סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (שהסתיים ב- 27 בפברואר 2016)

08:18 28.02.2016

קטגוריות: כללי

תגים: ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ יו”ר הכנסת וסגנים החליטו היום (22.2) להעביר לדיון בוועדת הכלכלה את ההצעות ל’דיון מהיר’ שהגישו הח”כים מיכל בירן, אורי מקלב ונורית קורן בנושא “סכסוך העבודה בחברת התקשורת פרטנר”.

■ ערוץ 10: הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן (במשרד הכלכלה והתעשייה) קנסה את חברות הסלולר פרטנר תקשורת [324 אלף ש”ח], סלקום ישראל ופלאפון תקשורת [600 אלף ש”ח] בגלל תשתיות דור רביעי [4G] שהן מספקות בפועל במיוחד בפריפריה ביחס לפרסומיהן.

■ משרד התקשורת מפרסם היום (25.2) תזכיר חוק: הצעת חוק השידור הציבורי (תיקון), התשע”ו – 2016: “תאגיד השידור הישראלי אינו ערוך להתחיל לשדר ביום התחילה.  על כן מוצע לתקן את הסעיף ולקבוע שיום התחילה יהיה ב- 30.9.2016. בנוסף, מוצע להקנות לשר התקשורת סמכות, בהסכמת שר האוצר,  לדחות את יום התחילה בשישה חודשים נוספים אם הוא נוכח שהתאגיד אינו ערוך להתחיל את שידוריו ביום התחילה המוצע בהצעת החוק”.

■ המכון הישראלי לייצוא ולשיתוף פעולה בין-לאומי בכנס ותערוכת Mobile World Congress  2016 בברצלונה: ישראל ייצאה ב- 2015 מוצרים וטכנולוגיות בתחום התקשורת בהיקף של כ- 3.5 מיליארד דולר, מתוכם 2 מיליארד דולר ציוד תקשורת ו- 1.5 תוכנות לתקשורת (לא כולל יצוא של חברות הזנק בתחום התקשורת).

■ יצרנית קוראי טביעות אצבעות Vkansee הדגימה בכנס ותערוכת Mobile World Congress  2016 בברצלונה:  אצבע “מזוייפת” עשוייה מחימר יכולה לשטות ולהערים על חיישני ט.א. בסמרטפונים.

■ דו”ח Mobile Economy של ארגון GSMA המתפרסם בכנס ותערוכת Mobile World Congress  2016 בברצלונה: תעשיית המובייל תרמה 3.1 טריליון דולר לכלכלה העולמית ב- 2015 (או 4.2 מהתמ”ג העולמי); מספר מנויי הסלולר הייחודיים – 4.7 מיליארד בסוף 2015 (או 63% מאוכלוסיית העולם); ב- 2020 יהיו 5.6 מיליארד מנויים ייחודיים (יותר מ- 70% מאוכלוסיית העולם).

■ דו”ח Mobile Economy של ארגון GSMA המתפרסם בכנס ותערוכת Mobile World Congress  2016 בברצלונה: מספר חיבורי 4G חצה את רף 1 מיליארד מתוך 7.3 מיליארד חיבורי המובייל בסוף 2015; ב- 2020 יהיה שליש מכלל כ- 9 מיליארד חיבורי המובייל; בסוף 2015 היו בעולם 451 רשתות LTE ב- 151 מדינות (כמחציתן  בעולם המתפתח).

■ דו”ח Mobile Economy של ארגון GSMA המתפרסם בכנס ותערוכת Mobile World Congress  2016 בברצלונה: סמרטפונים היוו 45% מכלל  חיבורי המובייל ב- 2015 (לעומת 8% ב- 2010); בחמש השנים הקרובות יתווספו 2.6 מיליארד חיבורי סמרטפונים;

■ דו”ח Mobile Economy של ארגון GSMA המתפרסם בכנס ותערוכת Mobile World Congress  2016 בברצלונה:  היקפי נתונים ניידים יגדלו בשיעור גידול שנתי מצטבר של 49% בחמש השנים הקרובות (גידול של יותר מפי שבעה).

■ דו”ח State of Connectivity 2015 של Facebook: כ- 3.2 מיליארד איש (43% מאוכלוסיית העולם) השתמשו באינטרנט, נכון לסוף 2015, לעומת 2.9 מיליארד איש בסוף 2014.

■ חברת Check Point Software Technologies  הישראלית ו- IBM Security  העולמית הכריזו היום (25.2) על הקמת Threat Prevention Alliance; גישת שיתופיות [Collaborative] חדשה למניעת פשיעת סייבר תכלול שיתופיות במידע על איומים ואינטגרציה של טכנולוגיות ושירותים.

■ מבזק חדשות עכשיו בוול סטריט ג’ורנל: Foxconn מודיעה כי היא דוחה בינתיים את חתימת הסכם הרכישה של Sharp; זאת בשל מידע שגילתה שארפ רק אתמול וכי מדובר ברשימה ארוכה של סיכונים פיננסיים עתידיים.

■ דיווח: מועצת המנהלים של  Sharp אישרה את הצעת הרכש של Foxconn Technology Group  בהיקף 6.24 מיליארד דולר; אחד המקרים הבודדים בו מותג יפני מוביל נמכר לרוכש זר.

■ מארק צוקרברג מנכ”ל Facebook וג’ק דורסי מנכ”ל Twitter – היעדים החדשים של האקרים של דאעש; קבוצת ההאקרים Sons Caliphate Army פירסמו סרטון ביוטיוב בו הם תוקפים את השניים בשל הכוונה לסגור חשבונות של אנשי הארגון.

■ חברת המחקר  IDC: שוק הרובוטיקה לצורכי עבודה בתעשיות ורטיקליות שונות יסתכם ב- 135.4 מיליארד דולר ב- 2019 לעומת 71 מיליארד דולר ב- 2015 [שיעור גידול שנתי מצטבר של 17% בשנים 2015-2019].

■ בבי”ס באסטוניה החלו בפרוייקט ניסיוני לתלמידים: הוראת תחום אבטחת הסייבר וכיצד להתגונן מפני התקפות סייבר; המדינה הייתה נתונה להתקפות האקרים רוסיים בעבר והיא נחשבת למתקדמת בתחום המקוון.

■ אימרקטר: נמשך הגידול הדו-ספרתי של Instagram: השנה 89.4 מיליון אמריקנים ישתמשו בשירות (34.1% ממשתמשי הסלולר); בשנה הבאה 51.8% ממשתמשי הסלולר ישתמשו בשירות.

■ סקר חדש בארה”ב שנערך ע”י Google בהזמנת Piper Jaffray: המאבק בין Apple לבין משרד המשפטים האמריקני וה- FBI (בנושא פריצה למכשיר האייפון של מבצע הרצח בסן ברנרדינו) לא פגע עד כה בתדמית של החברה בעיני הציבור האמריקני.

■ טים קוק מנכ”ל Apple במייל הבוקר לעובדיו (בנושא העימות מול המימשל לגבי פריצה לאייפון של מבצע הרצח בסן ברנרדינו): תודה עבור תמיכתכם; הסירוב של אפל לשת”פ קשור לחרויות אזרחיות; מדובר בתפיסה מוטעית משום שאפל לא פרצה אי-פעם מכשירים עבור המימשל; קורא להסרת הדרישה של ה- FBI.

■ דירוג ה- World’s Most Admired Companies של המגזין Fortune: במקום הראשון – Apple; שנייה – Alphabet/Google ; שלישית –  Amazon; פייסבוק – 14; מיקרוסופט – 17; חברת IBM – מקום 32.

■ דונאלד טראמפ קורא להחרים את Apple עד שתסייע לחקירה; במשאל קוראים הציבור דווקא מצדד בעמדת החברה מול משרד המשפטים וה- FBI לגבי אי-פריצה לאייפון של הרוצח מסן ברנרדינו.

■ ג’וניפר ריסרץ’: מספרם של המשתמשים בשירותי mHealth/Mobile Health יגיע ב- 2020 ל- 157 מיליון איש לעומת 50 מיליון בשנת 2015.

■ סקר בארה”ב: צרכנים משתמשי מובייל מעדיפים את הטלפון  כאשר הם מתקשרים לחברות; יישומוני מובייל ורשתות חברתיות הם ערוצי שירות לקוחות מועדפים פחות.

■ חברת המחקר IDC: שוק המחשוב הלביש [Wearables] גדל ב- 126.9% ברבע הרביעי של 2015 וב- 171.6% בשנת 2015 כולה; את הגידול הניעה הפופולריות הגוברת של צמידים למדידת כושר (Fitness Trackers) ושל שעונים חכמים [Smartwatches] ובעיקר Apple Watch.

■ יותר תמיכה במשרד המשפטים האמריקני מאשר בחברת Apple בנושא פריצה למכשיר האייפון של מבצע הרצח בסן ברנרדינו, לדברי PEW.

■ מאז תחילת השנה פועל ב-  SAP – לראשונה – מנהל אבטחה ראשי [Chief Security Officer]; ההכרזה על המינוי הייתה רק היום (24.2), באותו הזמן שמתפרסם דו”ח חמור של Ponemon Institute/Onapsis המבקר סיכוני אבטחה של יישומוני SAP והעובדה שמנהלים בכירים בחברות ממעיטים במשמעות הסיכונים בשל כך.

להלן ריכוז המכרזים/הפטורים ממכרזים/בקשות לקבלת מידע שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

■ חברת דואר ישראל מפרסמת שני מכרזים חדשים: מכרז לסקר סיכוני אבטחת מידע ומכרז לרשימת ספקים בתחום ערוצי התקשוב.

■ בנק ישראל:  מכרז פומבי ממוכן עם שלב מיון מוקדם להתקנה והטמעה של מערכת הגנה אלקטרונית.

■ בנק ישראל: מכרז פומבי ממוכן לרכישה ותחזוקה של מוצרי חברת Red Hat.

■ מפעל הפיס: מכרז לתחזוקה רישוי ותמיכה למוצרי Red Hat.

■ התקשרות בפטור ממכרז: משרד ראש הממשלה/חברת DIT [מתן שירותי ייעוץ למטה הסייבר הלאומי].