סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (שהסתיים ב- 16 בינואר 2016)

18:32 16.01.2016

קטגוריות: כללי

תגים:

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

ד”ר אביתר מתניה ראש מטה הסייבר הלאומי בראיון ל”פייננשל טיימס”: מכירות אבטחת הסייבר של ישראל ב- 2015 הסתכמו ב- 3.5-4 מיליארד דולר והיוו כחמישית מכלל השקעות המגזר הפרטי בתעשייה זו, השנייה אחרי ארה”ב; הגידול בנתח של ישראל מכלל ההשקעות באבטחת סייבר בעולם מ- 2014 ל- 2015 היה 100%.

ד”ר אביתר מתניה ראש מטה הסייבר הלאומי בראיון ל”פייננשל טיימס”: מספר חברות הישראליות העוסקות באבטחת סייבר עומד על 250; בישראל 5 מרכזי מחקר סייבר כיום; ייצוא אבטחת הסייבר מישראל ב- 2015 עמד על כ- 5% מהשוק העולמי של 75 מיליארד דולר (נתונים לא סופיים).

עו”ד איתן צפריר – לשעבר ראש מטה שר התקשורת, מבקש מבית-המשפט לקבוע כי סיים את תקופת הצינון לאחר סיום כהונתו בתפקיד במשרד הממשלתי. מטרת הבקשה היא שיוכל להעניק שירותים משפטיים לחברת “רשת”.

שתי תביעות (ובקשות לאשרן כתובענות ייצוגיות) נגד פרטנר תקשורת:  הראשונה – בגין חיוב לקוחותיה בעת שהותם בחו”ל בשל שיחות נכנסות שהגיעו למענה הקולי [תביעה על כ- 70 מיליון ₪]; השנייה – בגין חיוב הלקוחות עבור חבילות תקשורת המיועדות לחו”ל במחיירן המלא למרות שלא נוצלו במלואן [תביעה על כ- 234 מיליון ₪].

בג”ץ החליט היום [10.1.2016]: העתירה של אסף אשר ודוד בנינו (8493/15) נגד שר התקשורת ומשרד התקשורת ו- 20 חברות טלקום וטכ’ תידון בפני הרכב שופטים “לא יאוחר מ- 30.6.2016”; לפני שבוע הודיעה בזק בינלאומי לבג”ץ כי למרות היותה משיבה בעתירה, זו לא הגיעה אליה כלל.

דו”ח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת (ממ”מ) לקראת דיון בנושא מצבן של תשתיות תקשורת סלולריות בישראל שיתקיים בוועדת המדע בשני: לפי משרד התקשורת, בשנת 2015 התקבלו תלונות בודדות בנושא כיסוי סלולרי ומבירור של חלקן עולה כי אחת הסיבות היא הסרה של אנטנות (מקצתן בשל דרישת רשויות מקומיות); במקרים כאלו פועל המשרד לסייע לחברות לשמור על האתרים הקיימים.

דו”ח “תשתיות אנטנות הסלולר בישראל” של מרכז המחקר והמידע של הכנסת (ממ”מ): משרד מבקר המדינה הודיע ב- 31.12.2015 כי יחל בזמן הקרוב בבדיקה ראשונית בנושא “עמידה בתנאי רישוי של בעלי רישיונות תקשורת”.

דו”ח “תשתיות אנטנות הסלולר בישראל” של מרכז המחקר והמידע של הכנסת (ממ”מ): המשרד להגנת הסביבה מנטר את מוקדי השידור בארץ מידי חודש; נכון לדצמבר 2015 ישנם כ- 8,844  מוקדי שידור בארץ  ולפי המפורסם באתר המשרד עוד כ- 340  מוקדים נמצאים בתהליכי הקמה; מרבית מתקני השידור הפעילים כיום בארץ הם בהפעלת פרטנר תקשורת,  פלאפון תקשורת וסלקום ישראל.

דו”ח “תשתיות אנטנות הסלולר בישראל” של מרכז המחקר והמידע של הכנסת (ממ”מ): מחברת גולן טלקום בחרו שלא להתייחס לשאלות המרכז בנושא הירידה במספר מוקדי השידור שלה; אורן מוסט נשיא החברה אמר כי תמונת עתיד התשתיות תתברר רק לאחר קבלת החלטות של משרד התקשורת והממונה על הגבלים עסקיים בנוגע להסכם למכירת החברה עם חברת סלקום.

ב- 2015, יבמ בראש רשימת מקבלי האישורים לפטנטים רשומים בארה”ב זו השנה ה- 23 ברציפות עם 7,355 פטנטים; ב- 23 השנים הללו קיבלה החברה יותר מ- 88,000 אישורים לפטנטים; מס’ הפטנים שלה שאושרו ב- 2015 ירד במקצת לעומת 2014, הירידה הראשונה מאז 2007.

ירידה קלה במספר הפטנטים שאושרו בארה”ב ע”י ה- U.S. Patent and Trademark Office ב- 2015, ל- 299,365; מספר הפטנטים שאושרו מאז 2005 הכפיל עצמו; שנת 2014 הייתה שנת שיא; העשירייה המובילה: יבמ (1), סמסונג, קנון, קוואלקום, גוגל, טושיבה, סוני, LG Electronics, אינטל ומיקרוסופט (10).

הממשלה תצביע בראשון (17.1.2016) על הצעת החלטה: העמדת ערוץ תקשורת מקוון לציבור לפנייה אל הממשלה כחלופה לפקסימיליה

הממשלה תצביע בראשון (17.1.2016) על הצעת החלטה: הקמת מערך למניעת אלימות ופשיעה נגד ילדים ובני נוער ברשת (מערך מאו”ר).

חברת המחקר IDC: מכירות המחשבים העולמיות ברבע הרביעי של 2015 הסתכמו ב- 71.9 מיליון יחידות, ירידה של 10.6%(-) [הירידה הרבעונית השנתית הגדולה ביותר אי-פעם]; שנת 2015 הייתה הראשונה מאז 2008 של מכירות מתחת לרף 300 מיליון יחידות.

גרטנר: מכירות המחשבים העולמיות ברבע הרביעי של 2015 הסתכמו ב- 75.7 מיליון יחידות, ירידה של 8.3%(-); בשנת 2015 כולה הסתכמו המכירות ב- 288.7 מיליון יחידות, ירידה של 8%(-) לעומת שנת 2014.

נער האקר [המכונה “Cracka”] פרץ למספר חשבונות של James Clapper  ראש ה- CIA ושל אשתו [לרבות הטלפון הביתי, שירותי האינטרנט וחשבונות המייל האישי]; חשד שהעביר את הפרטים לארגון Free Palestine Movement הנלחם למען זכויות לפלסטינים.

בית-הדין לזכויות האדם של אירופה קבע כי חברה ברומניה לא הפרה הזכות לפרטיות של עובד כשניטרה את חשבון ה- Yahoo Messenger  שלו; העובד פוטר אחר שביצע התכתבות מסיבית עם אחיו וארוסתו ממחשב בעבודה בשעות העבודה.

האפיפיור יקיים בווטיקאן ביום שישי (15.1.2016) פגישה קצרה עם יו”ר חברת Alphabet/Google אריק שמידט; בעבר האפיפיור שיבח את האינטרנט אך גינה את הרשתות החברתיות.

להלן ריכוז המכרזים/הפטורים ממכרזים/בקשות לקבלת מידע שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

מכרז חדש של משרד התקשורת: מתן שירותי ייעוץ למועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין בנושאים הקשורים לשידורי ספורט; “מדובר במלאכה מורכבת, רבת היקף, המחייבת מומחיות בתחום הספורט וכן היכרות עם שוק השידורים ודרכי פעילותו”.

משרד רוה”מ/רשות התקשוב הממשלתי/יחידת מימשל זמין מפרסמת היום פנייה מוקדמת לקבלת מידע (RFI) לספקים ישראליים או זרים בנושא מוצרים ליישומי ניהול זהויות והזדהות אחודה (SSO, IdM) במסגרת בחינה להקמה ופיתוח של תשתית טכנולוגית לשימוש על ידי אזרחים,  תושבים ועסקים הנמצאים בקשר עם הממשלה, מקבלים שירותים ופועלים מולה וכן עבור עובדי הממשלה.

משרד רוה”מ/רשות התקשוב הממשלתי/יחידת מימשל זמין מפרסמת היום פנייה מוקדמת לקבלת מידע (RFI) מספקים ישראליים או זרים,  בעלי ידע וניסיון מקומי ובינלאומי אודות מוצרים ליישומי אימות וחתימה אלקטרונית במכשירים ניידים (Mobile Devices) במסגרת בחינה להקמה ופיתוח של תשתית טכנולוגית לשימוש על ידי אזרחים,  תושבים ועסקים הנמצאים בקשר עם הממשלה, מקבלים שירותים ופועלים מולה וכן עבור עובדי הממשלה.

בנק ישראל: מכרז פומבי ממוכן למתן שירותי ייעוץ ותמיכה בתשתית ובמערכות MF מהוגר.

רכבת ישראל: מכרז לשרותי ניהול עמוד הפייסבוק והאינסטגרם של הרכבת.