סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (שהסתיים ב- 2 באפריל 2016)

20:52 02.04.2016

קטגוריות: כללי

תגים: ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ תובענה ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית נגד פלאפון תקשורת בעניין השריפה במתקן שלה בפ”ת ב- 21.3.16; “נמנעה (בין אם באופן מלא ובין אם באופן חלקי) מלקוחות פלאפון האפשרות לקבל שירותים שהיו אמורים לקבל, ובכלל זה הוצאת וקבלת שיחות, מסרונים וגלישה סלולרית. המבקש טוען להחזר כספי ופיצוי כלל לקוחות פלאפון אשר סבלו מהתקלה וכן לפיצוי בגין אובדן הכנסה עבור לקוחות פלאפון אשר נזקקו לשירותים לצורך ניהול עסקם”.

■ בזק בהודעה היום (28.3) לבורסה ולרשות לניי”ע: אתמול (27.3.16) בשעות הערב נתקבל דיווח מהחברה-הבת פלאפון תקשורת בע”מ לפיו עבודות שיקום המערכות התומכות במתקן המתג שבו אירעה שריפה הסתיימו בהצלחה והמתקן חזר לכשירות רגילה.

■ שאילתה של ח”כ עליזה לביא לשר התקשורת שהוגשה בכנסת: החלטת ראש-הממשלה על ביטול ההפרדה המבנית ב”בזק” בטרם הוחלה הרפורמה על הטלפוניה, ובניגוד למדיניות המשרד שביקשה ביטול הדרגתי של ההפרדה, תפגע בצרכנים ותאפשר לרוה”מ להגביר שליטתו בשוק התקשורת. מדוע ביטל ראש-הממשלה את ההפרדה המבנית, בניגוד לאינטרס הציבורי?

■ בדיון בוועדה המשותפת לגבי צו הכללת אמצעי זיהוי ביומטריים ונתוני זיהוי ביומטריים במסמכי זיהוי ובמאגר מידע (תקופת מבחן) (תיקון), התשע”ו – 2016: ברוב  של 16 בעד מול 13 נגד התקבלה בקשת שר הפנים להאריך את הפרוייקט עד 31.12.2016

■ בדיון בוועדה המשותפת לגבי צו הכללת אמצעי זיהוי ביומטריים ונתוני זיהוי ביומטריים במסמכי זיהוי ובמאגר מידע (תקופת מבחן) (תיקון), התשע”ו – 2016: גון קמני ראש הרשות לניהול המאגר הביומטרי: התקציב השנתי שלנו הוא 10 מיליון ₪.

■ בדיון בוועדה המשותפת לגבי צו הכללת אמצעי זיהוי ביומטריים ונתוני זיהוי ביומטריים במסמכי זיהוי ובמאגר מידע (תקופת מבחן) (תיקון), התשע”ו – 2016: עו”ד אבי חליבה סמנכ”ל במשרד הפנים: שר הפנים כבר הודיע כי אין חולק בדבר נחיצות המאגר הביומטרי; עדיין נותרו חילוקי דיעות בין גורמי המקצוע השונים בדבר תכולת המאגר.

■ וועדת הכנסת המיוחדת לפניות הציבור קבעה מועד חדש – 3.5.2016 – לדיון בנושא פניות ציבור בנוגע לתקלה בחברת פלאפון תקשורת; מועד הישיבה המקורי היה 28.3.2016 אך הוא בוטל כיומיים מיום הפרסום.

■ דו”ח שקיפות חדש של מיקרוסופט: במחצית השנייה של 2015 חל גידול של 11% במספר הבקשות הממשלתיות לנתונים וירידה בצווי ביטחון לאומי; יותר מ- 3/4 מכלל הבקשות – מרשויות אכיפת חוק בארה”ב, בריטניה, טורקיה, צרפת וגרמניה.

■ חברת Salesforce מצרפת (החל מ- 1.5.2016) למועצת המנהלים שלה את Neelie Kroes, לשעבר סגנית נשיא הועדה האירופאית והנציבה האירופאית לתחום הדיגיטלי; מועצת המנהלים תימנה עתה 12 איש.

■ וול סטריט ג’ורנל: איראני המואשם בארה”ב כי ביצע האקינג למערכת מחשוב המנטרת סכר במדינת ניו יורק השתמש בתהליך חיפוש של גוגל [“Google dorking”] לזהות את המערכת הפגיעה; גורמים פדרליים: גידול בשימוש של האקרים בתהליך כדי ךזהות נקודות תורפה לפריצה.

■ וול סטריט ג’ורנל: חברת Yahoo קבעה את ה- 11/4 כמועד היעד להגשת הצעות ראשוניות לרכישת עסקי האינטרנט והפעילות באסיה שלה.

■ דו”ח חדש של University of Toronto’s Citizen Lab: שלושה הדפדפנים הסיניים המובילים אספו והעבירו מידע בדרכים לא-מאובטחות וגרמו למידע אישי של מאות מיליוני משתמשים פגיע לגישה בלתי-מורשית.

■ וול סטריט ג’ורנל: מחיר היעד שהציבה Foxconn Technology Group  לרכישת השליטה (נתח של שני-שלישים) בחברת Sharp צפוי לרדת בהיקף נוסף של 2.16 מיליארד דולר; ההנהלות של שתי החברות יתכנסו מחר (בנפרד) בנושא זה.

■ וול סטריט ג’ורנל: ה- FBI הודיע לבית-המשפט כי הצליח לפרוץ את ה- iPhone; מבקש להפסיק את ההליכים נגד Apple; לא מפרסם גם עתה מי הגוף שסייע לו בנושא; אפל לא הודיעה אם תבקש מידע על אופן הפריצה למכשיר.

■ מומחה נזקים ששכרה Oracle קובע כי Google צריכה לשלם לה פיצוי של 9.3 מיליארד דולר על הרווחים של גוגל שצברה מהשימוש ב- Java ליצירת Android.

■ דיווח: מומחי ה- Federal Bureau of Investigation, FBI  בוחנים מחשבים ניידים של הטרוריסטים מהפיגועים בבריסל; WSJ: העתקי הדיסקים הקשיחים ומכשירי סלולר מהאירוע הועברו ע”י הבלגים לאמריקנים; בשבת הודיע הנשיא אובמה כי חוקרי ה- FBI מסייעים לבלגים בחקירה בשטח.

■ במסמך שהוגש לבית-המשפט: משרד המשפטים האמריקני יחליט בשבועיים הקרובים האם להמשיך בהליכים המשפטיים נגד Apple בנושא פריצה למכשיר האייפון של סוחר סמים בברוקלין ניו יורק.

■ חברת T-Mobile: הראשונה בארה”ב להציע (ללא פרסום פומבי)  ללקוחות חירשים או כבדי שמיעה חבילה ב- 20 דולרים הכוללת משלוח/קבלת מסרוני טקסט ונתונים ללא יכולת לבצע שיחות קוליות (זולת למוקד החירום 911).

■ Dow Jones VentureSource: גיוסי כסף ע”י חברות הון סיכון הגיעו לשיעור הגבוה ביותר מאז 2000; ברבע הראשון של 2016 גוייסו כ- 13 מיליארד דולר.

■ חברת המחקר Renaissance Capital: שוק ההנפקות הציבוריות הראשונות (IPOs) בארה”ב ברבע הראשון של 2016 הגיע לרמה הנמוכה ביותר מאז המשבר הפיננסי של 2008-9; רק ברבע השני צפוייה התאוששות מסויימת.

■ מחקר חדש של Crowd Research Partners  (שנערך בתמיכה של חמש חברות ובהןCheck Point Software Technologies ): חמישית ממקצועני ה- IT מעריכים שחברתם נפלה קורבן לכשל אבטחה נייד; שימוש במכשירים ניידים בשיטת BYOD לטובת העבודה מגבירים את הסיכונים לארגונים.

להלן ריכוז המכרזים/הפטורים ממכרזים/בקשות לקבלת מידע שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

■  באישור וועדת הפטור ממכרז הממשלתית: המשרד להגנת הסביבה ירכוש מיידית 40 טבלטים בהליך תיחור ו- 160 טבלטים נוספים במכרז פומבי עד סוף 2016 לטובת סיורי שטח במפעלים מטעם תחום תעשיות ורישוי עסקים.

■ אושרה הארכת התקשרות של מינהל הרכש הממשלתי עם בזק לחמישה חודשים בהיקף 42.5 מיליון ₪ לאספקת קווי תקשורת לרשת הממשלתית.

■ עיריית חולון ביטלה מכרז (15/2016) להקמת רשת תקשורת מוניציפלית; הנימוק: “המכרז נמצא בשלבי הכנה ופורסם בטעות, עם סיום הכנת המכרז תוציא העירייה פרסום חדש”; אתמול (27.3) הייתה אמורה להתקיים ‘פגישת הבהרות חובה’ במשרדי העירייה.

■ וועדת הפטור ממכרז הממשלתית אישרה למשרד רוה”מ/מימשל זמין התקשרות בפטור ממכרז עם מיקרוסופט כספק יחיד ומאשרת לרשות התקשוב הממשלתי לצאת לתהליך תיחור בין 3 המשווקים המאושרים של מיקרוסופט; היקף כספי 20 מיליון ₪ לשלוש שנים.

■ עיריית נס ציונה: מכרז לאספקה, התקנה, הפעלה ותחזוקה של שירותי תקשורת וציוד רט”ן.

■ מינהל הרכש הממשלתי: מכרז מרכזי לבחירת רשימת ספקי מסגרת לאספקת ציוד מולטימדיה.

■ בקשה לפטור ממכרז: משרד הבריאות/Oracle [בהיקף של עד 7.1 מיליון דולר].

■ המדינה מבקשת לקבל הצעות לדיור עבור הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית – במסגרת פטור ממכרז.

■ משרד המשפטים: מכרז לאספקת שירותי איפיון ועריכה של מכרזים לרכש תשתיות ושירותים בתחום מערכות מידע.