סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (שהסתיים ב- 21 במאי 2016)

09:09 22.05.2016

קטגוריות: כללי

תגים: ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ הנשיא הזמני החדש של ברזיל Michel Temer [בעקבות הדחת הנשיאה דילמה רוסף ע”י הסנאט] החליט למזג שני משרדים: משרד המדע והטכנולוגיה [Ministry of Science, Technology and Innovation, MCTI] ומשרד התקשורת [Ministry of Communications (Minicom]; מינה את Gilberto Kassab ראש עיריית  São Paulo  לשעבר לתפקיד; ביקורת מצד תעשיית הטכ’ במדינה.

■ חוו”ד של היועץ המשפטי הראשי של בית-הדין האירופי לצדק Manuel Campos Sánchez-Bordona: כתובות IP דינמיות הן נתונים אישיים וכפופות לכללי וחוקי ההגנה על הפרטיות האירופאיים.

■ סקר של National Telecommunications & Information Administration (ב- U.S. Department of Commerce) בקרב 41,000 משקי-בית בארה”ב: 29% נמנעים מביצוע טרנזקציות פיננסיות מקוונות בשל חששות אבטחה ושמירה על הפרטיות.

■ דו”ח של UBS Group AG: למרות החרפת התחרות בין היצרנים, מנמ”רים אומרים שמחירי שירותי ענן אינם מוזלים ואולי אף עולים; דיווח: בתוך פחות משלושה חודשים יותר מ- 5,000 נרשמים לשם המתחם בעל הסיומת dot-cloud

■ קספרסקי (Kaspersky Lab): גידול משמעותי במיילים בעלי צורפה זדונית  [malicious attachments] ברבע הראשון של שנת 2016; מאז 2012 ירידה בהיקף Spam Emails.

■ Watson for Cyber Security: במסגרת פרוייקט מחקר בן שנה תוכשר הטכ’ הקוגניטיבית של IBM יבמ גם לתחום אבטחת סייבר; החברה תשתף פעולה בתחום עם 8 אוניברסיטאות.

■ דיגיטיימס ריסרץ’ מעריכה: מכירות הטבלטים העולמיות ברבע הראשון של 2016 הסתכמו ב- 44.89 מיליון יחידות, ירידה של 31.3%(-) לעומת הרבע הרביעי של 2015 וירידה של 12.1%(-) לעומת הרבע הראשון של 2015.

■ המימשל הפדרלי בארה”ב יתחיל לבדוק פוסטים במדיה החברתית של מועמדים למישרות שונות במסגרת בדיקות האבטחה הנערכות למועמדים הפוטנציאליים.

■ קרן המטבע העולמית: תופעת השוחד הייתה מעורבת בפרוייקטים בהיקף כולל של  2 טריליון דולר בעולם ב- 2015, כ- 2% מכלל הפעילות הכלכלית העולמית.

■ סקר של FireEye/Vanson Bourne  בקרב 2,000 צרכנים בארה”ב: 54% מהנשאלים חושבים בצורה שלילית יותר על ארגונים שסבלו מכשל אבטחה ו- 72% חולקים פחות נתונים עם החברות הללו בשל כך.

■ סקר של Ponemon Institute/IDExperts: מחצית אחת מההתקפות על נתונים של חברות מתחום ה- Healthcare מקורה בפעילות פשיעה והמחצית השנייה מקורה בטעויות של עובדים או של גורמי צד ג’ או מכשירים גנובים.

■ סקר של Infrascale בקרב חברות קטנות ובינוניות בארה”ב: 54% סבורים שלחברתם אין היכולת להשיב לתפקוד יישומונים עסקיים ראשיים בתוך שעה מהזמן בו הם נפגעו.

■ גרטנר: מכירות הסמרטפונים בעולם גדלו ב- 3.9% ברבע הראשון של 2016 ל- 349 מיליון יחידות; הסמרטפונים היוו 78% מכלל מכירות הסלולר; הנתח של Android גדל והנתח של OS ירד.

■ העיתון The Sunday Telegraph: הנציבות האירופית צפוייה לקנוס בשבועות הקרובים את Google בסכום של כ- 3 מיליארד אירו לאחר מניפולציה לכאורה של תוצאות החיפוש לטובת שירותים שלה על חשבון שירותים מתחרים.

■ דיווח: IBM סוגרת ומוכרת את הקמפוס שלה ב- Somers, NY שם עובדים כאלפיים איש מחטיבת המערכות והתוכנה שלה; במארס 2017 יועברו העובדים לקמפוס החברה ב- North Castle, NY.

■ דו”ח ‘Connecting the World’ שהוכן ע”י PwC  עבור Facebook: גישה אוניברסלית לאינטרנט תוכל להוציא 500 מיליון איש (או 7% מאוכלוסיית העולם) ממעגל העוני; אם 4.1 מיליארד איש שכיום אינם מחוברים יצטרפו – התרומה הכלכלית העולמית תהיה 6.7 טריליון דולר.

■ US National Telecommunications and Information Administration: ב- 30.9.2016 יקבל Internet Corporation for Assigned Names and Numbers, ICANN מממשלת ארה”ב את הניהול המלא של  מערכת שמות המתחם העולמית.

■ מחקר חדש “The Business of Hacking” של Hewlett Packard Enterprise, HPE: פושעי סייבר מאמצים גישת מודל עסקי; מעסיקים רשת נרחבת של מומחים בתחומי כ”א, שיווק, הכשרה, הלבנת הון ועוד.

■ מיקרוסופט, יבמ, סיסקו סיסטמס, Hewlett Packard Enterprise  וחברות טכנולוגיה אחרות מתנגדות לפרישת בריטניה (Brexit) מהאיחוד האירופי.

■ אנליסט: צרכנים רבים דוחים את מועד רכישת הסמרטפון החדש שלהם; ממתינים להשקת ה- Apple’s iPhone 7  בחורף הקרוב; מכירות האייפונים ימשיכו עד אז לקטון; ב- 2015 מכרה 230 מיליון יחידות.

■ צ’ק פוינט טכנולוגיות תוכנה: וירוס Conficker בן שמונה שנים עדיין ממשיך לפגוע באלפי מחשבים ורשתות; הנוזקה: באחת מכלל שש התקפות באפריל 2016; בסוף 2008 שיחררה מיקרוסופט טלאי אבטחה לוירוס.

■  Dell Security: שישים-ותשעה אחוז מהעסקים הקטנים והבינוניים אומרים שאבטחת נתונים היא נטל על הזמן והמשאבים שלהם; 65% אינם הופכים את כוח האדם שלהם לנייד יותר בשל דאגות אבטחה.

■  Intel Security (לשעבר McAfee): ביצוע חיפוש מקוון בצורה לא בטוחה מהווה סיכון למשתמשים; סיכון מיוחד בחיפוש אחר אתרים בנושאי דיאטה וכושר גופני בהם פושעי סייבר מנצלים את העניין הרחב של המשתמשים.

■ סוכנות הידיעות AP: מתברר שדונלד טראמפ – שבפברואר תקף את Apple בשל העימות שלה עם FBI לגבי ה- iPhone – מחזיק במניות של אפל בהיקף של 1.1-2.25 מיליון דולר.

■ סקר חדש בקרב 500 נשים בארה”ב: הגיל הממוצע להעניק לילדים את הסמרטפון הראשון שלהם הוא 10.3; המכשיר המועדף על ילדים בעת נסיעה ברכב הוא טבלטים כשבעדיפות שנייה – הסמרטפון; ליותר משליש מהילדים יש חשבון במדיה חברתית בגיל 11.4

■ דו”ח חדש של Pew Research Center: שבעים-ושניים אחוז מהאמריקנים משתמשים בסוג כלשהו של Shared/Collaborative/On-demand Online Service; חמישים אחוז מהבגירים רכשו באינטרנט סחורה משומשת/מיד-שנייה.

■ מחקר באוניברסיטת פרינסטון:  Audio fingerprinting – טכניקה חדשה לחשוף משתמשי אינטרנט ושימושים באינטרנט: שימוש בחתימת אודיו אינדיבידואלית כמזהה ומאתרת משתמש אינטרנט.

להלן ריכוז המכרזים/הפטורים ממכרזים/בקשות לקבלת מידע שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

■ משרד התקשורת מפרסם היום [16.5] עוד 3 התקשרויות-המשך בפטור ממכרז אך לא את פרוטוקולי וועדת המכרזים בנושא: סקאודיט (השלמת עבודת יעוץ בנושא ביקורת אבטחת מידע), אי.סי. אקס החברה הבינ”ל לתערוכות וכנסים (שכירת תוכנת מערכת פניות ציבור) וחיים חדד (הרחבת התקשרות לשם פתרון אנרגיה חילופית על בסיס גנרטור לחדר שרתים).

■ מכרז חדש של רכבת ישראל: מכרז לתכנון, הקמה ותחזוקה של מערכות תקשורת רדיו בקו המהיר של הרכבת לי”ם; מועד אחרון להגשת הצעות: 30/6/2016.

■ רשות התקשוב הממשלתי במשרד רוה”מ מפרסמת היום (18.5) בקשה לקבלת מידע מספקים ישראלייים, או ספקים בעלי נציגות בישראל, בעלי ידע וניסיון מקומי ובינלאומי, אודות פתרונות לניהול ממשקים עבור משרדי הממשלה; את המסמך המלא והמפורט של הבקשה ניתן לקבל אך ורק במשרד הרשות אצל איש הקשר. קבלת המסמך והשתתפות בכנס המשיבים מותנית באישור מוסר המידע על ידי גופי הביטחון וחתימה על התחייבות לשמירה על סודיות”.

■ בנק ישראל: מכרז לרכישת מוצרי חומרה ותוכנה מתוצרת חברת HPE לרבות שירותי תחזוקה עבורם – שלב א’.

■ רשות המים: מכרז לשירותים עבור מערכת מידע גיאוגרפי (ממ”ג).

■ משרד התיירות: מכרז לשירותי קידום אתרים SEO.

■ משרד הבריאות: מכרז מסגרת בתחום ייעוץ, איפיון ותמיכה בפיתוח מערכות מידע.

■ משרד הבריאות: מכרז להקמה ואינטגרציה של תשתית טכנולוגית לשירותי רחוקה-מרחוק (Telemedicine) למשרד הבריאות.

■ עיריית לוד: מכרז להפעלת פרוייקט “iPad לכל מורה” למורים בחינוך המיוחד בלוד.