סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (שהסתיים ב- 15 באוגוסט 2015)

07:19 16.08.2015

קטגוריות: כללי

תגים: ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

רויטרס: ישראל הגישה הצעה לפלסטינאים לגבי הקצאת תדרי דור שלישי (3G) בגדה המערבית; דובר משרד התקשורת הישראלי מסר שנערכה היום פגישה בין הצדדים בנושא אך לא הוסיף פרטים; שר התקשורת הפלסטיני Allam Mousa: עדיין אין סיכום אך מדובר מדובר ב’פריצת דרך’; מסתבר כי התקיימו לאחרונה מספר סבבי דיונים בין הצדדים.

מנמ”ר (מנהל מערכות מידע ראשי) חדש במשרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים: ניר צנטנר מונה לתפקיד מנהל אגף א’ מערכות מידע.

דו”ח שקיפות חדש של Twitter: גידול של 52% (או 4,363) בבקשות של ממשלות בעולם לקבל מידע על בעלי חשבונות טוויטר; החברה נענתה ב- 58% מהמקרים; מספר החשבונות שהושפעו מהבקשות למידע קפץ ב- 78% ל- 12,711; ארה”ב מובילה במס’ הבקשות ואחריה יפן וטורקיה; ישראל לא הגישה בקשות למידע או למחיקת תוכן.

מינהל הרכש הממשלתי במכרז המרכזי החדש לאספקת מכשירי סלולר למשרדי הממשלה: נראה בחומרה היבטים של תיאום מחירים או הגבלה של תחרות; יבואן רשמי המוכר לשוק הפרטי באופן ישיר שיימנע מלגשת למכרז זה, נראה זאת בחומרה ונהיה רשאים לפעול עפ”י שיקול דעתנו הבלעדי ובהתאם לכל דין.

החלטה של בג”ץ מהיום: עד 20/8 תוכל בזק החברה הישראלית לתקשורת להגיש תגובה “בת עד 6 עמודים” במענה לתגובות שהוגשו ע”י המשיבים בעתירה שהגישה החברה (8976/14) נגד שרי האוצר והתקשורת, משרד התקשורת ושורה ארוכה של חברות טלקום; הדיון הבא בעתירה – 16 בספטמבר.

משרד התקשורת דיווח ב- 10.8.2015 לוועדת הכלכלה בכנסת על דחייה של חצי שנה (עד 30.1.2016) ביישום החוק להפיכת בנק הדואר לבנק חברתי; יו”ר הוועדה איתן כבל מזהיר: נפנה ליועמ”ש לממשלה שיבחן מה ניתן לעשות כשהממשלה לא מיישמת חוקים בזמן סביר; מנכ”ל משרד התקשורת שלמה פילבר אמר כי נושא הדואר הוא אחד משלושה הנושאים החשובים ביותר שבטיפולו.

חברת SunGard תירכש ע”י Fidelity National Information Services, FIS  תמורת 9.1 מיליארד דולר (במזומן ובמניות, כולל חוב).

להלן ריכוז המכרזים/הפטורים ממכרזים/בקשות לקבלת מידע שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

הדואר בא היום? מכרז חדש של דואר ישראל: מכרז לאופניים חשמליים לדוורים [תנאי סף: דגם האופניים המוצע עומד בכל דרישות תקן ישראלי 15194[. הערה: הידיעה פורסמה בחלון המבזקים של האתר ב- 13.8.2015 בשעה 09:53.

מכרז חדש של משרד האוצר/החשכ”ל/מינהל הרכש הממשלתי: מכרז מרכזי מממ-01-2015 לבחירת רשימת ספקי מסגרת לאספקת מכשירי סלולר למשרדי הממשלה וגופים נוספים; ההתקשרות לשנתיים ואופציות הארכה עד לשלוש שנים נוספות; מועד הגשה אחרון: 21.10.2015.

משרד ראש הממשלה/מטה הסייבר הלאומי: בקשה למידע מיזמים תומכים לקריית הסייבר הלאומית  (CyberSpark)בבאר-שבע: המטה מעוניין בקבלת רעיונות [או הצעות] למיזמים בתחום הסייבר אשר צפויים להניב תועלת משמעותית לחברות הפועלות בקריה, או כאלו אשר יפעלו בה בעתיד, ו/או לתרום למיצובה של הקריה כמוקד מוביל בעולם בתחום הסייבר.

מכרז חדש של רשות המים: מכרז למתן שירותי בקרה וייעוץ בתחומי אבטחת מידע וסייבר.

מפעל הפיס: מכרז לניתוח בסיסי הנתונים של מנוי פיס.

המוסד לביטוח לאומי: מכרז לאספקה ותחזוקה של מנוע חיפוש ארגוני  Google Search Appliance ושירותים נלווים.

משרד החקלאות ופיתוח הכפר: מכרז לביצוע ספירת מצאי והקמת תשתית לניהול מצאי באמצעות טכנולוגיית  RFID ביחידות  המשרד.