סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (שהסתיים ב- 17 באוקטובר 2015)

20:33 17.10.2015

קטגוריות: כללי

תגים: ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

Read IT Now היה האתר הראשון בעברית שפירסם את הידיעות הבאות:

+ וול סטריט ג’ורנל: מגעים למיזוג בין Dell לבין EMC; לא ברור אם המדובר במיזוג מלא או בהשתלטות חלקית על EMC והאם בוודאות תושג עיסקה.

+ דיווח: חברת Dell מציעה לחברת EMC קרוב ל- 30 דולר למנייה, בעיסקת מיזוג/השתלטות אשר עשוייה להסתכם בכ- 50 מיליארד דולר; דיווחים קודמים דיברו על 27 דולר למנייה.

+ TechCrunch: חברת Dell הגישה מסמכים להנפקה ציבורית IPO של יחידת אבטחת הסייבר שלה SecureWorks, מבלי לתת לכך פרסום.

+ לבקשת המנכ”ל שלה, ל- EMC יהיו 60 יום לנסות לקבל הצעת רכש טובה יותר [“go-shop”] מחברות אחרות; Dell עצמה נרכשה לפני שנתיים ע”י מייסדה Michael Dell תמורת 25 מיליארד דולר.

Read IT Now היה האתר הראשון בעברית שפירסם את הידיעה הבאה: סוכנות הידיעות בלומברג: Sandisk יצרנית זכרונות ההבזק [flash-memory] במגעים נפרדים עם לפחות שתי חברות [Micron ו- Western Digital] בדבר מיזוג אפשרי; לסנדיסק ערך שוק של 12.6 מיליארד דולר; מאז תחילת השנה – גל קונסולידציה בשוק המוליכים-למחצה.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

בית-המשפט העליון: פורסם הנוסח המלא של החלטת בג”ץ 8976/14 – בזק חברת התקשורת הישראלית נגד שרי התקשורת והאוצר, משרד התקשורת ואחרים.

ד”ר Allam Mousa שר התקשורת וטכנולוגיית המידע הפלסטיני בראיון עיתונאי: עדיין אין הסכם עם הישראלים לגבי הקצאת תדרי 3G; “הפלסטינים בלבד הם אלה שינהלו את התדרים שלהם”; לפי דיווח עיתונאי אחר צוטט השר כאילו יש כבר הסכמה וכי ההסכם צפוי להיחתם כנראה עד סוף החודש.

יועצת מנכ”ל משרד התקשורת עדי קאהן גונן בדיון בוועדת הכלכלה בכנסת: המהלך לאיחוד הרישיונות החל בקדנציה הקודמת ואיחוד האגרות עתה הוא השלמתו. “מדיניות משרד התקשורת בקדנציה הנוכחית היא בהתהוות”; ועדת הכלכלה אישרה היום (13.10.2015) לבטל את תקנות האגרה בעד רישיון כללי ייחודי להפעלת שירותי טלפוניה פנים ארציים ואת תקנות האגרה בעד רישיון כללי למתן שירותי בזק בינ”ל; האגרות עבור 3 הרישיונות יאוחדו לרישיון אחד ואגרה אחת.

מיקרוסופט: גידול במס’ הבקשות של רשויות אכיפת החוק לקבלת נתונים במחצית הראשונה של 2015; ישראל – 3 בקשות לגבי 3 חשבונות/משתמשים ספציפיים; נמסר מידע רק לגבי בקשה אחת מתוך השלוש.

יו”ר וועדת הכנסת לביקורת המדינה קארין אלהרר קוראת לממשלה להכין תכנית-אב להתמודדות עם בעיית הביריונות והאלימות ברשת; “המצב הביטחוני וההסתה ברשת מעצימים את השיח האלים ועל הרשויות להיערך כיצד למתן עד כמה שניתן את פוטנציאל הנזק”; “חבל שהגוף המרכזי למאבק בתופעה, משרד התקשורת, לא מוביל אותו”.

עו”ד גאל עזריאל ממשרד המשפטים: תקודם הצעת החוק לחשיפת פרטי גולש; השרה איילת שקד הקימה ועדת ציבורית ומקצועית להתמודדות חוקתית עם אלימות ברשת כנגד משרתי ציבור ועובדי מדינה; “תופעה קשה זו אינה מגיעה תמיד לרף הפלילי, ולכן ההתמודדות היא מורכבת”.

מיקרוסופט: גידול במס’ הבקשות של רשויות אכיפת החוק לקבלת נתונים במחצית הראשונה של 2015; ישראל – 3 בקשות לגבי 3 חשבונות/משתמשים ספציפיים; נמסר מידע רק לגבי בקשה אחת מתוך השלוש.

בבודפסט הונגריה ייערך מהיום עד חמישי (כולל) הכינוס ITU Telecom World 2015 של איגוד התקשורת העולמי [International Telecommunication Union, ITU].

Salesforce Ventures, זרוע ההשקעות של חברת Salesforce.com, הקימה קרן של 100 מיליון דולר להשקעה בחברות הזנק אירופאיות בעיקר למוצרים מבוססי-ענן; לפני שנה הקימה קרן של 100 מיליון דולר לתחום Internet of Things.

דו”ח של CB Insights/KPMG: השקעות הון סיכון בחברות הזנק ברבע השלישי של 2015 הסתכמו בקרוב ל- 100 מיליארד דולר (יותר מכלל ההשקעות בשנת 2014 כולה) למרות ירידה במספר העסקות.

דיווח: אדוארד סנודן טוען שמיקרוסופט העניקה לסוכנות לביטחון לאומי [National Security Agency, NSA] בארה”ב גישה למסרים מוצפנים של משתמשים הנשלחים באמצעות Outlook ובאמצעות Skype.

השודד בשוד מזויין במרילנד ניסה להימלט מהמקום באמצעות רכב מסוג Lexus נהוג ע”י נהג של שירות Uber; הנהג ונוסע נוסף שוחררו ע”י המשטרה לאחר שהוברר שאינם קשורים לעבירה.

בשל תקלות טכניות, 10% (או 450 מתוך 3,600) מהטיסות של Southwest Airlines נדחו ביום ראשון אחרי הצהריים; הנוסעים התבקשו להגיע מוקדם יותר לשדות התעופה ולהדפיס בקיוסקים את אישורי העלייה למטוס והתגיות לכבודה; בלוס אנג’לס נמסרו כרטיסי טיסה בכתב יד.

וושינגטון פוסט: לראשונה עצרה סין מספר האקרים סינים עפ”י בקשה של ארה”ב; המעצר בוצע שבוע/שבועיים לפני ביקורו האחרון של נשיא סין בוושינגטון.

פורסטר ריסרץ’: מיקרוסופט מובילה בקרב 7 חברות בהכנסות פלטפורמת ענן בקרב ארגונים עם צפי הכנסות של 1.57 מיליארד דולר ב- 2015; הדבר נובע בעיקר מהשקעות מוקדמות שלה בתחום הענן.

תחזית מעודכנת של חברת CCS Insight: מכירות הסלולר יגיעו ל- 2.24 מיליארד יחידות ב- 2019 כשמתוכם 2 מיליארד הם סמרטפונים; ב- 2015: מכירות הסלולר יסתכמו ב- 2.01 מיליארד כשמתוכם 1.45 מיליארד הם סמרטפונים; 770 מיליון מכשירי 4G יימכרו השנה (גידול של 75% לעומת 2014) כשסין – שליש מהמכירות.

חברת המחקר OVUM: אבגדה הכלכלה הדיגיטלית העולמית תסתכם ב- 4.8 טריליון דולר ב- 2025, גידול של 29% לעומת 2015; הגידול נובע מ”המהפיכה הדיגיטלית השנייה” שתתרחש בעשור הקרוב.

מדד אימוץ הטכנולוגיה העולמי שמפרסמת Dell: חברות המשקיעות בענן, מוביליות, אבטחה וביג דאטה הן בעלות שיעורי גידול גבוהים יותר של עד 53% ממתחרותיהן; למרות הקשר החזק בין שימוש בטכנולוגיה לבין גידול בהכנסות, נושא העלויות – המחסום העיקרי ליישום או הרחבת השימוש בטכנולוגיות הללו.

דירוג The Best-Performing CEOs in the World של Harvard Business Review: במקום השני ג’ון צ’יימברס מנכ”ל Cisco Systems; מארק בניוף מנכ”ל Salesforce.com במקום ה- 46.

בכנס VMworld Europe 2015 בברצלונה הכריז היום Sanjay Poonen (מנהל כללי למחשוב למשתמשי קצה) כי חברת VMware רוכשת את חברת Boxer ואת הכלי שלה לניהול המידע האישי המותאם למובייל; לא פורסם היקף העיסקה.

בכנס VMworld Europe 2015 בברצלונה הכריז היום Pat Gelsinger מנכ”ל חברת Vmware: “פילים חייבים ללמוד לרקוד”: קורא לארגונים גדולים לאמץ מנטליות של חברות הזנק בייחוד בשימוש בענן כדי להתחרות בצורה מוצלחת.

דיווח: מנכ”ל BlackBerry רוצה למכור 5 מיליון סמרטפונים בשנה כדי שהחברה תהיה ריווחית; רמז: אם הדבר לא יקרה החברה עשוייה לנטוש התחום לחלוטין; בסוף 2015 צפוייה החברה להשיק את BlackBerry Priv מבוסס- Android.

להלן ריכוז המכרזים/הפטורים ממכרזים/בקשות לקבלת מידע שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

Read IT Now היה האתר הראשון שפירסם את הידיעה לגבי מכרז (1/2015) של משרד האוצר/מינהל הרכש הממשלתי לאספקת שירותי סלולר למשרדי הממשלה.                 ב- 15.10.2015 פורסם מסמך של 63 עמודים הכולל מענה של עורך המכרז לשאלות ספקים לגבי מכרז זה.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

חטיבת שכר,  תנאי שירות וגמלאות/אגף החשכ”ל/משרד האוצר: מכרז לקבלת שירותי תמיכה טלפונית לעובדי המדינה בנושאי שכר, תנאי שירות וגמלאות; הזוכה יידרש לבצע שירותי תמיכה טלפונית ומשלוח מסרונים עבור ציבור עובדי המדינה וגמלאיה.

החברה לפיתוח אתרי תיירות בת”א: הענקת זכות שימוש לצורך הפעלת תחנת מימסר למתן שירותי תקשורת לציוד מנויים, מערכות רדיו וטלפון נייד במרינה בת”א.

משרד האוצר/מינהל הרכש הממשלתי: מכרז למתן שירותי בקרה והתייעלות בתחום התקשורת למשרדי הממשלה.

רשות האוכלוסין וההגירה תרכוש בפטור ממכרז 120 עמדות ביומטריה נוספות ללשכותיה ברחבי הארץ; היקף כספי: כ- 2.26 מיליון ש”ח.