סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (שהסתיים ב- 14 בנובמבר 2015)

21:21 14.11.2015

קטגוריות: כללי

תגים: ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

בג”ץ דחה עתירה בנושא תעריפי פרימיום של אסף אשר ודוד בנינו (בג”ץ 7609/15) נגד רוה”מ ושר התקשורת בנימין נתניהו, מנכ”ל משרד התקשורת שלמה פילבר ושורה של חברות; העתירה נדחתה יום לאחר שהוגשה: “העותרים לא פנו למשיבים 2-1 ולא שטחו בפניהם את טענותיהם טרם הגשת העתירה. על-כן דין עתירתם להידחות על הסף בשל אי-מיצוי הליכים. לכך יש להוסיף כי הטענות העובדתיות העומדות בבסיס העתירה לא גובו בכל אסמכתא וגם מטעם זה יש לדחותה”.

מליאת הכנסת קיימה ב- 11.11.2015 דיון בהצעה לסדר בנושא “רכישת חברת הסלולר גולן טלקום על-ידי חברת סלקום והשפעותיה על שוק הסלולר”; השר יריב לוין ענה בשם שר התקשורת בנימין נתניהו: משרד התקשורת כמובן מחוייב להמשך תחרות בשוק הסלולר.  הציבור התרגל לשלם בשיטת הכל כלול ואין ולא תהיה דרך חזרה לתשלום משתנה שאינו שקוף”.

(10.11.2015, 11:06) נפתח הדיון וועדת הכלכלה על “השלכות מכירת גולן טלקום על התחרות בסלולר”: מיכאל גולן “לא מצא לנכון להגיע לדיון ושלח מכתב במקום”; מנכ”ל סלקום “לא יכול להגיע” בשל ישיבת דירקטוריון.

יו”ר וועדת הכלכלה על “השלכות מכירת גולן טלקום על התחרות בסלולר”: “ראש הממשלה ושר התקשורת ושר האוצר חייבים לעשות הכל לעצור את מכירת חברת גולן לסלקום”.

מנכ”ל משרד התקשורת שלמה פילבר בדיון וועדת הכלכלה על “השלכות מכירת גולן טלקום על התחרות בסלולר”: “טרם קיבלנו דבר מסלקום ומגולן, יש רק את ההודעות שלהן לבורסה והודעות לציבור; רק בשבוע הבא נקבל את המסמכים ישירות מהחברות ונקים וועדה מקצועית במשרד לדון בנושא”.

מנכ”ל משרד התקשורת שלמה פילבר בדיון וועדת הכלכלה על “השלכות מכירת גולן טלקום על התחרות בסלולר”: “נפגשתי עם מ”מ הממונה על ההגבלים העסקיים בנושא; שלב הפרזנטציה עם שתי החברות ייעשה במשותף (משרד התקשורת והרשות), אולם גם עם משרד האוצר”.

שירה גרינברג סגנית הממונה על התקציבים בדיון וועדת הכלכלה על “השלכות מכירת גולן טלקום על התחרות בסלולר”: “אגף התקציבים באוצר מתנגד באופן נחרץ למכירה” שתביא לעליות מחירים לאורך זמן; וועדת הריכוזיות צריכה לחוות דעתה; המכירה מהווה פגיעה במכרז התדרים.

יו”ר וועדת הכלכלה איתן כבל בסיכום הדיון בוועדה על “השלכות מכירת גולן טלקום על התחרות בסלולר”: בתוך חודש ימים נקיים דיון נוסף בנושא; המהלך הוא “אם כל הסיבובים”; “הציבור לא הולך לשלם על החזירות הזאת”.

בזק הגישה לבג”ץ הודעת עדכון לגבי עתירתה (עע”מ  8389/14; ערעור על פסק דינו של בית-המשפט לעניינים מינהליים י”ם בתיק עתמ 006019-08-14 בתביעת בזק לחשיפת מסמכים של חברת הייעוץ Frontier Economics) נגד משרד התקשורת שניתנו לו 10 ימים להגיב על ההודעה.

וועדת הכלכלה בכנסת תקיים ביום ג’ (10.11.2015) דיון בנושא “השלכות מכירת גולן טלקום על התחרות בסלולר”.

משרד התעשייה וטכנולוגיית המידע בסין: ב- 9/2015 הגיע מספר מנויי  הסלולר במדינה ל- 1.3 מיליארד (95% מאוכלוסיית סין); 23.26% מהם – לשירותי דור רביעי [4G].

משרד התעשייה וטכנולוגיית המידע בסין: הכנסות תעשיית התוכנה הסינית – 498 מיליארד דולר ב- 9 החודשים הראשונים של 2015, גידול שנתי של 16.5%; ייצוא שירותי ומוצרי תוכנה – 35.8 מיליארד דולר (7.19% מכלל ההכנסות, גידול שנתי של 5%).

גרטנר: בשנת 2016 יהיו בעולם בשימוש 6.4 מיליארד “דברים” מחוברים [Connected “Things”], גידול של 30% לעומת 2015; בשנה הבאה – 5.5 מיליון “דברים” חדשים יתחברו מידי יום; ב- 2020 יהיו בעולם בשימוש 20.8 מיליארד “דברים” מחוברים.

Intel Security/McAfee Labs מפרסמת את דו”ח תחזיות איומי הסייבר לשנים 2016-2020.

דו”ח השקיפות של Facebook למחצית הראשונה של 2015: ישראל הגישה 174 בקשות מידע לגבי 237 משתמשים/חשבונות; 63.22% מהבקשות נענו בצורה מסויימת; 195 פריטי תוכן הוגבלו – בעקבות פניות; הפלסטינים הגישו בקשה אחת – שלא נענתה.

להלן ריכוז המכרזים/הפטורים ממכרזים/בקשות לקבלת מידע שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

משרד האוצר מפרסם מכרז פנימי לתפקיד מנהל/ת מערכת רוחבית למשרדי הממשלה (מרכב”ה); התפקיד כולל אחריות לניהול, פיתוח והגדרת הפתרונות במערכת המחשוב הכוללת בכלל משרדי הממשלה.

משטרת ישראל (מ”י): מכרז לאספקת שירותי גישה לרשת האינטרנט על בסיס שירותי התשתית הקיימים כיום במשטרה. מועד הגשה אחרון: 8.12.2015.

באישור החשכ”ל: התקשרות המשך של מינהל הרכש הממשלתי עם סלקום (לחודשיים בהיקף 1.2 מיליון ₪); מתבצע הליך של החלפת הקווים מהספקים הקיימים (סלקום ופרטנר) לקווי  012 טלקום מקבוצת פרטנר [הזוכה במכרז מרכזי לאספקת שירותי מפ”א למשרדי הממשלה] אולם הוא נמשך מעבר למתוכנן.

מכבי שירותי בריאות: מכרז לאספקת ציוד מחשוב ושרותי תחזוקה

מכבי שירותי בריאות: מכרז דו-שלבי לאספקת מערכת ניהול חבר