מחדש שלה שתכלול צעדים נוספים מעבר לקיצוץ במספר העובדים, וזאת בעקבות רכישתה בידי חברת Dell.

וועדת הכספים אישרה ב- 29.12.2015 פה אחד את חוק “האנג’לים” לעידוד חברות סטארט-אפ ישראליות; הצעת חוק מקנה תמריצים למשקיעים בחברות הזנק בראשית חייהן; החוק ייכנס לתוקף ב- 1 בינואר 2016 והוא מתקן חוק קיים שאושר זה מכבר בהוראת שעה ב- 2011 ומוסיף עליו. גם חוק זה יהיה בהוראת שעה עד ל- 31 בדצמבר 2019.

ועדת הכספים בכנסת אישרה ב- 28.12.2015 תקנות המפחיתות משמעותית את גובה אגרות התדרים שמשלמות חברות העושות שימוש בתדרים לצורך תקשורת אלחוטית: חברות סלולר, תחנות רדיו, טלוויזיה וכד’; עוד אישרה הוועדה כי חברות העושות שימוש בתדרים ושממוקדמות בפריפריה ישלמו אגרות מופחתות אף יותר; האגרות ומבנה האגרות הקיים בישראל נקבעו לפני למעלה מ- 20 שנה.

מליאת הכנסת אישרה ב- 28.12.2015 בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לקידום השקעות בחברות הפועלות בתחומי הטכנולוגיה העילית (היי-טק) (תיקוני חקיקה); בין עיקרי התיקון: מימון המונים, הקלות והתאמות בדרישות הגילוי בתשקיף ובדיווח השוטף ובדרישות ממשל תאגידי והקמת קרנות טכנולוגיה עילית נסחרות.

בדיון בוועדת הכנסת לפניות הציבור אמרה המפקחת על הבנקים בבנק ישראל: נדרוש מהבנקים לתת מענה לאוכלוסיות שמתקשות עם השינויים הטכנולוגיים; המדיניות שלנו היא לאפשר את הטכנולוגיה אבל אנחנו גם דורשים לתת מענה לאוכלוסיות החלשות, דרשנו מכל בנק לקבוע מדיניות לגבי פריסת הסניפים, המכשירים האוטומטיים, לתגבור מוקדים טלפונים וגם לחינוך דיגיטלי. אנחנו כפיקוח ננחה את הבנקים ונדרוש שהם יתנו מענה לאוכלוסיות שמתקשות עם השינוי.

להלן ריכוז המכרזים/הפטורים ממכרזים/בקשות לקבלת מידע שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

משטרת ישראל: בקשה לקבלת מידע (RFI) ובקשה להדגמה (RFD) של מצלמות זעירות עצמאיות המיועדות לנשיאה על הגוף ומיועדת לשימוש של משטרות וגורמי ביטחון לצורך תיעוד פעילויות משטרתיות אל מול האזרחים.

המוסד לביטוח לאומי: מכרז לרכישת מערכת לניטור וניהול אירועי אבטחת מידע  וסייבר [Cyber Monitoring and Management System, CMMS או Security Information Management-Security Operation Center, SIM/SOC] לרבות התקנתה, הטמעתה במוסד, תחזוקתה  השוטפת, עדכונה השוטף, עדכון גרסאות תוכנה ותמיכה מקצועית.

רכבת ישראל: מכרז ליישום, הטמעה, תפעול ותחזוקה של מערך להפרדת רשתות פנימיות בתשתית התקשורת של הרכבת  לרבות עמידה בתקני PCI; הרכבת מעוניינת להתקשר עם ספק אחד לכל היותר בכדי ליצור הפרדת רשתות (סגמנטציה( פנימית על גבי תשתית תקשורת הנתונים המרחבית (WAN) של הרכבת, ליישם מערכות אבטחה וניהול האבטחה ברשת הארגונית ולקבל שירותים נלווים.

באישור החשכ”לית: התקשרות המשך של החטיבה לחשבונאות ודיווח בחשכ”ל להרחבת ולהארכת ההתקשרות עם חברת SAP ישראל בע”מ לאספקת תשתית ממשלתית רוחבית ממוחשבת לניהול התהליכים הקשורים לכספים, רכש, נכסים והתחייבויות, משאבי אנוש, מלאי, תמיכות, ניהול סיכונים ועוד; היקף כספי: יותר מ- 148 מיליון ₪ כולל מע”מ. משך ההתקשרות 10 שנים + אופציה ל- 5 שנים נוספות.