סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (שהסתיים ב- 21 בנובמבר 2015)

19:16 21.11.2015

קטגוריות: כללי

תגים: ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

קול ישראל: מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף יואב מרדכי חתם על הסכם עם הממונה על העניינים האזרחיים ברשות הפלסטינית חוסיין א-שייח’ המתווה את פריסת רשת הדור השלישי הסלולרית בשטחי הרשות; ההחלטה על כך התקבלה לאחר בחינה מקיפה של גורמי הביטחון ולאחר שהושלמה עבודת מטה מקצועית עם משרד התקשורת של ישראל.

וול סטריט ג’ורנל: לאחר ההתקפות הרצחניות בפאריס, חברות מבצעות הערכה-מחדש של מדינויות הנסיעה של עובדיהן לוועידות ופגישות עבודה בצרפת; סקר חדש מהשבוע: ביטולים של נסיעות לצרפת ו/או אירופה בעתיד הקרוב.

לאחר ההתקפות הרצחניות בפאריס: חברות סלולר אמריקניות הכריזו על שיחות לצרפת ללא תשלום למנוייהן; תנאי ההטבה משתנים מחברה לחברה.

מנכ”ל מיקרוסופט; שנת 2015 היא ‘שנה קשה’ בתחום אבטחת הסייבר; התרומה המשמעותית ביותר של החברה לאבטחת סייבר: שדרוגי חינם ל- Windows 10; החברה הקימה ‘חדר מלחמה’ [Cyber Defense Operations Center] במטה שלה ובו מומחי אבטחה שהוכשרו “להגן, לאתר ולהגיב בזמן אמת על איומים”.

מיקרוסופט מוציאה כיום יותר מ- 1 מיליארד דולר על מו”פ בתחום אבטחת הסייבר [קרוב לסכום ש- Symantec משקיעה בתחום], יותר מ- 1% מהמכירות השנתיות שלה וכ- 8.33% מכלל הוצאות המו”פ שלה בשנה הפיסקלית 2015.

נתונים חדשים של Internet and Mobile Association of India: הודו צפוייה לעקוף בדצמבר 2015 את ארה”ב כבעלת אוכלוסיית משתמשי האינטרנט בשנייה בגודלה בעולם, אחרי סין; השימוש באינטרנט גדל בעקבות הגידול בבעלות על סמרטפונים.

סקר של חברת הייעוץ Kurt Salmon עבור המגזין Retail Week: סופרמרקטים בבריטניה מפסידים כ- 300 מיליון ליש”ט מידי שנה בשלל עסקי האונליין שלהם: 3-5 ליש”ט הפסד על כל משק-בית אליו מבוצע משלוח מצרכים בעקבות הזמנה מקוונת.

דו”ח Mobility Report של  Ericsson: מס’ מנויי דור חמישי [5G] בעולם ב- 2021 יגיע ל- 150 מיליון; המדינות המובילות: דרום קוריאה, יפן, סין וארה”ב.

חברת Ericsson מכחישה דיווחים שונים בדבר רכישתה בידי Cisco Systems; השמועות התגברו בעקבות הסכם שותפות טכנולוגיה ומכירות בין שתי החברות עליו הוכרז לאחרונה.

להלן ריכוז המכרזים/הפטורים ממכרזים/בקשות לקבלת מידע שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

מכרז חדש של משרד החוץ/המחלקה להיערכות בחירום: אספקת ערכות הישרדות [הכוללות בין היתר מזון ומים לשעת חרום, שמיכות מילוט תרמיות, נשמיות אבק, ערכת עזרה ראשונה וכדומה] לנציגויות ישראל בחו”ל.

רשות המים: מכרז לייעוץ וליווי תהליכי המשכיות עסקית  Business Continuity Planning, BCP לרבות ניתוח, התאמה והטמעה של המשכיות עסקית והיערכות לחירום.

בנק ישראל: מכרז פומבי ממוכן לרכישה ותחזוקה של מוצרי BI מתוצרת חברת IBM.

חברת החשמל לישראל (חח”י): מכרז פומבי לאספקת מנויים שנתיים לשימוש במערכת הפעלה   Enterprise Linux Red Hat    הכולל שירות ותחזוקה.

מכבי: מכרז דו-שלבי לאספקת מערכת ניהול חבר.

רכבת ישראל: פטור ממכרז בהתקשרות עם לצורך תכנון, הספקה, התקנה ומתן שירותי תחזוקה לאתרי הקשר בתוואי הקו המהיר לירושלים.

בקשה לפטור ממכרז: נציבות שירות המדינה (נש”מ)/B-Pro.

בקשה לפטור ממכרז: משרד האוצר/Oracle [בהיקף כספי של כ- 1.2 מיליון ₪ לשנתיים].

רשות האכיפה והגביה: מכרז לאספקת רישוי לתוכנת וירטואליזציה.