סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (שהסתיים ב- 20 בפברואר 2016)

20:32 20.02.2016

קטגוריות: כללי

תגים:

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

+ האתר Wikisource הסיר את העותק הדיגיטלי של Het Achterhuis – הגירסה הראשונה של יומנה של אנה פרנק (בעיבודו של אביה אוטו) אשר פורסם ב- 1947; האתר סבר כי בינואר 2016 – שבעים שנה לאחר מותה של אנה – תמו זכויות היוצרים ליומן אולם לפי  חוק אמריקני זכויות היוצרים יהיו מוגנות עד 2042.

+ רשות האוכלוסין וההגירה: “ההערכה היא שבמארס 2016 תסתיים תקופת המבחן של הפרוייקט הביומטרי ותהיה חובה להנפיק תיעוד חכם לכלל התושבים”.

+ ועדת המשנה לעניין איו”ש (בוועדת החוץ והביטחון) קיימה ב- 15/2 דיון מעקב לבחינת פעילות חברות הסלולר, משרד התקשורת והמנהל האזרחי לטיפול בסגירת פערי קליטת רשתות הסלולר באיו”ש; יו”ר הוועדה ח”כ מוטי יוגב: הוועדה בראשותי מקיימת פעילות שוטפת בנושא קרוב לשלוש שנים. בפועל עד היום נשארו לא מעט פערי קליטה משמעותיים באזורים שונים ביהודה ושומרון. נכון להיום אנחנו מכירים לפחות 19 פרוייקטים שחייבים להאיץ אותם כדי לסגור את פערי תוכנית העבודה לשנת 2016.

+ קארין אלהרר יו”ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה ב- 15.2 בדיון בנושא “בדיקת מינויים בתאגיד השידור הציבורי החדש” (הצעה שהגיש ח”כ אילן גילאון לדיון מהיר): אשקול להזמין לדיון הבא את שר התקשורת שיסביר מה יחסו באמת לשידור הציבורי. שר התקשורת, ראש הממשלה הנוכחי, לקח את חוק השידור הציבורי למקומות אחרים לגמרי ממה שהתכוון המחוקק”.

+ קארין אלהרר יו”ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה בדיון בנושא “בדיקת מינויים בתאגיד השידור הציבורי החדש” (הצעה שהגיש ח”כ אילן גילאון לדיון מהיר): השידור הציבורי הישראלי אמור להיפתח ב- 1.4.2016. היום אנו ב- 15.2. אני לא מצליחה להבין איך זה עומד לקרות; אבינועם רוזנבאום יועץ מנכ”ל משרד התקשורת שלמה פילבר נשלח באמצע הדיון לבדוק טלפונית עם מנכ”ל המשרד מתי יתחילו השידורים.

+ אלדד קובלנץ מנכ”ל התאגיד הזמני בדיון בנושא “בדיקת מינויים בתאגיד השידור הציבורי החדש”: ב- 1.4 לא יתקיימו שידורים מלאים בכל הפלטפורמות. יש דיונים בין משרדי האוצר והתקשורת לגבי המתווה (רוח החוק) וההתייחסות לעובדי רשות השידור; בשבועיים הקרובים תהיה החלטה של המשרדים בנושא.

+ דיווח: תדיראן טלקום שירותי תקשורת בישראל (שותפות מוגבלת) הגישה בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בירושלים (בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים) עתירה מנהלית [עת”מ 14176-02-16] לעצור את תהליכי המכרז לאספקת תקשורת קווית למשרדי הממשלה; הנתבעים: משרד האוצר/החשכ”ל/מינהל הרכש הממשלתי, בינת תקשורת מחשבים בע”מ, בזק בינלאומי בע”מ וטלדור תקשורת בע”מ; הדיון בעתירה יהיה ב- 25/2.

+ הוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת תקיים היום (שני, 15.2) דיון בנושא “בדיקת מינויים בתאגיד השידור הציבורי החדש” – הצעה שהגיש ח”כ אילן גילאון לדיון מהיר: “לפי המכרזים היום אין שום עדיפות לקליטת עובדי רשות השידור [בתאגיד השידור הציבורי החדש] ולא ברור כיצד יאויישו 25% מהמישרות ע”י עובדי רשות השידור, כקבוע בחוק”.

+ וועדת החוץ והביטחון של הכנסת תדון היום (שני, 15.2) בנושא “כיסוי סלולרי באיזור יהודה ושומרון”.

+ שופט אמריקני מחייב את Apple לסייע ל- FBI ‘לפתוח’ את נעילת הטלפון הנייד [iPhone 5] של אחד ממבצעי הרצח בסן ברנרדינו, אירוע שבו נרצחו 14 אנשים בדצמבר האחרון; צו ביהמ”ש אינו לפצח את ההצפנה במכשיר אלא להושיט “סיוע טכני הגיוני” ל- FBI; עד כה נכשלו סוכני הארגון לעשות זאת בעצמם.

+ חברות הטלקום הפלסטיניות: חברות PalTel – ירידה של 2.36%(-) ברווח הנקי של החברה אשתקד; חברת Wataniya Palestine Mobile Telecommunications  הקטינה את ההפסד הנקי שלה ל- 5.135 מיליון דולר ב- 2015 לעומת 16.525 מיליון דולר ב- 2014.

+ חברת המחקר IDC: היקף רכישות הטכנולוגיה של היחידות העסקיות בארגונים עומד להשתוות להיקף רכישות הטכ’ של יחידות ה- IT; הנתח של היחידות העסקיות ברכש טכ’ יגיע ב- 2019 ל- 47%, גידול של יותר מ- 3% לעומת 2015.

+ חברת המחקר IDC: מכירות הסמרטפונים בסין גדלו ב- 3% ב- 2015 כולה וב- 8% ברבע הרביעי של השנה שעברה.

+ חברת המחקר IDC: מכירות רחפני הצילום [Camera Drone] בסין יסתכמו ב- 390,000 ב- 2016 וב- 3 מיליון יחידות ב- 2019.

+ נתונים שמפרסם MM Research Institute: מכירות הסלולר ב- 2015 ביפן הסתכמו ב- 35.77 מיליון יחידות; ירידה שנתית שלישית ברציפות.

+ דיגיטיימס ריסרץ’: מכירות הטבלטים העולמיות גדלו ברבע הרביעי של 2015 ב- 23.9% [לעומת הרבע השלישי של 2015] וירדו ב- 13.8%(-) [לעומת הרבע הרביעי של 2014]; המכירות ברבע האחרון של 2015 הסתכמו ב- 65.34 מיליון יחידות.

+ אימרקטר: 2017 תהיה נקודת ציון במסחר האלקטרוני בארה”ב: 51.2% (או 95.1 מיליון איש בני 14 ויותר) מהרוכשים הדיגיטליים יבצעו לפחות רכישה אחת באמצעות הסמרטפון; מחצית מכלל מכירות ה- mCommerce הקמעונאיות (או 75.51 מיליארד דולר) יבוצעו באמצעות הטלפון החכם.

+ טריפווייר: מקצועני IT בארה”ב בטוחים מאוד לגבי יכולתם שלהם – לעומת היכולת של כלים ממוכנים – לאיתור התקפות סייבר [באמצעות איתור של שינויי תצורה – הסימן לפעילות זדונית].

+ מיקרו טרנד: התקפות הסייבר על אוקראינה ב- 12/2015 לא היו רק על תחנות כוח אלא היו חלק מהתקפה מכוונת מרובת שלבים על התשתית התעשייתית של המדינה.

+ סקר חדש: מרבית הארגונים בארה”ב מתכוונים להגדיל (או לפחות לשמר) הוצאותיהם על מחשוב ענן ב- 2016, מגמה הדומה לזו שהייתה ב- 2015.

+ סנדוויין: 70% מתעבורת האינטרנט העולמית תהיה מוצפנת ב- 2016 כשברשתות רבות השיעור יהיה אף יותר מ- 80%; ההצפנה ברשתות המובייל מפגרת אחר ההצפנה ברשתות נייחות.

+ ה- FBI מבקש תוספת תקציבית של 38.3 מיליון דולר בשנה הפיסקלית הקרובה כדי “להיאבק באיום” ההצפנה.

+ קספרסקי: הקבוצה העומדת מאחרוי ההאקינג לחברת סוני השאירה “טביעות אצבע” [זהויות בנוזקה ובשיטות הפעולה] המקשרות אותה למספר מקרים של ריגול סייבר והתקפות נוזקה עוד משנת 2013.

+ סקר בינלאומי של Trustwave: מקצועני אבטחת המידע היו נתונים ב- 2016 ליותר לחצים להגנה על הארגון שלהם מאשר ב- 2015.

+ מחשוב ענן: יותר מ- 70 רשמים בעולם מקבלים עתה הזמנות לרישום שמות מתחם בסיומת (.cloud).

+ סטרטג’י אנליטיקס: לראשונה – מכירות השעונים החכמים בעולם ברבע הרביעי של 2015 היו גדולות יותר ממכירות השעונים השוויצריים (8.1 מיליון לעומת 7.9 מיליון יחידות, בהתאמה).

+ לקראת הכינוס השנתי בברצלונה בשבוע הבא מתפרסם דו”ח Ericsson Mobility Report – Mobile World Congress: וידיאו ורשתות חברתיות הם המניעים העיקריים לגידול בתעבורת המובייל; תעבורת הרשתות החברתיות ב- 6 השנים הקרובות תהיה פי 12 מב-6 השנים הקודמות; ברבע הרביעי של 2015 נוספו בעולם 68 מיליון איש [מתוכם 21 מיליון בהודו]; שיעור חדירת הסלולר העולמי 100% [כ- 7.3 מיליארד איש: מספר זהה של מנויי סלולר ושל תושבי העולם].

+ סקר בינלאומי חדש ב- 28 מדינות של IBM Security ושל IBM’s Institute for Business Value : מנהלים בכירים [בדרג C-level] די מבולבלים לגבי מי היריב האמיתי שלהם בתחום אבטחת הסייבר וכיצד להילחם בהם בצורה יעילה; קיים צורך שאותם מנהלים ישתפו יותר פעולה עם מנהלי אבטחת המידע שלהם לא רק בשלב התכנון אלא לאורך כל פעילות אבטחת הסייבר של הארגון.

+ הבחירות לנשיאות באוגנדה (חמישי) היו מלוות בהפסקות יזומות של שירותי פייסבוק, טוויטר ו- WhatsApp; רגולטור התקשורת: הדבר נובע מגודש משתמשים הדנים בנושא הבחירות.

+ אליטליה בהודעה רשמית: צוות המטוס שהטיס את האפיפיור מקובה למקסיקו דיווח על תקרית קרן לייזר שכוונה אליו בנחיתה.

+ יבמ: מנהלי שיווק ראשיים צריכים לאמץ “Creative Disruption” כדי לבנות נאמנות למותג.

להלן ריכוז המכרזים/הפטורים ממכרזים/בקשות לקבלת מידע שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

+ מכרז חדש של מפעל הפיס: מכרז למתן שירותי מומחים בתחום אבטחת מידע.

+ מכרז חדש של מפעל הפיס: מכרז למתן שירותי תחזוקה למוצרי PeopleSoft.

+ עיריית הרצליה: מכרז  לאספקת שירותי רט”ן, מכשירים סלולריים, שירותי מפ”א ואביזרים נלווים.

+ משטרת ישראל: מכרז לתחזוקת ציוד חומרה וציוד היקפי למחשב המרכזי Mainframe.

+ משטרת ישראל: מכרז לשימוש במוצרי Microsoft – רישוי ותחזוקה.

+ משרד הפנים: מכרז לקבלת שירותי ייעוץ בתחום מערכות מידע עבור האגף למ’ מידע במשרד.

+ משרד המשפטים: מכרז להספקה, הטמעה ותחזוקה של מוצרים ושירותים המסופקים על ידי חברת VMware.

+ המרכז הרפואי תל אביב (מרת”א): מכרז לשירותי הקמה, תפעול, הטמעה, הדרכה ותחזוקה של מע’ מחשוב לניהול משאבי אנוש.